محل لوگو

دانلود مقاله حيات فكري و سياسي امامان شيعه عليهم السلام 11 ص


دانلود مقاله حيات فكري و سياسي امامان شيعه عليهم السلام 11 ص

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (حيات فكري و سياسي امامان شيعه عليهم السلام 11 ص) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

10

‏به نام خدا

‏موضوع تحقيق:

‏حيات فكري و سياسي امامان شيعه عليهم السلام

‏استاد گرامي:

‏حجت السلام والمسلمين‏ شيرازي

‏دانشجو: ارغوان جز مجيدي

‏تابستان 88-89

1

‏امام سجاد (ع)

‏دوره ای که امام سجاد (ع)در آن زندگی میکرد،دورانی بود که همه ارزش های دینی دست خوش تحریف و تغییرامویان قرار گرفته و مردم یکی از مهمترین شهرهای مذهبی(مدینه)،می بایست به عنوان برده یزید با او بیعت کنند احکام اسلامی بازیچه ئ دست افرادی چون ابن زیاد،‏حجاج و عبدالملک بن مروان بود. اینان برخلاف نصوص دینی از مسلمانان جزیه می گرفتند و با اندک تهمت و افترایی مردم را به دست جلادان می سپردند. در سایه چنین حکومتی آشکار است که تربیت دینی مردم تا چه اندازه تنزل کرد و ارزش های جاهلی چگونه احیا خواهد شده است.امام سجاد در این شرایط، شخصیتی بودند که همه ی مردم تحت تاثیر روحیات و شیفته ی مرام و روش او قرار گرفتند.

‏یکی از محدثین می گفت:‏«‏ ما رإیت هاشمیا افضل من علی بن الحسین ولا افقه منه‏»‏. از جاحظ نیز نقل شده است که می گفت‏«‏درباره ی شخصیت علس بن حسین، شیعی، معتزلی،خارجی عامی وخاصی همه یکسان می اندیشند وهیچ کدام تردیدی در برتری و تقدم او(بر سایرین) ندارند‏»‏.

‏حضرت را که اهل سجده بود و آثار ان بر پیشانیش ظاهر بود‏«‏ذی الثفنات‏»‏ می گفتند. اوردند که وقتی ان حضرت وضو می گرفت‏ رنگ چهره اش دگرگون می شد. وقتی علت را می پرسیدند،فرمودند‏«‏اتدرون بین یدی من ارید ان اقوم‏»‏.

‏در دادن صدقه و رسیدگی به محرومین نیز زبان زد بوده اند و پس از شهادت او فهمیدند که 100 خانواده از انفاق و صدقات او زندگی می کردند.امام در مسافرت نسبش را از همراهان پنهان می کرد. از ایشان سوال شد که: ما بالک اذاسافرت کتمت نسبک اهل الرفقه؟ ‏ان حضرت فرمودند: دوست ندارم به نام رسول خدا چیزی را بگیرم که نمی توانم مانند ان را به دیگری بدهم.

‏امام سجاد وشیعیان:

‏در واپسین روز واقعه کربلا، شیعیان در بدترین شرایط،از لحاظ کمی و کیفی و نیز موقعیت سیاسی و اعتقادی قرار گرفتند.شیعیان واقعی امام حسین که در مدینه و مکه بوده و یا موفق شده بودند که از کوفه ‏به او ملحق شوند،در کربلا به شهادت رسیدند.زندگی امام سجاد در مدینه و دور بودن از عراق فرصت هدایت جریانات شیعی کوفه را از امام گرفته بود.

‏در چنین شرایطی که تصور نابودی اساس تشیع وجود داشت، امام سجاد می بایست کار را از صفر شروع کند مردم را بسمت اهل بیت بکشاند.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 280

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما