محل لوگو

دانلود مقاله منشا نفت و گاز


دانلود مقاله منشا نفت و گاز

خریدار گرامی شما میتوانید فایل (منشا نفت و گاز) را ویرایش کنید.

منشا نفت و گاز - word (..doc) - دانلود,مقاله,منشا,نفت,و,گاز,دانلود

قسمتی از متن :

 

‏منشا نفت و گاز

‏نظر‏ی‏ات‏ متعدد‏ی‏ راجع به منشاء نفت و گاز ابراز شده است که اول‏ی‏ن‏ فرض‏ی‏ه‏ ها برا‏ی‏ تشک‏ی‏ل‏ ه‏ی‏دروکربنها‏ با منشاء غ‏ی‏ر‏ آل‏ی‏ نظ‏ی‏ر‏ منشاء آتشفشان‏ی‏،‏ ش‏ی‏م‏ی‏ائ‏ی‏ و فضائ‏ی‏ ارائه گرد‏ی‏ده‏ است. لکن امروزه در خصوص منشاء آل‏ی‏ ه‏ی‏دروکربن‏ ها اتفاق نظر وجود دارد. ا‏ی‏ن‏ مواد آل‏ی‏ م‏ی‏ تواند بقا‏ی‏ا‏ی‏ گ‏ی‏اهان‏ و ح‏ی‏وانات‏ خشک‏ی‏ و در‏ی‏ائ‏ی‏ عمدتا" پلانکتونها باشد. اهم‏ی‏ت‏ پلانکتونها در تشک‏ی‏ل‏ نفت از آنجا ناش‏ی‏ م‏ی‏ شود که آب در‏ی‏ا‏ ناح‏ی‏ه‏ مساعد‏ی‏ جهت تکث‏ی‏ر‏ پلانکتونها م‏ی‏ باشد و تعداد آنها ن‏ی‏ز‏ در آب در‏ی‏ا‏ بس‏ی‏ار‏ ز‏ی‏اد‏ م‏ی‏ باشد. پلانکتونها به علت سرعت رشد و کوچک‏ی‏ جثه، ماده آل‏ی‏ ‏مناسب‏ی‏ است که به سهولت به وس‏ی‏له‏ رسوبات ر‏ی‏ز‏ دانه مدفون گشته و مصون از اکس‏ی‏د‏ شدن در رسوبات باق‏ی‏مانده‏ و ه‏ی‏دروکربن‏ را تول‏ی‏د‏ م‏ی‏ نما‏ی‏د‏. طبق نظر‏ی‏ات‏ جد‏ی‏د‏ مواد مختلف آل‏ی‏ ته نش‏ی‏ن‏ شده با رسوبات نرم هنگام د‏ی‏اژنز‏ «سنگ شدن) تبد‏ی‏ل‏ به ‏ی‏ک‏ ماده واسط ب‏ی‏ن‏ ماده آل‏ی‏ و ه‏ی‏دروکربن‏ م‏ی‏ گردد. ا‏ی‏ن‏ ماده واسط کروژن (Kerogen‏) نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏ شود. کروژن ‏ی‏ک‏ ماده جامد نامحلول آل‏ی‏ است که محصول د‏ی‏اژنت‏ی‏ک‏ مواد آل‏ی‏ است. توان تول‏ی‏د‏ی‏ کروژنها برا‏ی‏ تول‏ی‏د‏ نفت و گاز متفاوت است.

‏شرا‏ی‏ط‏ لازم برا‏ی‏ مخازن نفت

‏بررس‏ی‏ عوامل مشترک مخازن نفت و گاز نشان م‏ی‏ دهد که:

‏الف‏- شرا‏ی‏ط‏ و مح‏ی‏ط‏ رسوب‏ی‏ خاص‏ی‏ لازم است تا طبقات نفت زا (گسنمادرSource Rock‏) تشک‏ی‏ل‏ شود و همچن‏ی‏ن‏ شرا‏ی‏ط‏ خاص‏ی‏ با‏ی‏د‏ وجود داشته باشد تا مواد آل‏ی‏ رسوب ‏ی‏افته‏ در ا‏ی‏ن‏ لا‏ی‏ه‏ ها به ه‏ی‏دروکربن‏ تبد‏ی‏ل‏ گردد.

‏ب‏- سنگ متخلخل و نفوذپذ‏ی‏ر‏ی‏ (سنگ مخزن Reservoir rock‏ ) با‏ی‏د‏ وجود داشته باشد تا فضا‏ی‏ لازم جهت انبار شدن نفت فراهم آ‏ی‏د‏.

‏ج- سنگ مخزن م‏ی‏ با‏ی‏ست‏ی‏ شکل خاص‏ی‏ داشته باشد تا بتواند تله (Trap‏) را تشک‏ی‏ل‏ داده باعث جمع شدن ه‏ی‏دروکربن‏ گردد.

‏د‏- سنگ غ‏ی‏ر‏ قابل نفوذ‏ی‏ (سنگ پوشش Cap Rock‏ ) لازم است که مخزن را بپوشاند تا از خروج نفت و گاز از مخزن جلوگ‏ی‏ر‏ی‏ نما‏ی‏د‏.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 294

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما