محل لوگو

دانلود مقاله زرتشت 16 ص


دانلود مقاله زرتشت 16 ص

زرتشت 16 ص - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏به نام اهورا مزدا خداي پاكي‏‌‏ها

‏... تو بنگر اي اهورا، ياري كن مرا، همان ياري كه دوستي از دوستش دريغ نمي‏‌‏كند. گاثاها 2/46

‏مقدمه

‏كتابي كه امروزه به عنوان كتا‏ب ديني زرتشتيان با نام ‏«‏اوستا‏»‏ در دنيا مشهور است، مجموعه‏‌‏ايست از سرودهاي آسماني اشو زرتشت، نمازها، سرودهاي حماسي، مراسم و آداب ديني، اما ‏تنها آن قسمت از اوستا كه به ‏«‏گاث‏ا‏ها‏»‏ مشهور است، پيام آسماني و از سرودهاي اشو زرتشت مي‏‌‏باشد، و هرگاه به ديانت زرتشتي در دوران اوليه اشاره شود، هرگونه برداشتي جز از گات‏‌‏ها از اشو زرتشت نيست، بلكه منسوب به وي است.

‏كتاب اوستا تنها كتابي است به زبان اوستايي كه ما را از فرهنگ و باور و انديشه نياكانمان آگاه مي‏‌‏سازد. بسياري از اين باورها و انديشه‏‌‏ها به نگهداري سينه به سينه در گذر زمان سبب بوجود آمدن كتاب‏‌‏هاي ديگر از جمله بندمش، دينكر، خداي نامك و ... گرديد كه شادروان فردوسي طوسي ‏با الهام از آنها بخصوص خداي نامك توانست شاهنامه را به نظم درآورد و تاريخ و فرهنگ و زبان ايران را زنده كند. بنابراين وظيفه هر ايراني ميهن‏‌‏پرستي است كه از تمدن و فرهنگ نياكانش آگاهي داشته و با افزودن به آگاهي‏‌‏هاي خود اين پرچم پرافتخار را هميشه برافراشته دارد‏.

‏در‏ود ب‏ر فروهر پاك انديشمنداني چون ابوريحان بيروني، سهروردي، ابراهيم پورداود، بهرام فره‏‌‏وشي و .... كه براي شناساندن فرهنگ اين مرز و بوم از هيچ كوششي دريغ نورزيدند.

‏نظاره‏‌‏اي كوتاه به زندگي، زمان، مكان تولد و نوع تولد اشور زرتشت

‏زندگي

‏نوشتن ‏و پرداختن به شرح حال بزرگاني چون پيامبران، شاعران و شخصيت‏‌‏هاي تاريخي، در واقع كاري بسيار بس دشوار و سخت است. اين دشواري ‏درباره انديشه‏‌‏ها و افكار و عقايدشان، در پيچيدگي بيشتر آشكار مي‏‌‏شود، اما آنچه كه روشن و محقق است، نگارش شرح حال و يا به اصطلاح پرداختن سيره‏‌‏اي براي زرتشت از همه پيامبران و بزرگان روزگار گذشته دشوارتر و بلكه ناممكن مي‏‌‏باشد.

‏اين دشواري كه انجام كار را به مح‏ا‏ل مي‏‌‏كشد، به موجب كهنه بودن و قدمت زيادي است كه زمان زرتشت داشته است.

‏بزرگترين سند ما درباره زرتشت گاثاها يا سرودهاي وي مي‏‌‏باشد. در اين سرودها كه با زباني بسيار كهن گفته شده، از نام و نشان و آموزش‏‌‏ها و برپايي يك دگرگوني ژرف و انديشه ديني و اجتماعي آن زمانه آگاه مي‏‌‏شويم.

‏مختصري از تولد تا پايان عمر وي

‏پيش از زايش وي شگفتي‏‌‏هايي به ظهور مي‏‌‏رسد. مقدمات تولدش از آسمان‏‌‏ها و توسط خداوند و فرشتگان معين مي‏‌‏شود. ديوان و جاد و ان درصدد برمي‏‌‏آيند تا نابودش كنند، اما بارها مي‏‌‏آزمايند و موفق نمي‏‌‏شوند تا آنكه سرانجام مي‏‌‏بالد و بزرگ مي‏‌‏شود. رويدادها و نگرش اوضاع و احوال به انديشه و تفكر برمي‏‌‏انگيزدش. به كوهي پناه مي‏‌‏برد تا در سكوت و تنهايي بيانديشد. ده سال اين گوشه‏‌‏گيري و انديشيدن به طول مي‏‌‏انجامد . چون پايه و شالوده فراخواندن را تدوين كرده. به ميان مردم بازگشته و پيام اهورا مزدا خداوندگار بزرگ و يكتا را بر مردم مي‏‌‏خواند.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 303

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما