محل لوگو

دانلود مقاله الکترونگاتیویته


دانلود مقاله الکترونگاتیویته

الکترونگاتیویته - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏الکترونگاتیویته

‏الکترونگاتیویته Electronegativity ‏میزان توانایی نسبی یک ‏اتم ‏در یک ‏مولکول ‏برای جذب ‏جفت ‏الکترون پیوندی ‏بسوی خود است.

‏متداول‌ترین مقیاس الکترونگاتیویته

‏مقیاس نسبی الکترونگاتیوی ‏پاولینگ ‏، متداول‌ترین مقیاس و مبتنی بر مقادیر تجربی ‏انرژی‌های پیوندی ‏است. مقدار انرژی اضافی که ‏از جاذبه متقابل بارهای جزئی б+ ‏و б- ‏اضافه بر ‏انرژی ‏پیوند کووالانسی ‏آزاد می‌شود، به قدر مطلق б ‏و به تفاوت الکترونگاتیوی ‏دو عنصر پیوند شده بستگی دارد. در محاسبات الکترونگاتیوی تنها تفاوت ‏الکترونگاتیویته عناصر تعیین می‌شود. برای بنا کردن یک مقیاس ، به اتم F (‏الکترونگاتیوترین عنصر) بطور دلخواه عدد 4 نسبت داده شده است.

‏مقیاس ‏الکترونگاتیوی پاولینگ ، متداول‌ترین مقیاس و مبتنی بر مقادیر تجربی انرژیهای پیوند ‏است. مثلا انرژی پیوند Br-Br ‏، انرژی لازم برای تفکیک مولکول Br2 ‏به اتمهای Br ‏است. برای تفکیک یک مول از مولکولهای Br2 ‏به اندازه 46+ ‏کیلو کالری انرژی لازم است. انرژی پیوند H-H ‏برابر 104+ کیلو کالری بر مول ‏است.

‏2

‏تعاریف مختلف الکترونگاتیویته

‏الکترونگاتیویته ، در روشهای متفاوتی تعریف ‏شده است که برخی از آنها به اختصار توضیح داده می‌شود.

‏الکترونگاتیویته پاولینگ

‏انرژی اضافی پیوند A-B ‏نسبت به متوسط ‏انرژی پیوندهای A-A ‏و B-B ‏می‌تواند به حضور سهم یونی در ‏پیوند ‏کوالانسی ‏نسبت داده شود. اگر انرژی پیوند A-B ‏بطور قابل ملاحظه ای از متوسط ‏پیوندهای غیر قطبی A-A ‏و B-B ‏متفاوت باشد، می‌توان فرض کرد که سهم یونی در ‏تابع موج ‏و بنابراین اختلاف بزرگ در ‏الکترونگاتیوی وجود دارد.

‏الکترونگاتیویته آلرد_روکر

‏در این تعریف ، الکترونگاتیویته توسط ‏میدان ‏الکتریکی ‏بر سطح اتم مشخص می‌شود. بنابرین ‏الکترون ‏در یک اتم بار موثر هسته‌ای را احساس می‌کند. بر طبق این تعریف ، عناصری با ‏الکترونگاتیویته بالا آنهایی هستند که با بار هسته‌ای موثر بزرگ و ‏شعاع ‏کوالانسی ‏کوچک ، این عناصر در نزدیکی ‏فلوئور ‏قرار دارند.

‏الکترونگاتیویته مولیکن

‏مولیکن ‏تعریف خود را بر پایه داده‌های ‏طیف‌های ‏اتمی ‏نهاد. او فرض کرد که توزیع دوباره ‏الکترون ‏در طی تشکیل تر کیب به گونه‌ای است که در آن یک اتم به ‏کاتیون (‏توسط ار دست دادن الکترون) و اتم ‏دیگر به ‏آنیون (‏توسط گرفتن الکترون) تبدیل ‏می‌شود.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 170

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما