محل لوگو

دانلود مقاله مميزه‌هاي انسان نسبت به دیگران موجودات 18 ص


دانلود مقاله مميزه‌هاي انسان نسبت به دیگران موجودات 18 ص

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (مميزه‌هاي انسان نسبت به دیگران موجودات 18 ص) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏1

‏از مميزه‏‌‏هاي انسان از ديگر موجودات قدرت تفكر، هوشمندي، كنجكاوي و چراجويي و علت‏‌‏يابي بوده است و هست و انسان كه در اجتماع متأثر از اجتماع و مؤثر بر اجتماع است ناگزير از شناخت اجتماع، پديده‏‌‏ها و رويدادهاي اجتماعي است.

‏اجتماع انساني و جهان مداوم در حال شدن است و در اين شدن بايد تصميم به تكامل خويش گيرد و اين تكامل حاصل نمي‏‌‏شود مگر با انباشت اطلاعات و تحقيق، رد و ابطال، نقد و انتقاد، عبرت‏‌‏گيري و جستجوگري، تلاش و تلاش.

‏به گفته كارل ريموند پوپر متدولوژيست علم ‏«‏راز پيشرفت دمكراسي‏‌‏هاي غربي نه در ثروت و منابع طبيعي، بلكه در سابقة وجود انديشة آزادي و انتقاد بايد جست‏»‏! مهمترين راز دمكراسي نقد است، پس آنچه براي پيشرفت و حركت به جلو لازم است نقد دائم و تحليل و بررسي است.

‏آن‏‌‏چه كه روشن است حركت جريان اصلاح‏‌‏طلبي و تغيير خواهي در ايران است. حركتي كه از انقلاب مشروطه آغاز شده و ادامه دارد. اما مفهوم اصلاح‏‌‏طلبي را بايد فراتر از نام يك جريان و يا گروه سياسي حاضر دانست چرا كه

‏ايران امروز در عرصه سياست، اقتصاد، فرهنگ، امنيت در داخل و خارج خواستار تغيير است و لازمه تغيير حركت و اصلاح است. البته منظور ما در اين مقاله از اصلاح‏‌‏طلبي و اصلاحات معناي عام و گستردة آن نيست بلكه جرياني‏‌‏ست كه پس از دوم خرداد 1376 نمود يافت و بدين نام خوانده شد.

‏2

‏جامعه و كشوري كه عزم بر پيشرفت، تغيير و قدرتمندي و افزايش منزلت دارد با بايد دائماً نظر بر گذشته، حال و آينده داشته باشد. گذشته را حال و آينده، حال را گذشته و آينده و آينده را گذشته و حال بداند اما آن‏‌‏چه در يد اراده و عمل ماست حال است اما حالي كه تا چند لحظه قبل آينده و تا لحظاتي ديگر گذشته خواهد بود. آن‏‌‏چه آينده را روشن خواهد ساخت عزم و اراده امروز ماست. بر خودباوري و تلاش و تصميم بر تكامل و پيشرفت. بر اين اساس ‏«‏سياست‏‌‏هاي دولت (احزاب، گروه‏‌‏ها و جنبش‏‌‏ها) بايد همچون فرضياتي تلقي شوند كه بايد مدام در معرض حك و اصلاح قرار گيرند. سياست‏‌‏گذاري (عمل سياسي) ذاتاً متضمن متبعات پيش‏‌‏بيني نشده است، و هر چه پيش انديشي و بحث و انتقاد دربارة آن بيشتر باشد امكان توفيق آن بيشتر است. انتقاد احتمال حذف خطا را افزايش مي‏‌‏دهد. در سياست‏‌‏گذاري حسن نيت كفايت نمي‏‌‏كند و تصميمات سياسي بايد دائماً آزمايش شوند نه به اين منظور كه موارد موفقيت آن‏‌‏ها معلوم گردد، بلكه قصد مشخص شدن نارسايي‏‌‏ها و معايب آن‏‌‏ها.

‏برعكس، سياستمداران معمولاً بر شواهد موفقيت‏‌‏ سياست‏‌‏هاي خود تأكيد مي‏‌‏كنند راز تجسس در خطاهاي ناشي از تصميمات خود پرهي‏ز مي‏‌‏كنند و اين مهمترين سبب ركو‏د و شكست است‏»‏. و درست به همين دليل بايد رويدادها، پديده‏‌‏ها، شكست‏‌‏ها و پيروزي‏‌‏ها و موفقيت و ناكامي‏‌‏هاي اجتماعي و سياسي و... را مورد كنكاش، علت‏‌‏يابي و آسيب‏‌‏شناسي قرار دارد. بله بايد علت‏‌‏يابي كرد و سبب ركود و شكست ‏را يافت و آن را اصلاح ساخت. اين مسايل قابل تعميم به حزب، جريان يا... سياسي نيز مي‏‌‏باشد چرا كه اين تشكل‏‌‏ها دائماً در رقابت سياسي، مايل به جلوه و بزرگنمايي و نمودن موفقيت

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 315

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما