محل لوگو

دانلود تحقیق در موردپرونده شکایت شرکتA&M Records علیه شرکت Napster


دانلود تحقیق در موردپرونده شکایت شرکتA&M Records  علیه شرکت Napster

نام فایل : پرونده شکایت شرکتA&M Records علیه شرکت Napster

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 0 مگابایت


بنام خدا
پرونده شکایت شرکتA&M Records علیه شرکت Napster
شرکت Napster (خوانده شده به دادگاه)
Napster شرکت تازه تأسیسی بوده که به مباشرت و معاونت در نقض کپی رایت متهم گشته است به این شرح که با استفاده نرم افزار file – sharing در سایت اینترنتNapster ، کاربران را قادر می ساخته تا فایل‌های mp3 را بدون پرداخت هیچ هزینه ای کپی کنند.
file sharing : استفاده از فایل‌های کامپیوتری در شبکه‌ها به طوری که فایل‌ها را در کامپیوتر مرکزی یا سرویس دهنده، قرار داده و در چند کامپیوتر دیگر نیز به اشتراک گذاشته می‌شود.
شرکتA&M Records (شاکی)
شرکت های ضبط و پخش موسیقی بوده‌ که دارای کپی رایت در زمینه‌های مختلف موسیقی و آثار صوتی بودنده‌اند. آن‌ها ابتدا در دادگاه بخش ایالات متحده، اقامه‌ي دعوا نموده و به طرح ادعای مسئولیت شرکت Napster پرداختند، مبنی بر این که کاربران، فایل‌های mp3 موسیقی را که دارای کپی رایت هستند، بدون مجوز دانلود و آپلود می‌كرده‌اند.
رای ابتدایی دادگاه
دادگاه بخش ایالات متحده در تصمیم و رأی ابتدایی خود علیه Napster رأی صادر نموده و در آخر ذکر کرده است که رأی صادره قابل استیناف و تجدید نظر است.
دردادگاه استیناف
1. شاکی ابتدا باید نقض مستقیم کپی رایت را به اثبات برساند
2. مسئولیت شخصی و مشترک نقض کنندگان کپی رایت را ثابت کند
نقض کنندگان این حقوق انحصاری با بنا نهادن دفاع خود بر مبنای استفاده‌ی منصفانه و اثبات آن، از اتهام ناشی از نقض کپی رایت تبرئه می‌شوند.


استفاده‌ي منصفانه بر مبنای چهار عامل بنا نهاده شده است:
1-هدف و مشخصه های استفاده
2- ماهیت اثر واجد حق کپی رایت
3- مقدار و میزان آثار دارای حق کپی رایت که توسط متهم، مورد استفاده غیر مجاز قرار گرفته است .
4-  تأثیر استفاده از آن در عرصه‌ي بازار بالقوه و همچنین ارزش آثار مشمول کپی رایت
نگاهی به پرونده شرکت Sony علیه شرکت یونیورسال
علت شکایت شرکت سونی از شرکت یونیورسال:
شرکت یونیورسال به تولید و عرضه‌ی نوارهای ویدئویی با قابلیت ضبط کارهای که واجد کپی رایت مبادرت ورزیده بوده‌اند
رای دادگاه:
دادگاه فوق چنین نتیجه گیری کرده است که هدف غیر تجاری نوارهای ویدئویی به علاوه‌ی عدم وجود لطمه و آسیب به بازار تولیدات دارای کپی رایت نشان دهنده‌ي استفاده‌ی منصفانه بوده و لذا ادعای نقض مستقیم کپی رایت را رد كرده است
نگاهی به پرونده شرکت Campbellعلیه گروه موسیقی rose
علت شکایت شرکت Campbell از گروه موسیقی rose :
شاکی که یک کمپانی صوتی بوده، دعوایی را علیه گروه موسیقی طرح کرده و ادعا كرده است که خواندگان ، آوازی را اجرا کرده اند که کپی رایت یکی از موسیقی های آن‌ها را نقض کرده است.
رای دادگاه:
این دادگاه بر اساس چهار فاکتور استفاده‌ی منصفانه ، چنین نظر داده است که گرچه شرکت موسیقی rose از کارهای واجد کپی رایت استفاده تجاری نموده است ، اما چون استفاده‌ي جدید آن شرکت، با تغییر شکل آن‌ها همراه بوده، لذا استفاده‌ منصفانه بوده و ناقض حقوق نيست.
رای دادگاه در زمینه استفاده منصفانه
در ارزیابی معیار ها، دادگاه چنین نتیجه گرفته است که دانلود کردن فایل‌های mp3 باعث تغییر شکل کار نمی‌شوند و کاربران Napster از کارهای واجد کپی رایت ، استفاده ی تجاری نموده‌ و در اعمال و سنجش دومین و سومین فاکتور، دادگاه نظر داده است که کارهای موسیقی به نحو طبیعی و به شکلی کاملاً ابداعی خلق شده و کاربران ناپستر آن‌ها را به طور كامل دانلود کرده‌اند و سرانجام در راستای اعمال فاکتورآخر، دادگاه چنین تشخیص داده است که ناپستر از طریق تولید دوباره‌ي سی دی ها و فروش آن‌ها در بین دانشجویان کالج، به بازار کارها و تولیدات شاکی لطمه وارد کرده و از این طریق مانع ورود ایشان به بازار دیجیتالی دانلود کردن شده‌اند.
رای دادگاه در زمینه مسئولیت شخصی و مشترک
این دادگاه تشخیص داده است که متهم نسبت به نقض مستقیم کپی رایت توسط کاربران خود واجد علم واقعی و عملی بوده و به طور مادی و با ایجاد سایت و فراهم کردن ابزار و وسایل، در نقض کپی رایت توسط کاربران مشارکت داشته‌اند و شاکی با موفقیت به اثبات رسانده‌اند که در طرح ادعای نقض حقوق خود محق هستند. لذا چنین نظر داده است که آن‌ها با این عمل به منافع مادی رسیده اند و از آنجایی که نقض کننده ، قدرت تعیین موقعیت و مکان یابی نقض کنندگان کپی رايت و کاربران ناپستر را داشته است، بنابر این از توانایی نظارت بر آن‌ها برخوردار بوده است.
Fg


پایان


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 178

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما