محل لوگو

دانلود تحقیق قانون كيرشهف


دانلود تحقیق قانون كيرشهف

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 4 صفحه


 قسمتی از متن word (..docx) : 

 

‏1

‏آزمایش شماره 4:

‏قانون کیرشهف

‏هدف آزمایش:

‏1-اثبات این موضوع که مجموع جریان هایی که به یک گره وارد می شوند برابر مجموع جریان هایی هستند که از همان گره خارج می شوند.

‏2-اثبات این موضوع که جمع جبری تمام اختلاف پتانسیل ها در یک دور کامل حلقه برابر صفر است.

‏تئوری آزمایش:

‏برای بدست آوردن مقدار و جهت جریان ها در مداره‏ا از قانون کیرشهف دانشمند آلما‏نی استفاده می کنیم.

‏قانون اول:مجموع جریان هایی که به یک گره وارد می شود , برابر با مجموع جریان هایی است که از آن گره خارج می شود.این قانون از پایستگی بار الکتریکی بدست آمده است. منظور از گره جایی است که اجزای مدار در آن نقطه به هم برسند و حداقل سه مسیر در آن نقطه به هم متصل شده است.

‏قانون دوم:جمع جبری تغییرات پتانسیل در یک دوره کامل‏ در هر‏حلقه‏ ای از مدار برابر با صفرمی باشد.

‏برای استفاده از این دو قانون باید به نکاتی توجه کرد:

‏1-جهت جریان در مدار توسط منبع تغذیه مشخص می شود.اگر جهت جریان در مدار مشخص نبود, یک جهت اختیاری را برمی گزینیم.اگر بعد از بعد از محاسبات مقدار جریان را

‏2

‏مثبت بدست آوردیم, جهت فرضی که انتخاب کردیم درست بوده است.اما اگر مقدار جریان را منفی بدست آوردیم, جهت جریان باید عکس جهتی باشد که ابتدا انتخاب کردیم.

‏2-اگر در جهت جریان از مقاومتی بگذریم, تغییر پتانسیل دو ‏سر مقاومت در جهت جریان برابر با: - I × R ‏می گردد.یعنی پتانسیل این اندازه کم می شود واگر در خلاف جهت جریان از مقاومتی رد شویم تغییر پتانسیل I × R‏می باشد یا به عبارتی پتانسیل این مقدار زیاد می شود.

‏3-اگر از قطب مثبت منبع تغذیه به قطب منفی برویم ,‏پتانسیل به اندازه ‏ε‏ ‏ زیاد می شود. ‏ε‏ اختلاف پتانسیل دو سر منبع تغذیه است.

‏وسایل آزمایش:

‏1-سه مقاومت به اهم های 100,220و 330 2-تعدادی سیم 3-آمپرسنج 4-ولت سنج 5-‏منبع تغذیه

‏شرح کار:

‏اب‏تدا منبع تغذیه‏ ‏مان‏ را تنظیم می کنیم.برای این کار می توانیم از دستگاه ولت سنج استفاده کنیم.به طوریکه که یک سیم به COM‏ دستگاه ولت سنج و سر دیگری را به V/‏Ω‏ دستگاه‏ وصل می کنیم و‏ ‏آن ‏را روی ولتاژ تنظیم می کنیم.سپس دو سر متصل شده به دستگاه را یکی به ولتاژ مثبت‏ (+) و دیگری را به ولتاژ زمین وصل می کنیم.ولتاژ بدست آمده 4.76v ‏خواهد شد.

‏برای این آزمایش ما به دو منبع تغذیه نیاز داریم, سپس ولتاژهای آن را طوری تنظیم میکنیم که باهم 2 تا 3 ولت اختلاف داشته باشند.به این صورت منبع تغذیه دوم را روی 8.06v‏ تنظیم کردیم‏.بعد از تنظیم کردن مدار ها به سراغ بستن مدار می رویم.به این صورت که یک

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 294

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما