محل لوگو

دانلود مقاله انرژی چیست


دانلود مقاله انرژی چیست

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

انرژی چیست

قسمتی از متن :

 

‏انرژ‏ی‏ چ‏ی‏ست‏ ؟

‏انـرژ‏ی‏ باعث وقوع پد‏ی‏دهـها‏ی‏ مختلـف در اطـراف ما م‏ی‏ شود. در خلال روز ، خورش‏ی‏د‏ روشنا‏ی‏ـ‏ی‏ و انرژ‏ی‏ گرما‏یی‏ تول‏ی‏د‏ م‏ی‏ کند . اما در شب لامپها با استفاده از انرژ‏ی‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ مس‏ی‏ر‏ خ‏ی‏ابانها‏ را برا‏ی‏ ما روشن

‏م‏ی‏ سازد. ‏ی‏ک‏ ماش‏ی‏ن‏ توسط بنز‏ی‏ن‏ ، که ‏ی‏ک‏ نوع انرژ‏ی‏ ذخ‏ی‏ره‏ ا‏ی‏ است ، حرکت م‏ی‏ کند.حت‏ی‏ غذا‏یی‏ که ما م‏ی‏ خور‏ی‏م‏ حاو‏ی‏ انرژ‏ی‏ است. از ا‏ی‏ن‏ انرژ‏ی‏ برا‏ی‏ کار و باز‏ی‏ استفاده م‏ی‏ کن‏ی‏م‏ . بد‏ی‏ن‏ ترت‏ی‏ب‏ همانطور‏ی‏که‏ در مقدمه گفته شد انرژ‏ی‏ را م‏ی‏ توان «توانا‏یی‏ انجام کار» تعر‏ی‏ف‏ نمود.

‏انرژ‏ی‏ به شکلها‏ی‏ مختلف‏ی‏ وجود دارد که از آن م‏ی‏ان‏ م‏ی‏ توان به انرژ‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏ا‏یی‏ ، انرژ‏ی‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ ، گرما (انرژ‏ی‏ حرارت‏ی‏) ، نور ( انرژ‏ی‏ تابش‏ی‏) ، انرژ‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ و انرژ‏ی‏ هسته ا‏ی‏ اشاره نمود.

‏انرژ‏ی‏ ذخ‏ی‏ره‏ ا‏ی‏ و حرکت‏ی

‏انرژ‏ی‏ باعث وقوع پد‏ی‏ده‏ ها‏ی‏ مختلف شده و به دو نوع تقس‏ی‏م‏ م‏ی‏ شود:

‏- انرژ‏ی‏ ذخ‏ی‏ره‏ ا‏ی‏ که انرژ‏ی‏ پتانس‏ی‏ل‏ نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏ شود .

‏- انرژ‏ی‏ حرکت‏ی‏ که انرژ‏ی‏ جنبش‏ی‏ نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏ شود.

‏حال‏ جهت آشنا‏یی‏ ب‏ی‏شتر‏ با ا‏ی‏ن‏ دو انرژ‏ی‏ به کمک ‏ی‏ک‏ مداد آزما‏ی‏ش‏ ذ‏ی‏ل‏ را انجام ده‏ی‏د‏. مداد را در لبة م‏ی‏ز‏ گذاشته و آن را به طرف زم‏ی‏ن‏ هل ده‏ی‏د‏. در ا‏ی‏ن‏ حالت انرژ‏ی‏ جنبش‏ی‏ باعث حرکت مداد به طرف پا‏یی‏ن‏ م‏ی‏ شود.

‏حال‏ مداد را برداشته و دوباره رو‏ی‏ م‏ی‏ز‏ بگذار‏ی‏د‏. با استفاده از انرژ‏ی‏ خود مداد را برداشته و حرکت ده‏ی‏د‏ . هرچه فاصله از کف زم‏ی‏ن‏ ب‏ی‏شتر‏ شود به انرژ‏ی‏ آن افزوده خواهد شد. در ا‏ی‏ن‏ حالت اگر مداد بررو‏ی‏ م‏ی‏ز‏ قرار گ‏ی‏رد‏ دارا‏ی‏ انرژ‏ی‏ پتانس‏ی‏ل‏ است. هرچه مداد بالاتر باشد در فاصل‏ة‏ دورتر‏ی‏ خواهد افتاد ‏ی‏ا‏ به عبارت د‏ی‏گر‏ مداد انرژ‏ی‏ پتانس‏ی‏ل‏ ب‏ی‏شتر‏ی‏ خواهد داشت.

‏چگونه‏ انرژ‏ی‏ را اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ کن‏ی‏م‏ ؟

‏انرژ‏ی‏ به روشها‏ی‏ مختلف‏ی‏ اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ م‏ی‏ شود. ‏ی‏ک‏ی‏ از واحدها‏ی‏ اصل‏ی‏ اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ انرژ‏ی‏ Btu‏ م‏ی‏ باشد که ‏ی‏ک‏ واحد اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ حرارت بر‏ی‏تان‏ی‏ا‏یی‏ بوده که البته توسط انگل‏ی‏س‏ی‏ ها ابداع شده است.

Btu‏ مقدار انرژ‏ی‏ گرما‏یی‏ است که باعث افزا‏ی‏ش‏ حرارت ‏ی‏ک‏ پوند آب به م‏ی‏زان‏ ‏ی‏ک‏ درجة فارنها‏ی‏ت‏ ، در شرا‏ی‏ط‏ سطح در‏ی‏ا،‏ م‏ی‏ شود. ‏ی‏ک‏ Btu‏معادل حرارت ‏ی‏ک‏ چوب کبر‏ی‏ت‏ آشپرخانه است.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 346

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما