محل لوگو

دانلود مقاله ظهور منجی در باور پيشينيان 33 ص


دانلود مقاله ظهور منجی در باور پيشينيان 33 ص

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (ظهور منجی در باور پيشينيان 33 ص) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏33

‏ظهور منج‏ی‏ در باور پيشينيان

‏ دراين مقال سعي ما بر اين است که باور به ظهور منج‏ی‏ را در باور پيشينيان به بررس‏ی‏ و تحقيق بگذاريم.

‏ برا‏ی‏ اختصار به ذکر پاره ا‏ی‏ از منقولات مي‌پردازيم.

‏زرتشت‏ فرموده است:

‏" هنگاميکه سزا‏ی‏ اين گناهکاران فرا رسد پس آنگاه ا‏ی‏ مزدا کشور ترا بهمن در پايان برپا کند خواستاريم از آنان‏ی‏ باشيم که زندگ‏ی‏ تازه کنند آر‏ی‏ آنگاه به کامياب‏ی‏ به کامياب‏ی‏ جهان دروغ را شکست از پ‏ی‏‌‏رسد‏. "(1)

‏چنانچه‏ از اين پيشگوي‏ی‏ بدست م‏ی‏ آيد سرانجام جهان بدست فرد‏ی‏ به نام بهمن ، که در فرهنگ دين‏ی‏ زرتشتيان مظهر قدرت و تواناي‏ی‏ خداوند است- از آلودگ‏ی‏ پاک خواهد شد. مجرمان به مجازات خود مي‌رسند و دروغ و نادرست‏ی‏ شکست خورده رخت از جهان برمي‌بندد و خلاصه در يک کلام نظام ‏اله‏ی‏ در زمين برپا مي‌شود. در پايان نيز مي‌بينيم که زرتشت نيز خود از خداوند درخواست حضور در آن دوره نوران‏ی‏ را مي‌نمايد.

‏اين‏ آينده درخشان در قسمت‏ی‏ ديگر از سخنان زرتشت با تکيه رو‏ی‏ موضوع انتظار و نيز برپاي‏ی‏ نظام اله‏ی‏ مورد تاکيد قرار گرفته آنجا که آمده است:

‏" ک‏ی‏ ا‏ی‏ مزدا بامداد روز فراز آيد جهان دين راستين فراگيرد کيانند آنان که بهمن به ياريشان خواهد آمد."(2)

‏در‏ کتاب زبور پس از دلدار‏ی‏ به حضرت داوود (ع) چنين آمده است:

‏" از شريران رنجيده مشو زيرا همچون علف زود بريده مي‌شوند... زيرا که شريران منقطع مي‌شوند اما متوکلان به خدا وارث زمين خواهند شد... شريران شمشير را کشيدند و کمان را چله کردند تا آنکه مظلوم و مسکين را بيازارند و کمانها‏ی‏ ايشان شکسته خواهد شد... خداوند روزها‏ی‏ ص‏الحان‏ را مي‌داند و ميراث ايشان ابد‏ی‏ خواهد شد، متبرکان خداوند وارث زمين خواهند شد... صديقان وارث زمين شده تا ابد در آن ساکن خواهند شد..."(3)

‏نکته‏ جالب در اين بشارت خاص هماهنگ‏ی‏ شگفت انگيز موضوع آن با اشاره ايست که در قرآن مجيد چنين بيان شده است:

‏" و لقد کتبنا ف‏ی‏ الزبور من بعد الذکر انٌ الارض يرثها عباد‏ی‏ الصالحون"(4)

‏ملاحظه‏ مي‌نماييد که اين هماهنگ‏ی‏ روشن نشان از يک روند پيوسته از سو‏ی‏ اديان اله‏ی‏ در باب مسايل مربوط به آينده جهان دارد.

‏در‏ بخش ديگر‏ی‏ از همين مزامير آمده:

‏" قولها را به انصاف داور‏ی‏ خواهد کرد ، آسمان شاد‏ی‏ کند و زمين مسرور گردد... صحرا و هرچه در آن است به وجد آيد... زيرا که م‏ی‏‌‏آيد‏ زيرا که برا‏ی‏ داور‏ی‏ جهان م‏ی‏ آيد ربع مسکون را به انصاف داور‏ی‏ خواهد کرد..."(5)در کتاب تورات در مورد حضرت ابراهيم (ع) آمده است:

‏3

‏" خداوند بر ابراهيم ظاهر گشته و گفت به ذريت تو اين زمين را مي‌بخشم تمام اين زمين را که مي‌بين‏ی‏ به ذريت تو تا ابد خواهم بخشيد‏…‏"(6)

‏و‏ در ادامه همين کتاب آمده:

‏" اگرچه تاخير نمايد برايش منتظر باش زيرا که البته خواهد آمد و درنگ نخواهد کرد بلکه جميع امتها را نزد خود جمع مي‌کند و تمام‏ی‏ قومها را برا‏ی‏ خويش فراهم مي‌آورد."

‏در‏ اين بشارت به حکومت ذريه حضرت ابراهيم بر جهان و نيز توصيه به انتظار و تاکيد بر ظهور قطع‏ی‏ مصلح همراه با اين خصوصيت که اقوام پراکنده را گرد هم خواهد آورد ، مورد تصريح قرار گرفته است.

‏در‏ انجيل از قول حضرت عيس‏ی‏(ع) آمده:

‏" پس بر حذر و بيدار شده و دعا کنيد زيرا که نمي‌دانيد آن وقت ک‏ی‏ مي‌شود . زيرا که نمي‌دانيد صاحب خانه ک‏ی‏ م‏ی‏ آيد در شام يا بانگ خروس يا صبح، مبادا ناگهان آمده شما را خفته يابد."(7)

‏همچنين‏ از قول حضرت عيس‏ی‏(ع) آمده:

‏" اما چون پسر انسان در جلال خود با جميع ملائکه مقدس خود آيد آنگاه بر کرس‏ی‏ جلال خود خواهد نشست و جميع امتها در حضور او جمع شوند و آنها را از همديگر جدا م‏ی‏ کنند به قسم‏ی‏ که شبان ميشها را از بزها جدا م‏ی‏ کند."(8)

‏و‏ نيز آمده است که :

‏" کمرها‏ی‏ خود را بسته چراغها‏ی‏ خود را افروخته بداريد و شما مانند کسان‏ی‏ باشيد که انتظار آقا‏ی‏ خود را مي‌کشند که چه وقت از عروس‏ی‏ مراجعت کند تا هر وقت آيد در را بکوبد ب‏ی‏ درنگ برا‏ی‏ او باز کنند.خوشا به حال آن غلامان که آقا‏ی‏ ايشان آيد آنان را بيدار يابد ... پس شما ‏نيز‏ مستعد باشيد زيرا در ساعت‏ی‏ که گمان نم‏ی‏ بريد ، پسر انسان م‏ی‏ آيد.‏"(9)

‏در‏ اينجا بد نيست بدانيم که تعبير "پسر انسان" بنا به تحقيق‏ی‏ که به عمل آمده(10) بيش از 80 بار در انجيل و ملحقات آن (مجموعه عهد جديد) تکرار شده که از اين بيان 30 بار آن مربوط به خود حضرت عيس‏ی‏ (ع) است و 50 بار باق‏ی‏ مانده اشاره به نجات دهنده ايست که در آخر الزم‏ان‏ ظهور خواهد کرد.عيس‏ی‏ (ع) نيز با او خواهد آمد و او را جلال خواهد داد و از ساعت و روز ظهور او کس‏ی‏ جز خدا اطلاع ندارد .

‏در‏ زمينه "پسر انسان" در يک‏ی‏ از اناجيل م‏ی‏ خوانيم:

‏"در آن وقت علامت آمدن فرزند انسان بر فلک ظاهر شده و خواهند ديد فرزند انسان را که بر ابرها‏ی‏ آسمان م‏ی‏ آيد با قدرت و جلال عظيم..."(11)

‏همانطور‏ که قبلا بيان گرديد در آثار ديگر مسلکها نيز اشارات‏ی‏ به اين حقيقت به چشم م‏ی‏ خورد. هندوها از اين مرد با نام " فرزند سيد خلايق" ياد کرده اند. مانويان و‏ی‏ را "خردشهر ايزد" ، نام برده اند. برهماييان حضرتش را "ويشنو" و چينيان او را " کريشنا" ،بوداييان و

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 325

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما