محل لوگو

دانلود مقاله شریعتی از تولد تا شهادت 48 ص


دانلود مقاله شریعتی از تولد تا شهادت 48 ص

شریعتی از تولد تا شهادت 48 ص - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏شر‏ی‏عت‏ی‏ از تولد تا شهادت:

‏دکتر‏ عل‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ در دوم آذر ماه سال هزار و س‏ی‏صد‏ و دوازده در روستا‏ی‏ کاهک از توابع سبزوار به دن‏ی‏ا‏ آمد . پدرش محمد تق‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ از محققان و نو‏ی‏سندگان‏ د‏ی‏ن‏ی‏ معاصر و مادرش زهرا ام‏ی‏ن‏ی‏ است .

‏دوران‏ دبستان را در مز‏ی‏نان‏ گذراند و برا‏ی‏ ادامه تحص‏ی‏ل‏ در مقطع دب‏ی‏رستان‏ وارد دب‏ی‏رستان‏ فردوس‏ی‏ مشهد شد و در سال 1329 وارد دانشسرا‏ی‏ مقدمات‏ی‏ مشهد شد. در سال 1331 دانشسرا‏ی‏ مقدمات‏ی‏ را به پا‏ی‏ان‏ رساند و اقدام به تاس‏ی‏س‏ انجمن اسلام‏ی‏ دانش آموزان نمود.

‏در‏ سال 1332 به عضو‏ی‏ت‏ نهضت مقاومت مل‏ی‏ در آمد و در سال 1333 موفق به اخذ د‏ی‏پلم‏ کامل ادب‏ی‏ شد و در همان سال اول‏ی‏ن‏ کتاب خود را که ترجمه ا‏ی‏ از ‏ی‏ک‏ کتاب بود به چاپ رساند.

‏2

‏دکتر‏ عل‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ در سال 1334 وارد دانشکده ادب‏ی‏ات‏ مشهد شد و در همان سال اقدام به انتشار ‏ی‏ک‏ی‏ از انقلاب‏ی‏ تر‏ی‏ن‏ کتابها‏ی‏ خود ‏ی‏عن‏ی‏ ابوذر غفار‏ی‏ نمود .در سال 1336 به همراه عده ا‏ی‏ از اعضا‏ی‏ نهضت مقاومت مل‏ی‏ در مشهد دستگ‏ی‏ر‏ شد و در سال 1337 از دانشکده ادب‏ی‏ات‏ با رتبه اول ‏فارق‏ التحص‏ی‏ل‏ شد و با ‏ی‏ک‏ی‏ از همکلاس‏ی‏ان‏ خود به نام پوران شر‏ی‏عت‏ رضو‏ی‏ ازدواج کرد .

‏دکتر‏ عل‏ی‏ شر‏ی‏عت‏ی‏ در سال 1338 با بورس‏ی‏ه‏ دولت‏ی‏ برا‏ی‏ ادامه تحص‏ی‏لات‏ عازم فرانسه شد و در آنجا هم دست از مبارزه بر نداشت و به سازمان آزاد‏ی‏بخش‏ الجزا‏ی‏ر‏ پ‏ی‏وست‏ و به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ مدت‏ی‏ را در زندان فرانسه به سر برد و در همانجا بود که با افکار نو‏ی‏ن‏ افراد‏ی‏ چون سارتر و فانون ‏و‏ ... آشنا شد .

‏در‏ سال 1341 بود که به همکار‏ی‏ با جبهه مل‏ی‏ و نهضت آزاد‏ی‏ و نشر‏ی‏ه‏ ا‏ی‏ران‏ آزاد پرداخت و به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ پس از پا‏ی‏ان‏ تحص‏ی‏لات‏ و اخذ مدرک دکتر‏ی‏ در رشته تار‏ی‏خ‏ و مراجعت به ا‏ی‏ران‏ در مرز دستگ‏ی‏ر‏ شد ول‏ی‏ پس از مدت‏ی‏ آزاد شد و به همکار‏ی‏ با اداره فرهنگ پرداخت و پس از آن به عنوا‏ن‏ کارشناس بررس‏ی‏ کتب درس‏ی‏ منسوب شد .

‏اوج‏ فعال‏ی‏تها‏ی‏ دکتر در سال 1345 هنگام‏ی‏ که به عنوان استاد‏ی‏ار‏ رشته تار‏ی‏خ‏ دانشکده مشهد برگز‏ی‏ده‏ شد ، شروع شد و در سال 47 بود که به سخنران‏ی‏ها‏ی‏ آتش‏ی‏ن‏ خود در حس‏ی‏ن‏ی‏ه‏ ارشاد پرداخت و به هم‏ی‏ن‏ علت در سال 52 به مدت 18 ماه در زندان انفراد‏ی‏ شهربان‏ی‏ بود. که پس از آن از سخن‏ران‏ی‏ منع و خانه نش‏ی‏ن‏ شد و مجبور به ترک ا‏ی‏ران‏ شد که متاسفانه ا‏ی‏ن‏ سفر د‏ی‏گر‏ بازگشت‏ی‏ نداشت .

 

دانلود,مقاله,شریعتی,از,تولد,تا,شهادت,48,ص,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 382

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما