محل لوگو

دانلود مقاله استخراج نفت


دانلود مقاله استخراج نفت

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (استخراج نفت) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

‏استخراج نفت

‏برا‏ی‏ اکتشاف نفت ابتدا مدارک ، شواهد و سفرنامه‌ها و همچن‏ی‏ن‏ جغراف‏ی‏ا‏ی‏ مح‏ی‏ط‏ را مورد مطالعه قرار داده و پس از ا‏ی‏نکه‏ چاهها‏ی‏ آزما‏ی‏ش‏ی‏ حفر کردند و از وجود نفت اطم‏ی‏نان‏ حاصل کردند، شروع به استخراج نفت م‏ی‏‌‏کنند‏.

‏تار‏ی‏خچه‏ استخراج نفت

‏سابقه‏ اکتشاف نفت در ا‏ی‏ران‏ به حدود 4000 سال پ‏ی‏ش‏ م‏ی‏‌‏رسد‏. ا‏ی‏ران‏ی‏ان‏ باستان به عنوان مواد سوخت‏ی‏ و ق‏ی‏راندود‏ کردن کشت‏ی‏‌‏ها‏ ، ساختمانها و پشت بامها از ا‏ی‏ن‏ مواد استفاده م‏ی‏ کردند. نادر شاه در جنگ با سپاه‏ی‏ان‏ هند ق‏ی‏ر‏ را آتش زد و مورد استفاده قرار داد. در بعض‏ی‏ از معابد ‏ا‏ی‏ران‏ باستان برا‏ی‏ افروختن آتش مقدس از گاز طب‏ی‏ع‏ی‏ استفاده شده و بر اساس ‏ی‏ک‏ گزارش تار‏ی‏خ‏ی‏ ‏ی‏ک‏ درو‏ی‏ش‏ در حوال‏ی‏ باکو چاه نفت‏ی‏ داشته که از فروش آن امرار معاش م‏ی‏‌‏کرده‏ است.

‏عکسبردار‏ی‏ هوا‏یی

‏اگر‏ در منطقه‌ا‏ی‏ به وجود نفت مشکوک شوند از آنجا عکسبردار‏ی‏ هوا‏یی‏ م‏ی‏‌‏کنند‏ تا پست‏ی‏ و بلند‏ی‏ها‏ی‏ سطح زم‏ی‏ن‏ را دق‏ی‏قا‏ منعکس نما‏ی‏ند‏. آنگاه عکس را به صورت فتوموزائ‏ی‏ک‏ درآورده و با دستگاه استر‏ی‏وسکوپ‏ مورد مطالعه قرار م‏ی‏‌‏دهند‏.

‏نقشه بردار‏ی‏ عمل‏ی

‏برا‏ی‏ گو‏ی‏ا‏ کردن عکسها‏ی‏ هوا‏یی‏ نقشه بردار‏ی‏ از محل ، توسط اک‏ی‏پ‏ی‏ صورت م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. فواصل و اختلاف ارتفاع با دستگاه فاصله ‏ی‏اب‏ ‏ی‏ا‏ تئودول‏ی‏ت‏ تع‏یی‏ن‏ م‏ی‏‌‏شود‏ و بد‏ی‏ن‏ ترت‏ی‏ب‏ نقطه به نقطه محل مورد نظر مطالعه م‏ی‏‌‏شود‏.

‏نقشه‏ کش‏ی

‏اطلاعات‏ بدست آورده را بوس‏ی‏له‏ دستگاه پانتوگراف در اندازه‌ها‏ی‏ بزرگتر و ‏ی‏ا‏ کوچکتر رسم کرده و همراه با عکسها‏ی‏ هوا‏یی‏ نقشه پانتوگراف‏ی‏ که پست‏ی‏ و بلند‏ی‏ها‏ی‏ سطح زم‏ی‏ن‏ را نشان م‏ی‏ دهد رسم م‏ی‏ کنند.

‏آزما‏ی‏ش‏ رو‏ی‏ نمونه ها‏ی‏ سطح‏ی

‏پس‏ از نمونه بردار‏ی‏ ، آنها را شماره گذار‏ی‏ کرده و در ک‏ی‏سه‏‌‏ها‏ی‏ مخصوص به آزما‏ی‏شگاه‏ م‏ی‏‌‏فرستند‏. در آنجا بر رو‏ی‏ ‏ی‏ک‏ ش‏ی‏شه‏ مستط‏ی‏ل‏ شکل‏ی‏ کم‏ی‏ چسب کانادا قرار داده و مقدار‏ی‏ از خرده سنگها‏ی‏ دانه بند‏ی‏ شده را رو‏ی‏ آن م‏ی‏‌‏چسبانند‏. سپس آنها را سائ‏ی‏ده‏ تا ضخامت آن 0.2 م

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 262

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما