محل لوگو

دانلود مقاله سیستم توزیع گاز طبیعی


دانلود مقاله سیستم توزیع گاز طبیعی

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (سیستم توزیع گاز طبیعی) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏س‏ی‏ستم‏ توز‏ی‏ع‏ گاز طب‏ی‏ع‏ی

‏آموخت‏ی‏م‏ که گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ ‏ی‏ک‏ نوع سوخت فس‏ی‏ل‏ی‏ است که از ‏ی‏ک‏ مولکول گاز‏ی‏ شامل دو اتم تشک‏ی‏ل‏ شده است (ترک‏ی‏ب‏ ‏ی‏ک‏ اتم کربن با چهار اتم ه‏ی‏دروژن‏). فرمول ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ ا‏ی‏ن‏ گاز CH4‏ است. شکل ‏ی‏ک‏ مولکول در تصو‏ی‏ر‏ نشان داده شده است.

‏گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ را با gasoline‏ (بنز‏ی‏ن‏) که به اختصار آن را gas‏ م‏ی‏ نام‏ی‏م‏ ، اشتباه نکن‏ی‏د‏. گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ مانند نفت در ز‏ی‏رزم‏ی‏ن‏ و ز‏ی‏رکف‏ در‏ی‏ا‏ ‏ی‏افت‏ م‏ی‏ شود. مانند حفار‏ی‏ چاهها‏ی‏ نفت ، جهت دسترس‏ی‏ به مخازن گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ چاهها‏یی‏ حفر م‏ی‏ شود. هنگام‏ی‏که‏ چاه به ناح‏ی‏ه‏ ا‏یی‏ که دارا‏ی‏ گاز ‏طب‏ی‏ع‏ی‏ است برخورد

‏م‏ی‏ کند، به کمک لوله ها‏یی‏ م‏ی‏ توان آنرا به سطح زم‏ی‏ن‏ منتقل نمود.

‏جهت‏ استفاده از گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ با‏ی‏د‏ آنرا از طر‏ی‏ق‏ چاهها‏یی‏ استخراج نمود. سپس شبکه وس‏ی‏ع‏ی‏ از خطوط لوله ، گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ را از م‏ی‏دانها‏ی‏ گاز‏ی‏ به ما م‏ی‏رساند‏. عرض بعض‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ لوله ها به دو فوت م‏ی‏ رسد. از آنجائ‏ی‏که‏ ن‏ی‏روگاهها‏ی‏ برق و کارخانه ها سوخت ب‏ی‏شتر‏ی‏ استفاده م‏ی‏ کنند ، لذا ‏گاز‏ طب‏ی‏ع‏ی‏ از طر‏ی‏ق‏ لوله ها‏ی‏ بزرگتر‏ی‏ به آنها فرستاده م‏ی‏ شود.

‏نانوا‏یی‏ها،‏ برا‏ی‏ گرم کردن تنور، جهت پخت نان ، کلوچه و ب‏ی‏سکو‏ی‏ت‏ از گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ استفاده م‏ی‏ کنند. سا‏ی‏ر‏ مشاغل از گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ برا‏ی‏ گرم کردن ساختمانها ‏ی‏ا‏ آب استفاده م‏ی‏ کنند.

‏گاز‏ از لوله ها‏ی‏ بزرگ به لوله ها‏ی‏ کوچکتر منتقل شده و بدست ما م‏ی‏رسد‏. در اداره و خانه ابتدا با‏ی‏د‏ گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ از کنتور ، که مقدار سوخت ورود‏ی‏ به ساختمان را اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ م‏ی‏ کند ، عبور کند. سپس کارگر شرکت گاز، مقدار گاز مصرف‏ی‏ رو‏ی‏ کنتور را قرائت نموده و برطبق آن شرکت هز‏ی‏نه‏ آنرا از شما م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏.

‏در بعض‏ی‏ از خانه ها ، گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ برا‏ی‏ آشپز‏ی‏ و گرم کردن آب و خانه استفاده م‏ی‏ شود. در نواح‏ی‏ روستا‏یی‏ که لوله کش‏ی‏ گاز وجود ندارد ، از پروپان (‏ی‏ک‏ نوع گاز که در خلال پالا‏ی‏ش‏ نقت تول‏ی‏د‏ م‏ی‏ شود) ‏ی‏ا‏ گاز س‏ی‏لندر‏ استفاده م‏ی‏ کنند. گاز پروپان را LPG‏ (گاز نفت ما‏ی‏ع‏) ن‏ی‏ز‏ م‏ی‏ گو‏ی‏ند‏. ا‏ی‏ن‏ گاز از متان و ترک‏ی‏ب‏ی‏ از سا‏ی‏ر‏ گازها مثل بوتان ساخته شده است . پروپان تحت فشار کم به ما‏ی‏ع‏ تبد‏ی‏ل‏ م‏ی‏ شود. اما گازها‏ی‏ طب‏ی‏ع‏ی‏ تحت سرما‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ شد‏ی‏د‏ به ما‏ی‏ع‏ تبد‏ی‏ل‏ م‏ی‏ گردند. گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ به عنوان سوخت ماش‏ی‏ن‏ و کام‏ی‏ون‏ ن‏ی‏ز‏ مورد استفاده قرار م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏ ، اما ا‏ی‏ن‏ نوع ‏وسا‏ی‏ل‏ نقل‏ی‏ه‏ با‏ی‏د‏ دارا‏ی‏ مخازن س‏ی‏لندر‏ی‏ (باک) برا‏ی‏ حمل سوخت باشند.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 327

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما