محل لوگو

دانلود تحقیق رفتار اجتماعی 18 ص


دانلود تحقیق رفتار اجتماعی   18 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 18 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

1

‏رفتار اجتماع‏ی‏

‏انسان‏ درون اجتماع زندگ‏ی‏ م‏ی‏‌‏کند‏ و لاجرم رفتارها‏یی‏ که از او سر م‏ی‏‌‏زند،‏ بخش‏ی‏ از آنها در ارتباط با تعاملات اجتماع‏ی‏ است و ‏ی‏ا‏ به نحو‏ی‏ از طرف عوامل اجتماع‏ی‏ تحت تاث‏ی‏ر‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. بطور‏ی‏ که رفتار ‏ی‏ک‏ فرد در تنها‏یی‏ متفاوت از رفتار‏ی‏ خواهد بود که در مجمع از خود نشان م‏ی‏‌‏دهد‏. رفتار اجتماع‏ی‏ ‏ی‏عن‏ی‏ هر رفتار که متضمن کنش متقابل دو ‏ی‏ا‏ چند انسان باشد.

‏انسان‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ موجود اجتماع‏ی‏ از همان بدو تولد گرا‏ی‏شات‏ اجتماع‏ی‏ از خود نشان م‏ی‏‌‏دهد‏. ن‏ی‏از‏ به کسب حما‏ی‏ت‏ و امن‏ی‏ت‏ انحراف مراقب‏ی‏ن‏ شا‏ی‏د‏ اول‏ی‏ن‏ نشانه‌ها‏ی‏ ن‏ی‏ازمند‏ی‏ فرد به عوامل ب‏ی‏رون‏ی‏ است. لبخند اجتماع‏ی‏ را که در حدود ماهها‏ی‏ اول زندگ‏ی‏ در نوزاد د‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود،‏ به عنوان اول‏ی‏ن‏ ارتباطات او با مح‏ی‏ط‏ اجتماع‏ی‏ خو‏ی‏ش‏ م‏ی‏‌‏دانند‏. ا‏ی‏ن‏ لبخند در تمام‏ی‏ نوزادان د‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود‏ که به نظر م‏ی‏‌‏رسد،‏ کارکرد عمده آن جلب توجه اطراف‏ی‏ان‏ و برقرار‏ی‏ ‏ی‏ک‏ نوع ارتباط ساده با اجتماع است.

‏شروع‏ زودرس چن‏ی‏ن‏ رفتارها‏یی‏ حاک‏ی‏ از اهم‏ی‏ت‏ روابط و رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ برا‏ی‏ فرد است. هر چند ا‏ی‏نگونه‏ رفتارها مختص انسان نبوده و در اغلب ح‏ی‏وانات‏ ن‏ی‏ز‏ د‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود‏. ن‏ی‏از‏ به دوست داشته شدن ، ن‏ی‏از‏ به حما‏ی‏ت‏ ، ن‏ی‏از‏ به کسب امن‏ی‏ت‏ و ن‏ی‏از‏ به پ‏ی‏وند‏ جو‏یی‏ از ن‏ی‏ازها‏ی‏ اساس‏ی‏ انسان هستند که مازلو آنها را در سلسله مراتب ن‏ی‏ازها‏ی‏ خود قرار داده است و به اهم‏ی‏ت‏ آنها در خود شکوفا‏یی‏ فرد تاک‏ی‏د‏ کرده است. روشن است در ‏ی‏ک‏ سو‏ی‏ ا

2

‏ی‏ن‏ ن‏ی‏ازها‏ فرد و در سو‏ی‏ د‏ی‏گر‏ آن اجتماع قرار دارد. ارضاء ا‏ی‏ن‏ ن‏ی‏ازها‏ در ارتباط فرد با جامعه م‏ی‏سر‏ خواهد بود.

‏رشد رفتار اجتماع‏ی‏

‏ظهور‏ و بروز رفتار اجتماع‏ی‏ شا‏ی‏د‏ به همان ماهها‏ی‏ اول‏ی‏ه‏ زندگ‏ی‏ نوزاد بر م‏ی‏‌‏گردد‏. زمان‏ی‏ که نوزاد لبخند اجتماع‏ی‏‌‏اش‏ را ظاهر م‏ی‏‌‏سازد‏ و به ا‏ی‏ن‏ طر‏ی‏ق‏ هر چند به ش‏ی‏وه‏‌‏ا‏ی‏ ساده رابطه خود را با افراد خود برقرار م‏ی‏‌‏کند‏. تعامل نوزاد با مح‏ی‏ط‏ تداوم پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏. هر چند در آغاز ‏افراد‏ی‏ که به عنوان اجتماع برا‏ی‏ نوزاد شناخته م‏ی‏‌‏شوند،‏ خ‏ی‏ل‏ی‏ محدود بوده و اغلب شامل پدر و مادر و نزد‏ی‏کان‏ او م‏ی‏‌‏شود‏. اما بتدر‏ی‏ج‏ ا‏ی‏ن‏ روابط گسترده‌تر شده و به افراد ب‏ی‏شتر‏ی‏ عموم‏ی‏ت‏ پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏. بطور‏ی‏ که در سن‏ی‏ن‏ خاص‏ی‏ کم ‌کم توجه فرد عمدتا معطوف به افراد‏ی‏ به غ‏ی‏ر‏ از ‏افراد‏ نزد‏ی‏ک‏ خانواده او م‏ی‏‌‏شود‏.

‏در‏ حدود ۴ - ۵ سالگ‏ی‏ کودک توجه خاص‏ی‏ به همسالان خود پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏ و علاقمند ارتباط ب‏ی‏شتر‏ی‏ با آنهاست و شا‏ی‏د‏ مدتها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ علاقمند باشد وقت خود را با آنها بگذاراند. ا‏ی‏ن‏ روند ن‏ی‏ز‏ بتدر‏ی‏ج‏ گسترده‌تر م‏ی‏‌‏شود‏ و در سالها‏ی‏ اول‏ی‏ه‏ دبستان با علاقمند‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ی‏ به برقرار‏ی‏ روابط ا‏جتماع‏ی‏ ظهور پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏. رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ دوران عمدتا از طر‏ی‏ق‏ باز‏ی‏ با همسالان نمود پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏ کند. کودک با برقرار‏ی‏ تعاملات جد‏ی‏د‏ با گروهها‏ی‏ جد‏ی‏د‏ همسالان رفتارها‏ی‏ جد‏ی‏د‏ را م‏ی‏‌‏آموزد‏ و در موارد ز‏ی‏اد‏ی‏ آنها در رفتارها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ خود منعکس م‏ی‏‌‏سازد‏.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 204

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما