محل لوگو

دانلود مقاله انرژي براي حمل و نقل


دانلود مقاله انرژي براي حمل و نقل

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (انرژي براي حمل و نقل) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏انرژي براي حمل و نقل

‏ از طريق پالايش نفت محصولات مختلفي بدست مي آيد. بعضي از اين محصولات شامل سوخت هواپيما، بنزين و گازوئيل، براي حمل و نقل استفاده مي شوند. معمولاً سوخت‌هاي حمل و نقل را از پالايشگاه و مخازن بزرگ توسط تانكرهايي به ايستگاههاي بنزين گيري (پمپ ‏بنزين‏) حمل مي‌كنند. ظرفيت هر يك از اين تانكرها در حدود 10000 گالن است. سپس اين تانكرها، بنزين را به ايستگاههاي بنزين گيري تحويل مي دهند. در ايستگاههاي بنزين گيري دو نوع بنزين (معمولي و ويژه) در مخازن زيرزميني جداگانه ايي نگهداري مي شود. زمانيكه بنزين را در باك ماشين پر مي‌كنيد، در واقع اين بنزين از مخازن زيرزميني به بالا پمپ مي شود. نوعي بنزين ديگر كه تركيبي از دو نوع بنزين معمولي و ويژه است را بنزين متوسط مي‌گويند. ساير وسايل نقليه اعم از كاميون و بعضي ماشين‌هاي سواري از گازوئيل استفاده مي كنند. حمل گازوئي‏ل‏ به ايستگاههاي بنزين گيري نيز توسط تانكر صورت مي گيرد.

‏در ايالت كاليفرينا بيش از 26 ميليون وسيله نقليه در حال تردد در جاده ها هستند. در سال 2001 ، كل وسايل نقليه موجود در ايالت كاليفرنيا حدود 4/14 ميليارد گالن بنزين مصرف نمودند. اين مقدار بنزين بيش از مصرف ساير كشورها، به جز امريكا و اتحاد جماهير شوروي سابق بود. به همين دليل ايالت كاليفرنيا سومين مصرف كننده بزرگ بنزين در جهان است.

‏14 ميليارد گالن بنزين براي پركردن يك صف طولاني از تانكرهاي 10000 گالني، كه بصورت سپر تو سپر از سانفرا نسيسكو تا سان‌ديه‌گو و برگشت تا سانفرا نسيسكو و سپس تا مقداري از راه ساكرامنتو توقف كرده اند ، كافي مي باشد.

‏اما سوخت بنزين باعث آلودگي هوا مي شود. به اين دليل شركت هاي نفتي در حال توليد نوع جديدي از بنزين مي باشند كه تميزتر از بنزيني است كه ما امروزه استفاده مي كنيم. از ابتداي سال 1996، كل بنزين توليدي در ايالت كاليفرنيا از اين نوع ، كه به نام «بنزين فرمول جديد» معروف است، ‌خواهد بود. تركيب اصلي اين نوع بنزين ماده اي به نام (MTBE‏) است كه در صورت نشت باعث آلودگي ذخاير آب مي شود. ‏بنابراين، قرار است كه اين افزودني تا سال 2005 از بنزين برداشته شود. مسئله ديگري كه حمل و نقل را تحت شعاع قرار ميدهد اين است كه قسمت اعظم نفت مصرفي امريكا از كشورهاي خاورميانه وارد مي گردد. اين وابستگي ايالت متحده را، در صورت وقوع هرگونه ناآرامي سياسي، بسيار آسيب پذير مي سازد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 331

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما