محل لوگو

دانلود مقاله اصول جنگ نگرشي جديد به جنگ‌هاي صدر اسلام 120 ص


دانلود مقاله اصول جنگ  نگرشي جديد به جنگ‌هاي صدر اسلام  120 ص

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (اصول جنگ نگرشي جديد به جنگ‌هاي صدر اسلام 120 ص) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

122

‏اصول جنگ‏

‏نگرشي جديد به جنگ‏‌‏هاي ‏صدر اسلام

‏اصل تامين

‏تامين در لغت به معناي در امن قرار دادن و حفظ كردن ‏چيز يا شخصي است‏.

‏يكي از اصول جنگ‏،‏ در‏ب‏ع‏د عملياتي و تاكتيكي نيز ‏‹‹‏ تامين ‏››‏ نام گرفته و چنين تعريف شده است‏:

‏كليه ‏ ‏اقداماتي كه به طور مستقيم و همه جانبه به منظور حفاظت يگان درمقابل ديده شدن‏،‏ لو رفتن‏،‏ مداخله‏،‏جاسوسي‏،‏ غافلگير شدن‏،‏ خرابكاري و اقدامات ايذايي يا مختل كننده دشمن انجام‏ مي‏‌‏گيرد‏.‏

‏اصل تامين در بين اصول جنگ‏،‏ جايگاه ويژه اي دارد‏،‏ زيرا لازمه حتمي و جزء لاينفك اجراي موفقيت آميز ساير اصول‏،‏ و درنتيجه موفقيت در صحنه نبر‏د‏ است و بدون رعايت اين اصل‏،‏ ساير اصول جنگ‏،‏ آسيب پذير و بي حاصل خواهند بود‏.

‏از اين رو‏،‏ نيروها مجري اين اصل در يك يگان عملياتي‏،‏ بايد آموزش ديده ترين‏،‏ ‏ زبده ترين و كا آزموده ترين نيروها باشند تا به خوبي ‏ب‏توانند از ايفاي اين وظيفه حساس و مهم بر آيند‏.

‏پيشينه تاريخي

‏از گذشته‏‌‏هاي ‏بسيار‏ ‏دور‏،‏ توجه به امنيت نيروهاي جنگي‏،‏ امري با اهميت تلقي شده و استفاده از شيوه‏‌‏هاي ‏تاميني د رحالت‏‌‏هاي ‏مختلف نبرد معمول بوده است‏.

‏يكي از روش‏‌‏هاي ‏تامين كه در بين ملل مختلف رايج بود‏.‏ استفاده از قلعه‏‌‏ها ‏و دژهاي بلند نظامي بود كه‏ ‏سپاهيان را در برابر حمله دشمن محافظت‏ مي‏‌‏كرد‏.‏ در مواضعي از اين حصارها‏،‏ سنگرها و برج‏‌‏هاي ‏ديده باني بود‏.‏

2

‏حفر كانال و خندق‏،‏ زدن خاكريز‏،‏ گذاشتن موانعي مانند تنه‏ ‏درختان تنومند پيرامون محل استقرارسپاهيان‏،‏ ازشيوه‏‌‏هاي ‏تامين يك لشكر به ويژه در شب به حساب‏ مي‏‌‏آيد‏.

‏در گذشته‏،‏ درمورد انتخاب زمان و مكان نبرد‏،‏ برخي تدابير امنيتي رعايت‏ مي‏‌‏شد. به عنوان مثال زمان آغاز نبرد‏.‏ بعد از ظهر انتخاب‏ مي‏‌‏شد تا اگر لشكر در ادامه جنگ به ‏مشكلي برخورد‏ نمود‏،‏ بتواند ازتاريكي شب جهت تجديد قوا يا عقب نشيني استفاده نمايد يا محل نبرد درنزديكي آبادي و شهر انتخاب نمي شد‏،‏ براي اينكه درصورت شكست‏،‏ مورد تهاجم دشمن قرارنگيرد‏.

‏همچنين براي‏ تامين خزينه‏،‏ اسلحه خانه‏،‏ آشپز‏خانه و زنان و كودكان‏،‏ آنها را در وسط نزديك قلب لشكر مستقر‏ مي‏‌‏كردند‏.

‏پس از اختراع و به كارگيري سلاح‏‌‏هاي ‏گرم مانند تفنگ و توپ‏،‏ يكي از راه‏‌‏هاي ‏تامين و حمايت از نيروها‏ ي‏ در حال حركت به سوي دشمن‏،‏ يعني پشتيباني با آتش توپ از آنان‏،‏ فرا‏روي فرماندهان جنگ قرا ر گرفت‏.‏ ن‏اپلئون در به كار گيري اين روش بسيار تاكيد‏ مي‏‌‏ورزيد‏.‏ناپلئون گمان‏ مي‏‌‏كرد كه سربازان بدون داشتن‏ ‏اين پوشش حفاظتي و قرارگرفتن در زير آتش توپخانه دشمن‏،‏ روحيه خود را به سرعت از دست داده و پا‏ به گريز‏ مي‏‌‏گذارند‏.‏ ن‏اپلئون در به كارگيري توپخانه به شديد ترين وجه‏ ‏تاكيد داشت و به نظر وي تنها اثر عظيم آتش توپخانه بود كه‏ مي‏‌‏توانست نتيجه قطعي را به همراه داشته باشد‏.‏

‏اصل تامين درقرآن و سنت

‏دو منبع سرشار و بي پايان قرآن و سنت‏،‏ به كارگيري اصل تامين و تدابير امنيتي به هنگام‏ ‏نبرد را از نظر دور نداشته و در موارد متعدد و با تدابير گوناگون‏،‏ رزمندگان اسلام را در به كار بستن آنها توصيه نموده است‏.‏برخي از آن روشها و موارد عبارتند از‏:

‏اول‏،‏ نحوه خواندن‏ ‏نماز در ميدان نبرد

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 313

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما