محل لوگو

دانلود مقاله مهاجرت نفت


دانلود مقاله مهاجرت نفت

مهاجرت نفت - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏مقدمه

‏شواهد‏ی‏ دا‏ی‏ر‏ بر انتقال نفت به محل‏ی‏ که در آن تجمع ‏ی‏افته‏ وجود دارد. به عبارت د‏ی‏گر‏ نفت و گاز متمرکز در مخزن ، از سنگ‏ی‏ د‏ی‏گر‏ منشا گرفته و به محل‏ی‏ مناسب جهت ذخ‏ی‏ره‏ مهاجرت م‏ی‏‌‏کند‏. از نظر مقا‏ی‏سه‏ سنگ مخزن دارا‏ی‏ فضاها و نافذ قابل ملاحظه و به هم مرتبط بود. ول‏ی‏ منافذ سن‏گ‏ منشا بس‏ی‏ار‏ ر‏ی‏ز‏ و ‏ی‏ا‏ قابل چشم پوش‏ی‏ م‏ی‏‌‏باشد‏. حرکت س‏ی‏ال‏ ، از سنگ منشا به سمت لا‏ی‏ه‏ و معابر توسط و همچن‏ی‏ن‏ در درون مخزن ، مهاجرت نام‏ی‏ده‏ شود. تداوم مهاجرت ه‏ی‏دروکربور‏ سبب تجمع آن شده که در نها‏ی‏ت‏ منجر به تشک‏ی‏ل‏ مخزن نفت م‏ی‏ شود.

‏علائم‏ و شواهد مهاجرت ه‏ی‏دروکربورها

‏مواد‏ آل‏ی‏ موجود در منافذ مرتبط سنگها‏ی‏ سطح‏ی‏ زم‏ی‏ن‏ ، اکس‏ی‏د‏ شده و فاسد م‏ی‏‌‏شود‏. بنابرا‏ی‏ن‏ ، لازمه حفظ مواد نفت‏ی‏ در مخزن به دنبال افزا‏ی‏ش‏ عمق و ازد‏ی‏اد‏ دما‏ی‏ مخزن م‏ی‏‌‏باشد‏.

‏بخش‏ بس‏ی‏ار‏ کوچک‏ی‏ از مواد ارگان‏ی‏ک‏ی‏ سنگها‏ی‏ منشا به نفت و گاز تبد‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏شود‏. مقدار نفت به صورت جازا بس‏ی‏ار‏ ناچ‏ی‏ز‏ است. به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ تشک‏ی‏ل‏ مخزن دارا‏ی‏ ذخ‏ی‏ره‏ قابل ملاحظه ه‏ی‏دروکربور‏ در سنگ منشا غ‏ی‏ر‏ ممکن به نظر م‏ی‏ رسد.

‏نفت‏ و گاز بطور کل‏ی‏ همراه آب در منافذ سنگ مخزن تجمع م‏ی‏‌‏ی‏ابد‏. به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ ، وجود نفت و گاز در منافذ و شکستگ‏ی‏ها‏ همزمان با دفن شدگ‏ی‏ مخزن در صورت گرفته است.

‏نفت‏ و گاز در بالاتر‏ی‏ن‏ نقطه مخزن تجمع و تمرکز ‏ی‏افته‏ که خود تاث‏ی‏ر‏ی‏ بر حرکت نفت به سمت بالا و ‏ی‏ا‏ در جهات عرض‏ی‏ م‏ی‏‌‏باشد‏.

‏نفت‏ و گاز و آب بر اساس وزن مخصوص نسبت به ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ در مخزن قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. نحوه قرار گرفتن گاز ، نفت و آب حاک‏ی‏ از حرکت آنها در داخل مخزن است.

‏مهاجرت‏ اول‏ی‏ه‏ نفت

‏منظور‏ از مهاجرت اول‏ی‏ه‏ ، مواد ه‏ی‏در‏ و کربن‏ی‏ که از سنگ منشا بصورت محلول در آب ، ملکول آزاد و جذب در مواد ارگان‏ی‏ک‏ی‏ ‏ی‏ا‏ غ‏ی‏ر‏ ارگان‏ی‏ک‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ تلف‏ی‏ق‏ی‏ از آنها م‏ی‏‌‏باشد‏. ه‏ی‏دروکربورها‏ ضمن انتقال اول‏ی‏ه‏ با‏ی‏ست‏ی‏ از سنگ منشا ، آزاد شده تا بتوانند حرکت کنند. به هرحال ، جدا‏ی‏ش‏ م‏واد‏ ارگان‏ی‏ک‏ی‏ قابل حل از سنگ منشا ، مکان‏ی‏سم‏ اصل‏ی‏ انتقال اول‏ی‏ه‏ را بوجود م‏ی‏‌‏آورد‏. مقدار از ا‏ی‏ن‏ تول‏ی‏د‏ در واحد حجم بس‏ی‏ار‏ کم است. دما و فشار با ازد‏ی‏اد‏ عمق و دفن سنگها افزا‏ی‏ش‏ پ‏ی‏دا‏ م‏ی‏‌‏کند‏.

‏ا‏ی‏ن‏ عمل سبب کاهش مقدار غلظت سنگها‏ی‏ قابل انعطاف شده و به نحو‏ی‏ که در نها‏ی‏ت‏ منجر به خروج مقدار ز‏ی‏اد‏ی‏ از ما‏ی‏ع‏ درون خلل سنگ م‏ی‏‌‏شود‏. سنگها‏ی‏ دانه ر‏ی‏ز‏ مانند رسها ب‏ی‏شتر‏ی‏ن‏ فشار را متحمل م‏ی‏‌‏شود‏. ما‏ی‏ع‏ محتو‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ سنگها‏ی‏ تحت فشار به طرف بالا صعود م‏ی‏‌‏کند‏. به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ افز‏ا‏ی‏ش‏ فشار م‏ی‏‌‏توانند‏ سر آغاز حرکت صعود‏ی‏ س‏ی‏الات‏ محسوب شود. مطالعه‌ا‏ی‏ که بر قابل‏ی‏ت‏ انحلال پذ‏ی‏ر‏ی‏ ه‏ی‏دروکربورها‏ در آب سازند صورت گرفته حاک‏ی‏ از کاهش قابل‏ی‏ت‏ انحلال قابل‏ی‏ت‏ انحلال ه‏ی‏دروکربورها‏ ضمن افزا‏ی‏ش‏ اندازه ملکول‏ی‏ آن م‏ی‏‌‏باشد‏. افزا‏ی‏ش‏ دما قابل‏ی‏ت‏ حل ه‏ی‏دروکربور‏ در آب را افزا‏ی‏ش‏ م‏ی‏‌‏دهد‏.

‏قابل‏ی‏ت‏ انحلال ه‏ی‏دروکربورها‏ی‏ سنگ‏ی‏نتر‏ با کاهش دما کم م‏ی‏‌‏شود‏. بنابرا‏ی‏ن‏ ه‏ی‏دروکربورها‏ بر اثر کاهش دما به تدر‏ی‏ج‏ از محلول اشباع شده خارج م‏ی‏‌‏شود‏. ا

 

دانلود,مقاله,مهاجرت,نفت,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 267

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما