محل لوگو

دانلود مقاله تحریف قرآن 10 ص


دانلود مقاله تحریف قرآن 10 ص

خریدار گرامی شما میتوانید فایل (تحریف قرآن 10 ص) را ویرایش کنید.

تحریف قرآن 10 ص - word (..doc) - دانلود,مقاله,تحریف,قرآن,10,ص,دانلود

قسمتی از متن :

 

2

‏تحریف در قرآن

‏مقدمه :

‏یکی از مسائل مهمی که در مورد ‏قرآن ‏مطرح بوده و از حساسیت بیشتری برخوردار است مسئله تحریف قرآن می‌باشد که ‏پیوسته در حوزه قرآنی، ذهن هر مسلمانی بویژه دانشمندان این علم را به خود ‏مشغول داشته، البته هر چند که همه آنها اعم از مسلمانان عادی و یا ‏دانشمندانشان با نظر به دلایل عقلی و گواهی تاریخ، یقین و اعتقاد بر عدم ‏تحریف قرآن را دارند و معتقدند که این قرآنی که امروز در دست دارند عین ‏همان قرآنی است که دیروز بر ‏حضرت محمد صلی الله علیه و آله ‏نازل شده و چیزی از آن کم و زیاد نگردیده، اما در این میان عده‌ای از ‏افراد کوته بین و ظاهر نگر و عده‌ای نیز بر اساس دشمنیشان به اسلام و ‏قرآن، می‌گویند همانطور که کتابهای پیشین تحریف شده است این کتاب نیز ‏تحریف شده و در این میان به ظواهر برخی از احادیث و روایتها نیز اشاره ‏می‌کنند.

‏در این نوشتار به بررسی مساله تحریف و دلایل طرفداران تحریف پرداخته، ‏و با نقدهای اصولی، اشتباه بودن نظریاتشان را یادآور گردیده و به اثبات ‏عقلی و روایتی عدم تحریف قرآن می‌پردازیم لازم است قبل از هر چیز خود کلمه ‏تحریف اشاره کنیم که به شرح زیر است

‏تحریف

‏تحریف در لغت از ریشه حرف به معنای کناره گرفته شده و تحریف در سخن ‏یعنی کناره زدن از مسیر طبیعی سخن، به عبارت دیگر گوینده یک سخنی را به ‏منظوری بگوید و ما اگر منظوری غیر از آنچه مورد نظر گوینده است به دیگری ‏بگوئیم در واقع تحریف انجام داده‌ایم.

‏انواع تحریف

‏اما تحریف به چند صورت می‌تواند در قرآن اتفاق بیفتد که در برخی از ‏موارد در قرآن اصلا واقع نشده و نسبت به برخی موارد احتمال وقوع آن هست که ‏در زیر به بررسی انواع تحریف می‌پردازیم:

‏تحریف در معنا

‏اگر کلمه‌ای از معنای اصلی خود تغییر داده شده و در غیر معنای واقعیش به کار برده شود این عمل نوعی تحریف است. همچنانکه در ‏سوره نساء ‏آیه 46 به این نوع تعریف اشاره کرده می‌فرماید:« گروهی از یهودیان گفتار ‏خدا را از معنای حقیقی آن به معناها و مواردی دیگر تغییر داده و تحریف

2

‏می‌کنند‏.» که این نوع تحریف، شایعترین نوع تحریف در بین انواع تحریف ‏می‌باشد‏، و از این نوع تحریف نیز قطعا در قرآن واقع شده است. زیرا که ‏تفسیر آیات قرآنی به غیر معناهایی که هدف و مقصود قرآن است چیزی غیر از ‏تحریف نیست. بر این اساس است که ما را از ‏تفسیر به رای ‏ممنوع کرده‌اند چرا که تفسیر به رای راهی است که ما را به این نوع تحریف نزدیک می‌کند. چنانکه ‏امام باقر علیه السلام ‏فرموده‌اند: « آنان قرآن را پشت سر انداخته‌اند و حروف و الفاظ آن را حفظ ‏نموده، ولی حقوق و حدود آن را رعایت نمی‌کنند کوته نظران از قرآن به ‏خواندن ظاهرا آن خوشحالند ولی دانشمندان از اینکه حقوق و احکام قرآن رعایت ‏نمی‌شود بسیار غمگین و محزونند.»

‏تحریف در حروف و حرکا‏ت

‏چنانچه بعضی از حروف یا حرکه‌های کلمات قرآنی تغییر داده شود اما ‏بطوری که در معنای کلمه، کوچکترین تغییری رخ ندهد این نیز نوعی تحریف ‏می‌باشد این نوع تحریف نیز در قرآن صورت گرفته است که مهمترین دلیل‌ها ‏اختلاف قرائتهایی است که قاریان دهگانه در برخی موارد دارند چرا که ثابت ‏شده است هیچ یک از این قرائتها به طور متواتر از پیامبر و یا ‏امامان معصوم ‏نقل نگردیده و اجتهادی بیش نیستند و معلوم است که از این ده قرائت یکی از آنها صحیح بوده و بقیه غیر صحیح می‌باشند.

‏تحریف در کلمات قرآن

‏اگر کلمه یا کلماتی از قرآن برداشته شود و یا بر آن اضافه گردد به ‏طوری که در معنی و حقیقت قرآن کوچکترین اشکالی پیش نیاید و حقیقت قرآن ‏همانگونه که نازل گردیده است محفوظ بماند یک نوع تحریف است که چنین تحریفی ‏در ‏صدر اسلام ‏به وقوع پیوسته اما در زمان ‏عثمان ‏در جریان ‏توحید المصاحف‏، ‏با سوزاندن همه مصفحهای تحریف شده به این مفهوم، تحریف به این معنا نیز از ‏بین رفت و تنها قرآنی که در زمان رسول الله، رایج بوده و چیزی از آن کم ‏نشده بود و بر عکس اضافه نیز نشده بوده در دست مسلمانان باقی ماند.

‏تحریف در آیات

‏به معنی اینکه آیه یا آیات و سوره یا سوره‌هایی از قرآن کم گردد و یا ‏بر قرآن توسط دیگران اضافه گردد به شرط عدم تغییر در مفهوم کلی و حقیقت ‏قرآنی، که تحریف به این معنی طبق نظر اهل سنت صورت گرفته چرا که آنها «بسم ‏الله الرحمن الرحیم» در اول سوره‌ها به جز توبه را جز قرآن نمی‌دانند و ‏حتی گروهی از آنها، خواندن آیه ذکر شده را در نمازها قبل از ‏سوره حمد ‏جز در موارد مخصوصی، مکروه می‌دانند. در حالیکه علما و دانشمندان شیعه همه ‏آنها، این آیه یاد شده را جز در سوره توبه، آیه قرآنی می‌دانند. و حتی در ‏حدیثی آمده که ‏(‏ خدا لعنت کند به کسانی که بزرگترین آیه قرآنی را حذف

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 296

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما