محل لوگو

دانلود مقاله گاز طبيعي


دانلود مقاله گاز طبيعي

گاز طبيعي - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏گاز طبيعي

‏ميليونها سال قبل، باقيمانده‌هاي گياهان و جانوران فاسد شدند و در لايه‌هاي ضخيم شكل گرفتند. اين مادة فاسد شده از گياهان و جانوران مادة آلي ناميده مي‌شود كه روزگاري زنده بودند. در طول زمان، گل و خاك به سنگريزه تغيير ماهيت مي‌يابند و مادة آلي را پوشانده و در زير سنگ محبوس مي‌كند. حرارت و فشار بعضي از اين مواد آلي را به ذغال و برخي ديگر را به نفت و برخي را به گاز طبيعي تبديل مي‌كند. محصول اصلي گاز طبيعي بصورت متان است كه گازي متشكل از يك اتم كربن و چهار اتم هيدروژن است.

‏سازند گاز طبيعي و نفت

‏چگونه گاز طبيعي كشف شد؟

‏كاز از حفرات كوچك درون سنگ به هوا راه يافته و سپس اگر به اندازة كافي انرژي فعال‌سازي كافي از روشنايي يا آتش وجود داشته باشد، مي‌سوزد. وقتي مردم اولين‌بار شعله‌ها را ديدند، آن را آزمودند و فهميدند كه مي‌توانند از آن براي گرما و روشنايي استفاده مي‌كنند.

‏چگونه گاز طبيعي را بدست مي‌آوريم؟

‏گاز طبيعي با زمين‌شناسي (كساني كه ساختار زمين را مطالعه مي‌كنند) و با موقعيت يا بي‌انواع سنگها كه معمولاً از اطراف نهشته‌هاي گاز و نفت يافت مي‌شوند، شروع مي‌شود.

‏امروزه امكانات در دسترس آنها شامل بررسي لرزه‌اي است كه براي يافتن مكان دقيق حفر چاه‌ها به كار برده مي‌شود. بررسي‌هاي لرزه‌اي از انعكاس صداي حاصل از يك منبع لرزه در سطح زمين (معمولاً بصورت يك صفحة لرزان در زير يك كاميون كه براي اين هدف ساخته شده) استفاده مي‌كند و دربارة سنگ زير سطح زمين اطلاعات جمع‌آوري مي‌كند. گاهي اوقات لازم است از كمي ديناميت براي ايجاد لرزه مورد نياز استفاده كرد.

‏دانشمندان و مهندسين ناحية منتخبي را با مطالعة نمونه سنگهاي زمين بررسي و اندازه‌گيري خصوصيات آنها، جستجو مي‌كنند از محل مورد نظر مطلوب به نظر آمد، حفاري شروع مي‌شود. بعضي از اين مناطق روي خشكي و برخي دور از ساحل و در اعماق دريا هستند. هنگاميكه گاز پيدا شد، از طريق چاه به سطح زمين رسيده و نهايتاً‌به خطوط لوله‌هاي بزرگي هدايت مي‌شود. برخي از گازها كه در كنار متان توليد مي‌شوند، شامل بوتان، پروپان (كه به نام محصولات فرعي شناخته شده‌اند) هستند كه از در دستگاه فرآوري گاز، از متان جدا پالوده مي‌شود. محصولات فرعي به طرق مختلف به كارگرفته مي‌شوند. براي مثال، پروپان مي‌تواند براي پخت و پز در اجاق‌هاي گازي مصرف شوند.

 

دانلود,مقاله,گاز,طبيعي,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 342

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما