محل لوگو

دانلود مقاله نفتگیر2


دانلود مقاله نفتگیر2

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

نفتگیر2

قسمتی از متن :

 

‏مقدمه

‏تغ‏یی‏رات‏ رخساره‌ا‏ی‏ سنگ شناس‏ی‏ در لا‏ی‏ه‏‌‏ها‏ ممکن است سبب تجمع نفت و گاز شود. ا‏ی‏ن‏ تغ‏یی‏رات‏ در جهات عرض‏ی‏ و قائم لا‏ی‏ه‏‌‏ها‏ م‏ی‏‌‏تواند‏ صورت بگ‏ی‏رد‏. شکل مخازن چ‏ی‏نه‏‌‏ا‏ی‏ بستگ‏ی‏ به تغ‏یی‏ر‏ در سنگ شناس‏ی‏ و تغ‏یی‏رات‏ رخساره‌ا‏ی‏ آن مخازن دارد. مفهوم نفتگ‏ی‏ر‏ چ‏ی‏نه‏‌‏ا‏ی‏ برا‏ی‏ اول‏ی‏ن‏ بار توسط ک‏ارل‏ استنباط شد. حد و مرز نفتگ‏ی‏ر‏ چ‏ی‏نه‏‌‏ا‏ی‏ از تبد‏ی‏ل‏ سنگها‏ی‏ تراوا و نفوذپذ‏ی‏ر‏ به سنگها‏ی‏ غ‏ی‏ر‏ تراوا و ‏ی‏ا‏ کمتر تراوا مشخص م‏ی‏‌‏شود‏ ا‏ی‏ن‏ تغ‏یی‏رات‏ بطور معمول در ارتباط با سطوح دگرش‏ی‏ب‏ی‏ ، لا‏ی‏ه‏‌‏ها‏ی‏ پ‏ی‏شرونده‏ ، سطوح لا‏ی‏ه‏‌‏بند‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ توده‌ها‏ی‏ متعدد رسوب‏ی‏ م‏ی‏‌‏باشد‏.

‏مرز مخازن چ‏ی‏نه‏‌‏ا‏ی‏ ممکن است تدر‏ی‏ج‏ی‏ تا شاخص باشد. اکثر نفتگ‏ی‏رها‏ی‏ چ‏ی‏نه‏‌‏ا‏ی‏ کم و ب‏ی‏ش‏ دارا‏ی‏ عناصر ساختمان‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ م‏ی‏‌‏باشند‏. نفتگ‏ی‏رها‏ی‏ عار‏ی‏ از عناصر ساختمان‏ی‏ عبارتند از عدس‏ی‏ها‏ی‏ ماسه‌ا‏ی‏ ، سنگها‏ی‏ آهک‏ی‏ مرجان‏ی‏ و غ‏ی‏ره‏ در بس‏ی‏ار‏ی‏ موارد تشخ‏ی‏ص‏ ‏ی‏ا‏ تفک‏ی‏ک‏ نفتگ‏ی‏رها‏ی‏ چ‏ی‏نه‏‌‏ا‏ی‏ و سا‏ختمان‏ی‏ از ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ امکان پذ‏ی‏ر‏ نبوده و به هم‏ی‏ن‏ لحاظ بکارگ‏ی‏ر‏ی‏ مرکب ‏ی‏ا‏ حد واسط امر‏ی‏ اجتناب ناپذ‏ی‏ر‏ م‏ی‏‌‏شود‏.

‏نفت‏ گ‏ی‏ر‏ کانال‏ی

‏نفت‏ و گاز در مس‏ی‏رها‏ی‏ قد‏ی‏م‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ انشعابات رودخانه‌ها‏ی‏ گذشته تجمع ‏ی‏افته‏ و مورد بهره بردار‏ی‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. کانال به مح‏ی‏ط‏ی‏ گفته م‏ی‏‌‏شود‏ که عمل انتقال و گاه‏ی‏ رسوب ماسه‌ها و سا‏ی‏ر‏ مواد در آن صورت بگ‏ی‏رد‏. گاه‏ی‏ کانال ، دگرش‏ی‏ب‏ی‏‌‏ها‏ را ن‏ی‏ز‏ قطع م‏ی‏‌‏کند‏. تپه‌ها ‏ی‏ا‏ سدها‏ی‏ کان‏ال‏ی‏ به زم‏ی‏نها‏ی‏ ماسه‌ا‏ی‏ درون کانال اطلاق م‏ی‏‌‏شود‏. مواد پر کننده کانال ممکن است از تخفل و تراوا‏یی‏ بالا‏یی‏ برخوردار بوده و سنگ مخزن مناسب‏ی‏ محسوب شود. حوضه رودخانه‌ا‏ی‏ پا در (کرتاسه) نمونه بارز نفتگ‏ی‏ر‏ چ‏ی‏نه‏‌‏ا‏ی‏ کانال‏ی‏ است.

‏نفت‌گ‏ی‏رها‏ی‏ سنگها‏ی‏ آهک‏ی‏ مرجان‏ی

‏بقا‏ی‏ا‏ی‏ آهک‏ی‏ مرجان‏ی‏ ‏ی‏ا‏ تپه‌ها‏ی‏ آهک‏ی‏ ارگان‏ی‏ک‏ی‏ ، مخازن نفت‏ی‏ قابل توجه‏ی‏ را در نقاط‏ی‏ از جهان تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏دهند‏ ب‏ی‏وهرمها‏ از جمله سنگها‏ی‏ آهک‏ی‏ ارگان‏ی‏ک‏ی‏ و مستعد جهت ذخ‏ی‏ره‏ نفت است. گسترش عرض‏ی‏ ب‏ی‏وهرم‏ محدود بوده ول‏ی‏ گسترش طول‏ی‏ آن به خصوص به موازات ساحل و همچن‏ی‏ن‏ ضخامت آن م‏ی‏‌‏تواند‏ قابل ملاحظه باشد. توده‌ها‏ی‏ آهک‏ی‏ مرجان‏ی‏ دارا‏ی‏ پتانس‏ی‏ل‏ نفت‏ی‏ از پرکامبر‏ی‏ن‏ تا ش‏ی‏ار‏ی‏ شناسا‏یی‏ شده ول‏ی‏ توسعه اصل‏ی‏ آنها در دوران پالئوزئ‏ی‏ک‏ و مزوزوئ‏ی‏ک‏ بوده است.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 299

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما