محل لوگو

دانلود مقاله اندیشه سیاسی امام 47 ص


دانلود مقاله اندیشه سیاسی امام 47 ص

اندیشه سیاسی امام 47 ص - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏مقدمه

‏اگر اهتمام بزرگان اندیشه و نظریه پرداز‏ان سیاسی را ارائه تصویری جامع ‏و‏ ‏نمادین و نسبتا منسجم از زندگی و جامعه سیاسی بدانیم می توان روش ‏پژوهش‏ و‏ ‏جستجوی اندیشه این بزرگان را در سه مرحله:

‏1-‏ مشاهده بی نظمی‏، ‏2-تشخیص‏ ‏علل‏، ‏3- ارائه راه حل‏،‏

‏در افکار آنان جستجو و رد یابی کرد. ‏به طور قطع امام‏ ‏یکی از آن بزرگانی است که نه تنها درک و ‏بینشی همه جانبه از سیاست و ‏زندگی‏ ‏سیاس‏ی در اختیار مخاطبان خود قرار می‏‌‏دهند بلکه به دلیل جامع نگری و‏ تام‏ اندیشی خود می کوشند تا این درک و بینش را در چشم انداز و کلیتی هماهنگ و‏ ‏منسجم از حیات انسانی و اجتماعی و همخوان با انسانشناسی فلسفی و اجتما‏عی‏ ‏خود عرضه نمایند. ایشان به دلیل درک منسجم‏، ‏فلسفی و ک‏مال گرایانه خود و با‏ ‏اعتقاد به ساحت های مختلف شناختی‏،‏ ‏ارزشی‏،‏ ‏عاطفی‏،‏ ‏هنجاری و رفتاری در عرصه های مختلف حیات انسانی‏،‏ ‏ضمن در نور دیدن شکاف تجربه گرایانه و الگوی منسجم و هماهنگ با مبانی نظری خود از زندگی سیاسی ارائه می نمایند.

‏رابطه منطقی و منسجم بین ابعاد هستی شناختی و ارزش شناختی یا حکمت ‏نظری‏ ‏و حکمت عملی در اندیشه امام تنها اختصاص به الگو سازی حیات سیاسی نداشت‏ ‏بلکه ایشان جزء معدود نظریه پرداز نی در طول حیات بشر هستند که توانستند‏ ‏مرتبت دوم شکاف‏،‏ ‏یعنی شکاف بین الگو و عمل را با ورود به صحنه سیاست و رهبری پیروزمند ا نه انقلاب اسلامی و تداوم بخشیدن به آن‏،‏ ‏پشت سر گذاشته و ضمن آزمون موفقیت آمیز این الگو و بعضا اصلاح برخی از جزئیات آن‏،‏ ‏نگاه یکپارچه و هماهنگ خود نسبت به حیات سیاسی را کمال بخشند.

‏با این وصف باید به این نکته توجه داشت که دست یابی به اندیشه سیاسی و ‏فلسفه‏ ‏سیاسی حضرت امام به سادگی و با گزینش صرف چند نقل قول از ایشان امکان پذیر نیست. دستیابی به منطق درونی اندیشه ایشان‏،‏ ‏مستلزم باز سازی گفته‏‌‏ها ‏و‏ ‏نوشته‏‌‏های ایشان و تفکیک انگیزه و انگیخته و یا به عبارتی تفکیک زمینه‏‌‏ها ‏و‏ ‏منطق موقعیت گفتار ایشان از جان کلام پیام های وی‏،‏ ‏با عنایت و ‏اشراف به‏ انسانشناسی و مبانی نظری و فکری ایشان‏،‏ ‏اعم از فلسفی‏،‏ ‏کلامی-فقهی و حتی عرفانی است و‏ این امر نیازمند تلاشی بین رشته‏‌‏ای‏ با‏ ‏حظور‏ صاحبنظران و متخصصان مختلف است.و نکته دیگر که مطالعه بین رشته ای در مورد آراء و‏ ‏اندیشه های حضرت امام را دو چندان می کند‏،‏ ‏بیم از انتساب رای و نظر ‏محقق‏ ‏به معظم له است که باید به طور کامل از آن پرهیز کرد.

‏زندگی و اندیشه سیاسی امام خمینی‏(ره)

‏1-زندگی امام خمینی

‏امام خمینی در روز 30 شهریور 1281 ﻫ. ش-24 سپتامبر 1902 م.-‏ ‏در شهرستان خمین به‏ ‏دنیا آ‏مد. پدر ایشان پس از آ ن که سالیانی چند در نجف اشرف‏،‏ ‏علوم اسلامی را فراگرفته و درجه اجتهاد نا یل آمده بود به ایران بازگشت‏.‏ و به علت مبارزه و مقاومت علیه زور‏گویی‏‌‏های اشرار منطقه‏،‏ ‏به قتل رسید.

‏امام خمینی‏،‏ ‏در دوران نوجوانی‏،‏ ‏قسمتی از معارف متداول روز و علوم مقدماتی و سطح حوزه‏ ‏های د ینیه را نزد علمای آن دیار فرا گرفت و در سال 1298ﻫ. ش عازم حوزه علمیه اراک شد.

 

دانلود,مقاله,اندیشه,سیاسی,امام,47,ص,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 343

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما