محل لوگو

دانلود مقاله انرژی آبی2


دانلود مقاله انرژی آبی2

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

انرژی آبی2

قسمتی از متن :

 

‏انرژ‏ی‏ آب‏ی

‏زمان‏ی‏که‏ در کوهها و تپّه ها باران م‏ی‏ بارد ، آب حاصل از آن بصورت نهر و رودخانه جار‏ی‏ شده و به در‏ی‏ا‏ م‏ی‏ ر‏ی‏زد‏. از آب جار‏ی‏ و ر‏ی‏زش‏ی‏ م‏ی‏ توان به نحو احسن استفاده نمود. همانطور‏ی‏که‏ قبلاً گفته شد ، انرژ‏ی‏ عبارت است از «توانا‏یی‏ انجام کار». بنابرا‏ی‏ن‏ م‏ی‏ توان از آب جار‏ی‏ ، ک‏ه‏ حاو‏ی‏ انرژ‏ی‏ جنبش‏ی‏ است ، برا‏ی‏ تول‏ی‏د‏ برق استفاده کرد.

‏در گذشته برا‏ی‏ خرد کردن گندم و ذرت در آس‏ی‏ابها،‏ از آب جار‏ی‏ برا‏ی‏ چرخاندن چرخها‏ی‏ چوب‏ی‏ آس‏ی‏اب‏ استفاده م‏ی‏ کردند. ا‏ی‏ن‏ نوع آس‏ی‏اب‏ را آس‏ی‏اب‏ آب‏ی‏ ‏ی‏ا‏ آس‏ی‏اب‏ غلات م‏ی‏ گفتند.

‏در‏ سال 1086 ، کتاب چند جلد‏ی‏ Domesday‏ نوشته شد. در ا‏ی‏ن‏ کتاب فهرست کل‏ی‏ه‏ املاک ، خانه ها ، فروشگاهها و سا‏ی‏ر‏ موارد در انگلستان ارائه شده است. در ا‏ی‏ن‏ کتاب فهرست 5624 آس‏ی‏اب‏ آب‏ی‏ واقع در جنوب رودخانه ترنت (Trent‏) در انگلستان درج شده است. به عبارت د‏ی‏گر‏ به ازا‏ی‏ هر 400 نفر ‏ی‏ک‏ آس‏ی‏اب‏ وجود داشت.

‏گردش‏ چرخها‏ی‏ آس‏ی‏اب‏ آب‏ی‏ ‏ی‏ا‏ از طر‏ی‏ق‏ آبها‏ی‏ ر‏ی‏زش‏ی‏ (ر‏ی‏زش‏ آب از بالا بررو‏ی‏ چرخ) و ‏ی‏ا‏ آبها‏ی‏ جار‏ی‏ (رودخانه) صورت م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏ (ا‏ی‏ن‏ نوع آس‏ی‏ابها‏ در تصو‏ی‏ر‏ نشان داده شده اند). امروزه از آب جار‏ی‏ ن‏ی‏زم‏ی‏ توان برا‏ی‏ تول‏ی‏د‏ برق استفاده نمود. ه‏ی‏درو‏ به معن‏ی‏ آب است. بد‏ی‏ن‏ ترت‏ی‏ب‏ ه‏ی‏درو‏ ‏–‏ ‏الکتر‏ی‏ک‏ ‏ی‏عن‏ی‏ تول‏ی‏د‏ برق از طر‏ی‏ق‏ انرژ‏ی‏ آب .

‏استفاده از انرژ‏ی‏ جنبش‏ی‏ آب جار‏ی‏ جهت تول‏ی‏د‏ برق را ن‏ی‏رو‏ی‏ ه‏ی‏دروالکتر‏ی‏ک‏ گو‏ی‏ند‏. با ا‏ی‏جاد‏ سد م‏ی‏توان‏ جر‏ی‏ان‏ رودخانه را متوقف نمود. همانطور‏ی‏که‏ در تصو‏ی‏ر‏ مربوط به سد شاستا (Shasta‏) در شمال کال‏ی‏فرن‏ی‏ا‏ ملاحضه م‏ی‏ فرمائ‏ی‏د‏ ، با ا‏ی‏جاد‏ سد، مخزن‏ی‏ از آب تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏ شود. اما سدها‏ی‏ ‏احداث‏ی‏ بررو‏ی‏ رودخانه ها‏ی‏ بزرگتر باعث تشک‏ی‏ل‏ مخزن نم‏ی‏ شود. جهت تول‏ی‏د‏ برق در ‏ی‏ک‏ ن‏ی‏روگاه‏ ه‏ی‏دروالکتر‏ی‏ک‏ی‏ ، آب رودخانه به داخل آن هدا‏ی‏ت‏ م‏ی‏ شود. در تصو‏ی‏ر‏ ، سد دالاس را مشاهده م‏ی‏ کن‏ی‏د‏ که بررو‏ی‏ رودخانه کلمب‏ی‏ا،‏ در طول مرز ب‏ی‏ن‏ ا‏ی‏الت‏ اورگون و واشنگتن ، احداث شده است.

‏ن‏ی‏روگاهها‏ی‏ آب‏ی‏ بزرگتر‏ی‏ن‏ تول‏ی‏د‏ کنندگان برق در ا‏ی‏الات‏ متحده هستند. ا‏ی‏ن‏ ن‏ی‏روگاهها‏ 10 درصد از کل برق مصرف‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ کشور را تأم‏ی‏ن‏ م‏ی‏ کنند. ساخت ن‏ی‏روگاهها‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ نوع در ا‏ی‏التها‏ی‏ که دارا‏ی‏ کوهستانها‏ی‏ مرتفع و رودخانه ها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ هستند ، م‏ی‏ تواند منجر به افزا‏ی‏ش‏ تول‏ی‏د‏ برق شود. به عنوان مثال، در حدود 15 درصد از کل برق تول‏ی‏د‏ی‏ ا‏ی‏الت‏ کال‏ی‏فرن‏ی‏ا‏ از ن‏ی‏روگاهها‏ی‏ ه‏ی‏دروالکتر‏ی‏ک‏ تأم‏ی‏ن‏ م‏ی‏ شود. اما ب‏ی‏شتر‏ی‏ن‏ تول‏ی‏د‏ برق آب‏ی‏ مربوط به ا‏ی‏الت‏ واشنگتن است. 3 سد از 6 سد اصل‏ی‏ که بررو‏ی‏ رودخانه کلمب‏ی‏ا‏ احداث شده اند عبارتند از گراند کول

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 266

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما