محل لوگو

دانلود مقاله ازدواج از كتاب النساء 27 ص


دانلود مقاله ازدواج   از كتاب النساء 27 ص

ازدواج از كتاب النساء 27 ص - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏بسم الله الرحمن الرحيم

‏كتاب النساء

‏كتاب النساء‏

‏در اخلاق و سرشتشان و آنچه از ميانشان‏ ‏بر مي گزينندوآنچه ناخوش مي‏‌‏دارند‏ ‏از مجاهد از ]‏ ‏قول[‏ يحيي بن جعده روايت شده است كه گفت:رسول خدا (‏ص) گفت‏:‏ ‏با زن به خاطر سيرت و شرافت و جمال و خوبي‏‌‏اش ازدواج مي كند . پس بر تو است كه اين روش را در پيش بگيري ‏–‏ كه اميدوارم‏ ‏ ‏به‏ ‏ خير نرسي‏ ‏- نفرين است ولي در اينجا عكس آن بايد اراده شود يعني دعاي خير.

‏ ‏–‏ سپس گفت‏:‏ ‏هيچ مردي بعد از اسلام آوردن ،به اندازه‏‌‏ي ]‏خيري كه [‏ از زني ‏–‏ كه داراي اين سيرت باشد ‏كه اگر بدو بنگرد از او شاد شود و آن گاه كه بدو فرمان دهد از او اطاعت كند و اگر از او دور شود ‏از وجود خويش و مال او محافظت كند ]‏ديده[‏ - كسب خير نكرده و خوبي‏‌‏اي نديده است.

‏و از عايشه ‏رضي الله عنها روايت شده كه گفت‏ ‏: زن با همسرش نبايد در كمتر از ده سالگي رويا روي شود.

‏عايشه گفت : و با رسول خدا (ص) در حالي كه روياروي ‏شدم كه دختري نه ساله بودم.

‏اصمعي گفت: پيري از بني العنبر به ما روايت كرد و گفت : مي گويند : زنان سه دسته‏‌‏اند ‏: ]‏ يك دسته [‏ فرمانبردار نر مخوي پاكدامن مسلمان كه خانواده ‏و همسرش را بر زندگي ياري مي كند وبه زندگي عليه خانواده‏‌‏اش ياري نمي رساند( زندگي و آسايش زندگي را بر همسر و خانواده‏‌‏اش ترجيح نمي دهد) و ديگري، ظرفي براي فرزند وديگري طوقي آهني ‏شپشو كه خداوند آن را در گردن كسي كه مي خواهد ،مي گذارد و از ]‏گردن [‏كسي كه مي خواهد باز كند.

‏ومردان ، سه دسته اند :‏ فرمانبردار نرمخوي پارساي مسلمان كه كارها را از جايي كه بايد پايان پذيرد به پايان مي‏ ‏برد و از جايي كه‏ ‏بايد آغاز كند ، آغاز‏ ‏م‏ي‏ ‏كند‏.‏و ديگري ]‏كسي است كه [‏ به رأي و انديشه صاحب خرد و توانا مي رسد ]‏دست مي‏‌‏يابد[‏ و ]‏خود را [‏ ملزم به انجام آن‏ كار مي كند و به گفتارش‏ ‏مي رسد

‏. ‏ و ديگري ،فرد گمراه سر گشته‏‌‏اي است كه براي هدايت شدن ، ]‏با ديگران[‏ مشورت و از ارشاد كننده، ‏فر مانبرداري نمي كند.

‏از جعفر بن محمد از ]‏قول [‏ پدرش ]‏ واوهم[‏ از ]‏قول[‏ علي ابن ابي طالب ( ع)

‏روايت شده است كه گفت: بهترين زنانتان ]‏زني است كه [‏ در مورد فرجش پاك باشد ‏( پاكدامن باشد) و‏ نسبت به همسرش ، تيز شهوت .

‏و از عروة بن زبير روايت شده است‏ كه گفت : هيچ كسي پس از ايمان به خدا با چيزي مانند ازدواج درست ]‏ و بنا شده بر صدق و راستي [‏ خودش را بالا نبرده وپس از كفران نسبت به حق با چيزي مانند ازدواج ‏بد ، خودش را خوار نكرده است‏. سپس گفت : خداوند آن زني را كه ‏با مردان سفيد پوست بلند قامت الفت ايجاد مي كند وسپس در دگرگون كرد نشان مي كوشد و آن را سياه و كوتاه مي گرداند ، ل‏عنت كند.

‏يكي از شعراي بني أسد گفته است :

‏و آغاز آلودگي آب ، آلودگي خاك آن است * و سرآغاز پليدي مردم ، پليدي زنان است .

‏اصمعي گفته است : ابن زبير است : نبايد كوتاهي زن ،شما از ازدواج با زني كوتاه ‏قامت باز دارد . چرا كه زن بلند قامت ، فرزندي كوتاه قد مي زايد و زن كوتاه قد فرزندي بلند قامت ‏؛ و از زني كه شبيه مرد است پرهيز كنيد چ‏را كه او فرزند نجيب و گرامي نمي‏‌‏آورد .

‏أبو عمرو بن العلا گفت:‏مردي گفت : با هيچ زني تا آن زمان كه به پدرو مادرش نگاه كنم ، ازدواج نمي كنم :به او گفتند ‏: آن چگونه است ؟ گفت : به پدر و مادرش نگاه مي كنم چرا كه او ،به يكي از آن دو كشيده مي شود .

‏از ابن ابي مليكه ]‏روايت شده است كه [‏ عمر گفت : اي بني سائب‏همانا فرزندان ضعيف و لاغري برايتان زاده شده است (صاحب فرزند‏ان ض‏عيف و لاغري مي‏‌‏شويد)‏، پس با زناني كه ‏با غير از قبيله‏‌‏ي خود ازدواج مي كنند ، از دواج كنيد.

 

دانلود,مقاله,ازدواج,,از,كتاب,النسا,27,ص,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 266

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما