محل لوگو

دانلود مقاله اسراف و تبذير در قرآن و سنت 32 ص


دانلود مقاله اسراف و تبذير در قرآن و سنت 32 ص

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

اسراف و تبذير در قرآن و سنت 32 ص

قسمتی از متن :

 

‏1

‏اسراف و تبذير در ‏قرآن و سنت

‏پریسا اردکانیان

‏3

‏مقدمه

‏دين مقدس اسلام بهره‏بردارى مشروع از نعمتهاى الهى و زيباييهاى ‏زندگى را مباح و روا و اسراف و زياده‏روى را حرام و ناروا مى‏داند و اين بدان جهت ‏است كه مسلمان به تناسب امكانات و توانايى و كارآيى خود، در برابر جامعه مسؤوليت ‏دارد. در اين صورت فرد اسرافكار قهرا از اجراى مسؤوليت و تعهدات اجتماعى خود ‏بازمى‏ماند و از اين رهگذر بر پيكر جامعه ضربه مى‏زند.

‏قرآن مجيد اين حقيقت را در ضمن مباحث اجتماعى در قالبهايى زيبا ‏بيان مى‏كند و با هشدار به پيروان خود مى‏فرمايد: (و انفقوا فى سبيل الله ولاتلقوا ‏بايديكم الى التهلكة) (1) يعنى در راه خدا انفاق كنيد و با دستهاى خود، خود را به ‏هلاكت و نابودى نيفكنيد. از اين آيه شريفه چنين استفاده مى‏شود كه اگر مال در راه ‏خدا و به سود جامعه و رفع نيازمنديهاى مردم مصرف نشود سرنوشت آن جامعه و ملت‏به ‏هلاكت و سقوط مى‏انجامد.

‏صرف‏نظر از اهميت‏خوددارى از اسراف و تبذير در دين از نظر ‏موقعيت‏خاص كشور اسلامى كه در محاصره حكومتهاى سلطه‏گر قرار گرفته اگر ما بتوانيم ‏تجملات زندگى را حذف كنيم و رعايت اقتصاد و ميانه‏روى را در همه حال مدنظر و برنامه ‏عمل قرار دهيم، به استقلال كشور كمك كرده‏ايم و به پيروزى نهايى نزديكتر شده‏ايم

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 314

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما