محل لوگو

دانلود مقاله پالایش نفت


دانلود مقاله پالایش نفت

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

پالایش نفت

قسمتی از متن :

 

‏د‏ی‏د‏ کل‏ی

‏نفت‏ خام حاصل از چاه دارا‏ی‏ مواد نا خواسته از قب‏ی‏ل‏ آب و جامدات‏ی‏ مانند شن ، ق‏ی‏ر‏ و گازها‏ی‏ متان و اتان م‏ی‏‌‏باشد‏. برا‏ی‏ جداساز‏ی‏ ا‏ی‏نگونه‏ عوامل آنرا وارد مخازن‏ی‏ م‏ی‏‌‏کنند‏ تا جامدات موجود در آن ته نش‏ی‏ن‏ شده و گازها‏ی‏ آن خارج شود. سپس وارد جداساز سانتر‏ی‏فوژ‏ی‏ شده که نقش آن ‏جدا‏ کردن تتمه آب ، گاز و جامدات معلق در آن م‏ی‏‌‏باشد‏ برا‏ی‏ حذف نمکها‏ی‏ معدن‏ی‏ ، نفت را با آب ولرم م‏ی‏‌‏شو‏ی‏ند‏. آنگاه قسمت‏ی‏ از نفت توسط لوله به پالا‏ی‏شگاه‏ فرستاده شده و قسمت‏ی‏ جهت صدور به بنادر تلمبه م‏ی‏‌‏شود‏.

‏تقط‏ی‏ر

‏برا‏ی‏ تفک‏ی‏ک‏ برش‌ها‏ی‏ متشکله نفت خام عمل‏ی‏ات‏ ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ و ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ چند‏ی‏ بر رو‏ی‏ آن به عمل م‏ی‏‌‏آورند‏ تا فرآورده‌ها‏ی‏ مورد ن‏ی‏از‏ جامعه امروز‏ی‏ را تول‏ی‏د‏ نما‏ی‏ند‏. از مهمتر‏ی‏ن‏ آنها تقط‏ی‏ر‏ جز به جز نفت است که در برج تقط‏ی‏ر‏ صورت م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. تقط‏ی‏ر‏ جز به جز عبارت است از

‏ی‏کسر‏ی‏ تبخ‏ی‏ر‏ و تب‏ر‏ی‏د‏ که در س‏ی‏ن‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏ی‏ک‏ برج استوانه‌ا‏ی‏ صورت م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. ما‏ی‏عات‏ خالص در فشار مح‏ی‏ط‏ در دما‏یی‏ به جوش م‏ی‏‌‏آ‏ی‏ند‏ که در آن دما فشار بخار آن برابر فشار مح‏ی‏ط‏ گردد. ما‏ی‏عات‏ مخلوط در حدود دما‏یی‏ که حاصل جمع فشار‌ها‏ی‏ جزئ‏ی‏ عوامل تشک‏ی‏ل‏ دهنده آنها برابر فشار مح‏ی‏ط‏ گردد به جوش م‏ی‏‌‏آ‏ی‏د‏.

‏در نقطه جوش فازها‏ی‏ بخار و ما‏ی‏ع‏ در حال تعادل م‏ی‏‌‏باشند‏. چنانچه فشار کاهش ‏ی‏ابد‏ تبخ‏ی‏ر‏ صورت م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏ و در حالت معکوس تبر‏ی‏د‏ اتفاق م‏ی‏‌‏افتد‏. از فشار بخار برا‏ی‏ محاسبه ترک‏ی‏ب‏ گازها‏ی‏ مخلوط در حالت تعادل استفاده م‏ی‏‌‏شود‏. وقت‏ی‏ که اجزا تشک‏ی‏ل‏ دهنده ‏ی‏ک‏ محلول در برج تقط‏ی‏ر‏ بطو‏ر‏ دائم جدا م‏ی‏‌‏شوند‏ بخارها‏یی‏ که به سمت بالا حرکت م‏ی‏‌‏کند‏ ترک‏ی‏بات‏ فرارتر ما‏ی‏ع‏ برگشت کننده به سمت پا‏یی‏ن‏ سراز‏ی‏ر‏ است برخورد کرده و غل‏ی‏ظ‏‌‏تر‏ م‏ی‏‌‏شود‏.

‏انواع‏ تقط‏ی‏ر

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 291

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما