فرفره ها: هر چه پهنای بال فرفره چرخان بیشتر باشد، فرفره دیرتر به سطح زمین می رسد.<br>2)نام فایل : درس اول - زنگ علوم
فرمت : .pptx
تعداد صفحه/اسلاید : 28
حجم : 0 مگابایت
بنام خدا
زنگ علوم
درس اول
کاوشگری هدایت شده
در کاوشگری، در مورد موضوع مورد نظر، مسئله یا مسئله های مطرح می شود که کاوشگر برای رسیدن به پاسخ آن ها از مشاهده، فرضیه سازی، آزمایش، اندازه گیری استفاده می کند.
نکته
روش کاوشگری، روشی برای پاسخگویی به پرسش ها و حل مسائل است.
کاوشگری
پرسیدن سوال خوب و پاسخ دادن به آن ها از طریق روش علمی.
مشاهده
اولین قدم در یک تحقیق علمی است. مشاهده یعنی جمع آوری اطلاعات مختلف درباره محیط با استفاده از حواس مختلف. (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه)
مبین و هم کلاسی هایش قرار بود در مسابقه «فرفره چرخان» شرکت کنند. آن ها چند فرفره ی چرخان درست کردند و در حیاط مدرسه به بازی در مسابقه مشغول شدند. در هنگام مسابقه متوجه شدند که همه ی فرفره ها با هم به زمین نمی رسند. آن ها می خواستند بدانند که «چرا برخی فرفره های چرخان دیرتر به زمین می رسد؟»
گروه مبین اولین قدم را برای یک تحقیق علمی برداشته بود. آن ها افتادن فرفره ها را مشاهده کرده بودند.
فرضیه
گروه مبین پاسخ های احتمالی خود را چنین ارائه دادند:
1)
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان