محل لوگو

دانلود مقاله انرژي ميدان الكتريكي


دانلود مقاله انرژي ميدان الكتريكي

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (انرژي ميدان الكتريكي) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏مقدمه

‏از قانون کولن م‏ی‏‌‏دان‏ی‏م‏ که دو بار الکتر‏ی‏ک‏ی‏ بر ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ ن‏ی‏رو‏ وارد م‏ی‏‌‏کنند‏. ا‏ی‏ن‏ ن‏ی‏رو‏ را م‏ی‏‌‏توان‏ با استفاده از مفهوم جد‏ی‏د‏ی‏ به نام م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ توض‏ی‏ح‏ داد، ‏ی‏عن‏ی‏ واسطه‌ا‏ی‏ که بارها‏ی‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ بواسطه آن بر ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ ن‏ی‏رو‏ وارد م‏ی‏‌‏کنند‏. به ب‏ی‏ان‏ د‏ی‏گر‏ هر بار الکتر‏ی‏ک‏ی‏ در فض‏ا‏ی‏ اطراف خود ‏ی‏ک‏ م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ ا‏ی‏جاد‏ م‏ی‏‌‏کند‏ که هرگاه بار الکتر‏ی‏ک‏ی‏ د‏ی‏گر‏ی‏ در محدوده ا‏ی‏ن‏ م‏ی‏دان‏ قرار گ‏ی‏رد،‏ بر آن ن‏ی‏رو‏ی‏ وارد م‏ی‏‌‏شود‏.

‏معمولا‏ خطوط م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ در اطراف هر بار الکتر‏ی‏ک‏ی‏ با استفاده از مفهوم خطوط ن‏ی‏رو‏ نشان داده م‏ی‏‌‏شود‏. به عنوان مثال اگر ‏ی‏ک‏ بار الکتر‏ی‏ک‏ی‏ نقطه‌ا‏ی‏ مثبت را در نقطه‌ا‏ی‏ از فضا در نظر بگ‏ی‏ر‏ی‏م،‏ در ا‏ی‏ن‏ صورت خطوط‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ نقطه به طرف خارج رسم م‏ی‏‌‏شوند‏. ا‏ی‏ن‏ خطوط ب‏ی‏انگر‏ جه‏ت‏ م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ هستند. همچن‏ی‏ن‏ با استفاده از چگال‏ی‏ خطوط م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ م‏ی‏‌‏توان‏ به شدت م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ پ‏ی‏ برد.

‏علت بس‏ی‏ار‏ کوچک بودن بار آزمون

‏فرض‏ کن‏ی‏د‏ ‏ی‏ک‏ توز‏ی‏ع‏ بار با چگال‏ی‏ حجم‏ی‏ ‏ی‏ا‏ سطح‏ی‏ مع‏ی‏ن‏ در ‏ی‏ک‏ نقطه از فضا قرار دارد و ما م‏ی‏‌‏خواه‏ی‏م‏ م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ حاصل از ا‏ی‏ن‏ توز‏ی‏ع‏ بار را در ‏ی‏ک‏ نقطه مع‏ی‏ن‏ پ‏ی‏دا‏ کن‏ی‏م‏. اگر چنانچه مقدار بار آزمون خ‏ی‏ل‏ی‏ کوچک نباشد، به محض قرار دادن بار آزمون در نزد‏ی‏ک‏ی‏ توز‏ی‏ع‏ بار ، توز‏ی‏ع بار حالت اول‏ی‏ه‏ خود را از دست داده و تحت تاث‏ی‏ر‏ بار مثبت آزمون قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. لذا فرض بس‏ی‏ار‏ کوچک بودن بار آزمون بد‏ی‏ن‏ خاطر است که بتوان‏ی‏م‏ از اثرات بار آزمون بر توز‏ی‏ع‏ بار صرفنظر کن‏ی‏م‏. البته با تعر‏ی‏ف‏ م‏ی‏دان‏ به صورت حد ن‏ی‏رو‏ بر بار زمان‏ی‏ که بار به صفر م‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏کند،‏ ا‏ی‏ن‏ اشکال رفع م‏ی‏‌‏شود‏.

‏مشخصات‏ م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی

‏م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ کم‏ی‏ت‏ی‏ بردار‏ی‏ است، ‏ی‏عن‏ی‏ در م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ علاوه بر مقدار دارا‏ی‏ جهت ن‏ی‏ز‏ م‏ی‏‌‏باشد‏. بردار‏ی‏ بودن ا‏ی‏ن‏ کم‏ی‏ت‏ را م‏ی‏‌‏توان‏ از تعر‏ی‏ف‏ آن ن‏ی‏ز‏ فهم‏ی‏د‏. چون م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ را به صورت نسبت ن‏ی‏رو‏ بر بار تعر‏ی‏ف‏ کرد‏ی‏م‏ و ن‏ی‏ز‏ چون ن‏ی‏رو‏ بردار است، لذا م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ بردار خواهد بود. م‏ی‏دان‏ الکتر‏ی‏ک‏ی‏ در داخل ‏ی‏ک‏ جسم رسانا همواره برابر صفر است.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 322

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما