محل لوگو

دانلود مقاله نفت


دانلود مقاله نفت

خریدار گرامی شما میتوانید فایل (نفت ) را ویرایش کنید.

نفت - word (..doc) - دانلود,مقاله,نفت,,دانلود

قسمتی از متن :

 

‏نفت نه تنها تمام دنيا را به خود آلوده كرده و تمام كشورهاي جهان را به خود وابسته ساخته ، سياستمداران را نيز مسخ خود كرده است تا براي يافتن و به دست آوردن آن از هيچ تلاشي كوتاهي نكنند و براي رسيدن به هدف ، توجيه هر وسيله اي را در آستين داشته باشند ، حتي اگر اين توجيه منجر به مرگ هزاران انسان بيگناه شود .

‏وقتي در دهه 1930 اكتشاف و استخراج نفت رايج شد و كشورهاي دنيا توانستند آن را به هر ميزان كه مي خواهند از زمين بيرون بكشند و خوراك صنايع و گرما بخش خانه هايشان كنند و بدون آنكه متحمل هزينه هاي سنگيني شوند اتومبيل هاي پر مصرف خود را در خيابان ها برانند ، نفت ارزش خود را پيدا كرد و هر كشوري بي آنكه به فكر روزي باشد كه اين ماده به پايان مي رسد خود را كاملا به آن وابسته ساخت به طوري كه 10 سال بعد هيج كشوري بدون نفت نمي توانست اقتصاد و حتي سياست خود را به پيش برد .

‏تمام كشورهاي مصرف كننده نفت به قيمت هاي پايين آن خو گرفته بودند و مي پنداشتند حق آنهاست كه نفت را با پايين ترين قيمت از كشورهاي توليد كننده كه اكثرا تحت استعمار ويا سلطه خود بودند ، دريافت كننده و گاهي اوقات دادن سهمي از آن به خود كشورهاي توليد كننده را نيز فراموش مي كردند . به همين دليل هيچ گاه فكر نمي كردند اين ماده سياه و كم ارزش روزي طلاي سياه ناميده شود و قيمت آن حتي از هزينه استخراجش فراتر رود .

‏اين طلاي سياه كه بيشتر در مناطق توسعه نيافته دنيا پنهان شده است جنگ هاي زيادي را به راه انداخته و بي شك مي توان آن را طلاي خونين ناميد .

‏در سال 1941 وقتي ژاپن اقدام به تصرف چين كرد ، در پس آن كشتي هاي آمريكايي با حمله به پرل هاربر و بستن بندرگاه آن اجازه ورود كشتي هاي نفتي را به ژاپن ندادند . ژاپن نيز كه تماما به نفت وارداتي متكي بود و مي دانست در صورتي كه براي يك هفته نفت وارد نشود جنگ را خواهد باخت ، دست به عملياتي انتحاري زد و بندرگاه را از دست امريكايي ها بازپس گرفت و بعد از آن بود كه براي تضمين دريافت نفت به جزاير نفتي اندونزي حمله كرد و آنها را به اشغال خود در آورد .

‏آلمان نيز كه روياي حكومت بر جهان را در سر داشت مي دانست نفت به مثابه خون در رگهاي اين ابرقدرت است و براي به دست آوردن آن كشور آذربايجان و چاه هاي نفتي آن را به اشغال خود در آورد و از طريق آن به اعمال فشار بر دشمنانش پرداخت .

‏در تمام اين مدت و از زماني كه نفت براي اولين بار استخراج شده بود قيمت آن از 3 دلار در هر بشكه فراتر نمي رفت و حتي گاهي نيز قيمتش پايين تر مي آمد .

‏اما بابيشتر شدن اهميت نفت و نقش استراتژيك آن در دنيا كشورهاي توليد كننده آگاه تر شدند و فهميدند مي توان از اين ماده به عنوان سلاحي مخرب و بي صدا استفاده كرد.

‏كشورهاي عرب براي اولين بار در دنيا و در جنگ 6 روزه خود عليه اسرائيل ، شير چاه هاي نفت را بر روي كشورهاي غربي بستند و در عرض چند روز قيمت نفت از 3 دلار به 11 دلار در هر بشكه افزايش يافت و اگر نبود پايان جنگ و شكست اعراب قيمت ها بيش از اين نيز افزايش مي يافت و كشورهاي غربي به زودي از پاي در مي آمدند .

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 229

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما