محل لوگو

دانلود مقاله حوريان بهشتي 29 ص


دانلود مقاله حوريان بهشتي 29 ص

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

حوريان بهشتي 29 ص

قسمتی از متن :

 

‏واحد ‏گرگان

‏عنوان

‏حوريان بهشتي

‏استاد:

‏سركار خانم خراساني

‏دانشجو:

‏هاجر قرباني

‏بهار 1388

‏اوصاف حوریان بهشتی از نظر آیات و روایات

‏د‏ر قرآن مجید آنچه درباره اُنس با حورالعین آمده و ذكر شده از همه جالبتر ‏است. و شاید علّتش این باشد كه انسان بیشتر به انس و گفتگو و مُسامره میل ‏دارد تا به خوردن و آشامیدن. در «تفسیر عیّاشی » از جَمیل بن دَرّاج از ‏حضرت صادق علیه السلام‏ ‏آورده است كه: «‏إِنَّ ‏أَهْلَ الْجَنَّه مَا یَتَلَذَّذُونَ بِشَیْءٍ فِی الْجَنَّه أَشْهَی ‏عِنْدَهُمْ مِنَ النِّكَاحِ، لاَ طَعَامٍ وَ لاَ شَرَابٍ؛ ‏اهل ‏بهشت در بهشت از هیچ چیز مانند نكاح لذّت نمی برند، نه غذا خوردن و نه ‏آشامیدن» («بحار الانوار» طبع حروفی، ج 8، ص 139).‏ ‏ و معلوم است كه ‏حورالعین موجب اُنس، و رفع غربت، و ائتلاف و استیناس است به همین خاطر ‏داریم كه: «‏كَذَلِكَ وَ زَوَّجْنَـهُم بِحُورٍ عِینٍ؛ ‏همچنین است ای پیامبر كه ما متّقین را با حورالعین تزویج می نمائیم» (آیه 54، از سوره الدّخان).

‏حُور ‏جمع حَوراء است، و حوراء زن سیاه چشم را گویند كه سیاهیش بسیار، و سپیدی ‏آن نیز شدید باشد. و عِین جمع عَیناء است، و آن زن سیاه چشمی است كه سیاهی ‏چشمش در عین حال درشت باشد، و بنابراین معنای عیناء زن درشت چشم و مشكین ‏چشم است. و حورُ العین زنانی را گویند كه چشمهایشان سیاه و درشت، و سیاهی ‏چشم در سپیدی آن خوش و نمایان باشد، یعنی سیاهیش شدید و سپیدیش نیز شدید ‏باشد. و در سوره واقعه داریم :« ‏وَ حُورٌ عِینٌ * كَأَمْثَـالِ اللُؤْلُوءِ الْمَكْنُونِ‏؛ ‏برای بهشتیان حور العین هستند كه آنان مانند لؤلؤی می باشند كه در صدف خود ‏باقی است و هنوز دست نخورده است» ( آیه 22 و 23، از سوره الواقعه ).

‏خداوند در سوره الرحمن آیات 72 تا 75 می فرماید:«‏حُورٌ ‏مَقْصُوراتٌ فِی الْخِیامِ* فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ* لَمْ ‏یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ*فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّكُما ‏تُكَذِّبانِ؛ ‏و در آن باغهاى بهشتى زنانى هستند نیكو خلق و زیبا. ‏پس كدامین نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى كنید؟ حوریانى كه در خیمه هاى ‏بهشتى مستورند. پس كدامین نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى كنید؟ زنانى كه ‏هیچ انس و جن قبلا با آنها تماس نگرفته (و دوشیزه اند). پس كدامین نعمتهاى

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 373

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما