محل لوگو

سلامت دهان وجامعه


سلامت دهان وجامعه

نام فایل : سلامت دهان وجامعه

فرمت : .PPT

تعداد صفحه/اسلاید : 82

حجم : 4 مگابایت


تعریف سلامت

سلامتى يك حالت رفاه كامل جسمى، روحى و اجتماعى است و نه تنها نبود بيمارى يا ناتوانى. ..

برخوردارى از بالاترين استاندارد قابل حصول بهداشت يكى از حقوق اساسى هر انسانى، بدون تمايز از حيث نژاد، مذهب، عقايد سياسى، شرايط اقتصادى يا اجتماعى، مى‏باشد.

پيشرفت نامساورى كشورهاى مختلف در ترويج بهداشت و مهار كردن بيمارى‏ها به خصوص بيمارى‏هاى، .واگير، يك خطر عمومى است
پزشکی نوین
پس از سال 1900 پزشکی در جهت تخصصی شدن و علمی شدن برخورد با بیماریها پرشتاب پیش می رفت.
نتیجه این که پزشکی معاصر تنها علم و هنر تشخیص و درمان نیست بلکه علم پیشگیری از بیماریها و ارتقاء بهداشت هم هست .
Almeata - 1978
Almeata - 1978
در دهه هاي آينده، مهمترين هدف اجتماعي دولتها وسازمانهاي جهاني بهداشت بايد آن باشد كه تمامي مردم جهان تا سال 2000 به سطحي از سلامت و بهداشت دست يابند كه از نظر اجتماعي واقتصادي حيات مفيد و مولدي را براي آنان فراهم آورد.
بهداشت دهان و دندان تا سال 2000
50% كودكان 5-6 ساله Caress Free
DMF 12 ساله ها حداكثر 3 باشد.
85% مردم در 18 سالگي تمام دندانهاي طبيعي را داشته باشند.
افراد بي دندان در سن 34 تا 35 به 50% كاهش يابند.
افراد بي دندان در سن 60 سالگي 25% كاهش يابند.
دلایل عدم موفقیت
1. مشکلات اقتصادي جوامع به ويژه جوامع توسعه نيافته و در حال توسعه 2. عدم همکاري مردم به دليل پايبندي به عقايد سنتي به ويژه طب سنتي 3. شيوع بيش از حد برخي بيماري ها و ناتواني در کنترل بيماري ها 4. عدم همکاري مردم با مسئولين اجراي طرح 5. عدم همکاري لازم کشورهاي توسعه يافته با سازمان بهداشت جهاني به ويژه از جهت اقتصادي و ارسال نيرو 6. ضعف اجرايي و نامناسب بودن طرح ها و ناتواني در اجراي صحيح آنها به دلايل مختلف و به طور عمده، دلايل اقتصادي

اهداف جهانی بهداشت دهان و دندان تا سال2020
اهداف کلان :۱- کاهش آثار و عوارض بیماریهای فک و دهان و صورت بر روی سلامتی جسم و روان، با تاکید بر ارتقاء سلامت و دهان و دندان در افراد جامعه و کاهش بیماریهای دهان و دندان نقاطی  که بار بیمار بیشتر است.۲- کاهش آثار و عوارض ناشی از تظاهرات فکی دهانی بیماریهای عمومی در بین افراد جامعه و آشنایی با این عوارض برای تشخیص بموقع، پیشگیری و کنترل موثر بیماریهای عمومی
اهداف اختصاصی:۱- کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای فک و دهان و صورت۲- کاهش نقص عضوهای ناشی از بیماریهای فک و دهان و صورت و به تبع آن بهبود کیفیت زندگی۳- حمایت از سیاستهای قابل اجرا و اولویت دار و برنامه هایی که صد در صد از منابع علمی موجود استفاده کند (دندانپزشکی مبتنی بر شواهد)۴- طراحی برنامه هایی برای پیشگیری و کنترل بیماریهای دهان و دندان که قابل دسترس بوده، هزینه اثر بخشی آن به اثبات رسیده باشد.۵- ادغام برنامه های ارتقاء سلامت دهان و دندان با دیگر بخشهای بهداشتی با تکیه بر عوامل خطر ساز مشترک.
....


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 113

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما