محل لوگو

دانلود تحقیق نگرشهای نوین در آموزش ارزشها و اصول اخلاق حرفه


دانلود تحقیق نگرشهای نوین در آموزش ارزشها و اصول اخلاق حرفه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 6 صفحه


 قسمتی از متن word (..docx) : 

 

‏نگرشهای‏ ‏نوین‏ ‏در‏ ‏آموزش‏ ‏ارزشها‏ ‏و اصول‏ ‏اخلاق‏ ‏حرفه‌ای‏ ‏حسابداری

‏مقدمه

‏آیا‏ ‏می‌توان‏ ‏ارزشها‏ ‏و‏ ‏اصول‏ ‏اخلاق‏ ‏حرفه‌ای‏ ‏حسابداری‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏سطوح‏ ‏مختلف‏ ‏آموزشی‏ ‏به‏ ‏دانشجویان‏ ‏آموخت؟‏ ‏اگر‏ ‏چنین‏ ‏باشد،‏ ‏باید‏ ‏این‏ ‏کار‏ ‏به‌وسیله‏ ‏استادان‏ ‏دانشگاهی‏ ‏در‏ ‏دانشگاه‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏از‏ ‏طریق‏ ‏آموزش‏ ‏اصول‏ ‏مذهبی‏ ‏و‏ ‏فلسفی‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏ترکیبی‏ ‏از‏ ‏دو‏ ‏روش‏ ‏به‏ ‏دانشجویان‏ ‏آموزش‏ ‏داده‏ ‏شود‏. ‏اینها‏ ‏برخی‏ ‏از‏ ‏سوالهایی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏سالهای‏ ‏اخیر‏ ‏مطرح‏ ‏و‏ ‏باعث‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏دانشگاهها‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏آموزش‏ ‏درسهای‏ ‏حسابداری‏ ‏می‌پردازند،‏ ‏مطالبی‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏سوالها‏ ‏منتشر‏ ‏کنند.

‏نیاز‏ ‏به‏ ‏آموزش‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏نمونه‌های‏ ‏تقلب‏ ‏صورت‏ ‏گرفته‏ ‏در‏ ‏موسسه‌های‏ ‏مالی،‏ ‏آشکارا‏ ‏نمایان‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏نیاز‏ ‏به‏ ‏بررسی‏ ‏بین‌المللی‏ ‏دارد.

‏از‏ ‏آنجا‏ ‏که‏ ‏ارزشهای‏ ‏اخلاقی‏ ‏در‏ ‏بین‏ ‏کشورهای‏ ‏مختلف‏ ‏به‌دلیل‏ ‏فرهنگ‏ ‏آنها‏ ‏متفاوت‏ ‏است،‏ ‏هیچ‏ ‏نوع‏ ‏آیین‏ ‏اخلاقی‏ ‏پذیرفته‌شده‌ای‏ ‏به‌صورت‏ ‏جامع‏ ‏وجود‏ ‏ندارد‏. ‏با‏ ‏این‏ ‏حال،‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏اساسی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏حد‏ ‏بین‌المللی‏ ‏باشد‏ ‏وجود‏ ‏دارد(Oddo, 2007) .

‏از‏ ‏سویی‏ ‏دیگر،‏ ‏پیچیده‌تر‏ ‏شدن‏ ‏روزافزون‏ ‏محیط‏ ‏کاری‏ ‏شاغلان‏ ‏در‏ ‏حرفه‏ ‏حسابداری‏ ‏و‏ ‏افزایش‏ ‏میزان‏ ‏کارهای‏ ‏غیراخلاقی‏ ‏و‏ ‏غیرقانونی‏ ‏و‏ ‏رسواییهای‏ ‏اخیر‏ ‏مالی‏ ‏شاید‏ ‏موید‏ ‏این‏ ‏موضوع‏ ‌‏باشد‏ ‏که‏ ‏آموزش‏ ‏صحیح‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏حسابداری‏ ‏باید‏ ‏در‏ ‏دستور‏ ‏کار‏ ‏دانشگاهها‏ ‏و‏ ‏سایر‏ ‏مراجع‏ ‏و‏ ‏سازمانها‏ ‏قرار‏ ‏گیرد‏. ‏به‌منظور‏ ‏جلب‏ ‏اعتماد‏ ‏جامعه‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏حرفه‏ ‏حسابداری‏ ‏و‏ ‏افزایش‏ ‏اعتبار‏ ‏و‏ ‏محبوبیت‏ ‏آن،‏ ‏احساس‏ ‏می‌شود‏ ‏که‏ ‏باید‏ ‏به‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏حسابداری‏ ‏در‏ ‏دانشگاهها‏ ‏به‌عنوان‏ ‏مکانی‏ ‏که‏ ‏دانشجویان‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏به‏ ‏پرورش‏ ‏استعدادها‏ ‏و‏ ‏تواناییهای‏ ‏خود‏ ‏می‌پردازند،‏ ‏اهمیت‏ ‏ویژه‌ای‏ ‏داده‏ ‏شود‏. ‏اهمیت‏ ‏آموزش‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏در‏ ‏طی‏ ‏سالیان‏ ‏متمادی‏ ‏به‌وسیله‏ ‏شاغلان‏ ‏در‏ ‏حرفه‏ ‏و‏ ‏دانشگاهیان‏ ‏مورد‏ ‏شناسایی‏ ‏قرار‏ ‏گرفته‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏مطالعات‏ ‏بر‏ ‏آن‏ ‏تاکید‏ ‏شده‏ ‏است‏. ‏اما‏ ‏با‏ ‏وجود‏ ‏اهمیت‏ ‏زیاد‏ ‏این‏ ‏موضوع،‏ ‏احساس‏ ‏می‌شود‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏دانشگاهها‏ ‏بهای‏ ‏کمتری‏ ‏به‏ ‏آموزش‏ ‏این‏ ‏اصول‏ ‏داده‏ ‏می‌شود؛‏ ‏غافل‏ ‏از‏ ‏اینکه‏ ‏چشمپوشی‏ ‏از‏ ‏آموزش‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏چه‏ ‏خسارتهای‏ ‏جبران‌ناپذیری‏ ‏به‏ ‏بار‏ ‏آورده‏ ‏است.

‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏اهمیت‏ ‏این‏ ‏موضوع‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏مقاله‏ ‏ابتدا‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏حسابداری‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏مدل‏ ‏تصمیم‌گیری‏ ‏یکپارچه‏ ‏تورن (Thorne, 1998) ‏بررسی‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏ادامه‏ ‏به‏ ‏نگرشهای‏ ‏نوین‏ ‏در‏ ‏آموزش‏ ‏ارزشها‏ ‏و‏ ‏اصول‏ ‏اخلاق‏ ‏حرفه‌ای‏ ‏از‏ ‏دیدگاه‏ ‏فدراسیون‏ ‏بین‌المللی‏ ‏حسابداران (IFAC)‏،‏ ‏انجمن‏ ‏حسابداران‏ ‏مدیریت (IMA) ‏و‏ ‏انجمن‏ ‏حسابداران‏ ‏رسمی‏ ‏امریکا (AICPA) ‏پرداخته‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏نهایت‏ ‏به‏ ‏روشها‏ ‏و‏ ‏رویکردهای‏ ‏مختلف‏ ‏ارائه‏ ‏مباحث‏ ‏اخلاقی‏ ‏در‏ ‏دوره‌های‏ ‏تحصیلی‏ ‏حسابداری‏ ‏و‏ ‏امکان‌پذیری‏ ‏آن‏ ‏اشاره‏ ‏می‌شود.

‏تعریف‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏حسابداری‏ ‏بر‏ ‏اساس‏ ‏مدل‏ ‏تصمیم‌گیری‏ ‏تورن

‏اخلاق‏ ‏در‏ ‏لغت‏ ‏به‏ ‏معنای‏ ‏خلق‌وخوی‏ ‏و‏ ‏علم‏ ‏اخلاق‏ ‏به‏ ‏معنای‏ ‏دانش‏ ‏بد‏ ‏و‏ ‏نیک‌خویی‌هاست‏ ‏و‏ ‏به‌طور‏ ‏خلاصه‏ ‏شامل‏ ‏شناخت‏ ‏صحیح‏ ‏از‏ ‏ناصحیح‏ ‏و‏ ‏آنگاه‏ ‏انجام‏ ‏صحیح‏ ‏و‏ ‏ترک‏ ‏ناصحیح‏ ‏است‏. ‏به‌طور‏ ‏کلی‏ ‏اخلاق‏ ‏به‏ ‏سه‏ ‏رشته‏ ‏تقسیم‏ ‏می‌شود‏: ‏اخلاق‏ ‏نظری،‏ ‏هنجاری‏ ‏و‏ ‏کاربردی.

‏اخلاق‏ ‏نظری‏ ‏به‏ ‏موضوعهای‏ ‏مرتبط‏ ‏با‏ ‏ماهیت‏ ‏مفهومها‏ ‏و‏ ‏قضاوتهای‏ ‏اخلاقی‏ ‏می‌پردازد‏. ‏اخلاق‏ ‏هنجاری‏ (‏دستوری‏) ‏ضوابط‏ ‏و‏ ‏معیارهایی‏ ‏را‏ ‏برای‏ ‏چگونه‏ ‏زندگی‏ ‏کردن‏ ‏فراهم‏ ‏می‌آورد‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏خوب‏ ‏و‏ ‏بد،‏ ‏درست‏ ‏و‏ ‏نادرست‏ ‏و‏ ‏نظایر‏ ‏آن‏ ‏تعریف‏ ‏و‏ ‏چگونگی‏ ‏انتخاب‏ ‏بین‏ ‏آنها‏ ‏و‏ ‏راه‏ ‏درست‏ ‏عمل‏ ‏کردن‏ ‏براساس‏ ‏قواعد‏ ‏معین‏ ‏بیان‏ ‏می‌شود‏. ‏اخلاق‏ ‏کاربردی‏ ‏در‏ ‏واقع‏ ‏ادامه‏ ‏اخلاق‏ ‏هنجاری‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏کاربرد‏ ‏تئوریهای‏ ‏اخلاق‏ ‏هنجاری‏ ‏در‏ ‏اخلاقیاتی‏ ‏نظیر‏ ‏حقوق‏ ‏بشر،‏ ‏برابری‏ ‏نژادی‏ ‏و‏ ‏جنسیتی،‏ ‏عدالت‏ ‏و‏ ‏مسائل‏ ‏مشابه‏ ‏مورد‏ ‏بحث‏ ‏قرار‏ ‏می‌گیرد‏ (‏علی‌مدد،‏1383).

‏برای‏ ‏روشن‏ ‏شدن‏ ‏محتوای‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی،‏ ‏بهتر‏ ‏است‏ ‏مدل‏ ‏تصمیم‌گیری‏ ‏یکپارچه‏ ‏تورن‏ ‏را‏ ‏بررسی‏ ‏کنیم.

‏همان‏ ‏طور‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏مدل‏ ‏تورن‏ (‏شکل‏ ١) ‏دیده‏ ‏می‌شود،‏ ‏این‏ ‏مدل‏ ‏از‏ ‏دو‏ ‏طبقه‏ «‏رشد‏ ‏اخلاقی‏»‏ ‏و‏ «‏فضیلت‏»‏ ‏تشکیل‏ ‏شده‏ ‏است‏. ‏در‏ ‏این‏ ‏مدل‏ ‏منظور‏ ‏از‏ ‏حساسیت‏ ‏اخلاقی‏ ‏یعنی‏ ‏تفسیر‏ ‏موقعیت‏ ‏و‏ ‏آگاهی‏ ‏به‏ ‏اینکه‏ ‏چگونه‏ ‏اعمال‏ ‏مختلف،‏ ‏گروههای

‏ ‏ذینفع‏ ‏را‏ ‏تحت‏ ‏تاثیر‏ ‏قرار‏ ‏می‌دهد‏. ‏به‌عبارتی‏ ‏دیگر،‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏آنکه‏ ‏فرد‏ ‏بتواند‏ ‏عملی‏ ‏اخلاقی‏ ‏انجام‏ ‏دهد،‏ ‏باید‏ ‏وجود‏ ‏مسئله‏ ‏اخلاقی‏ ‏را‏ ‏درک‏ ‏کند‏. ‏هر‏ ‏چند‏ ‏که‏ ‏انتظار‏ ‏می‌رود‏ ‏دانشجویانِ‏ ‏تابع‏ ‏آیین‏ ‏رفتار‏ ‏حرفه‌ای،‏ ‏مسائل‏ ‏اخلاقی‏ ‏را‏ ‏بهتر‏ ‏از‏ ‏سایر‏ ‏دانشجویان‏ ‏درک‏ ‏کنند،‏ ‏ولی‏ ‏یافته‌های‏ ‏پژوهشها‏ ‏نشان‏ ‏می‌دهد‏ ‏که‏ ‏تفاوت‏ ‏فاحشی‏ ‏بین‏ ‏دانشجویان‏ ‏حسابداری‏ ‏و‏ ‏دانشجویان‏ ‏دیگر‏ ‏وجود‏ ‏ندارد.

‏پس‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏موضوعهایی‏ ‏که‏ ‏دانشگاهیان‏ ‏حسابداری‏ ‏باید‏ ‏توجه‏ ‏ویژه‌ای‏ ‏به‏ ‏آن‏ ‏نشان‏ ‏دهند،‏ ‏پژوهش‏ ‏قوه‏ ‏درک‏ ‏مسائل‏ ‏اخلاقی‏ ‏است‏. ‏دومین‏ ‏عنصر‏ ‏در‏ ‏مدل‏ ‏فوق،‏ ‏استدلال‏ ‏تجویزی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏نهایت‏ ‏به‏ ‏قضاوت‏ ‏اخلاقی‏ ‏می‌انجامد‏ ‏و‏ ‏میان‏ ‏دانشجویان‏ ‏حسابداری‏ ‏بیشترین‏ ‏توجه‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏خود‏ ‏جلب‏ ‏کرده‏ ‏است‏. ‏رویکردهای‏ ‏فراوانی‏ ‏برای‏ ‏آموزش‏ ‏استدلال‏ ‏تجویزی‏ ‏ارائه‏ ‏و‏ ‏حمایت‏ ‏شده‏ ‏است‏. ‏در‏ ‏این‏ ‏باره‏ ‏می‌توان‏ ‏به‏ ‏روانشناسی‏ ‏رشد‏ ‏اخلاقی،‏ ‏نظریه‌های‏ ‏فلسفی‏ ‏کلاسیک‏ ‏و‏ ‏تحلیلهای‏ ‏مورد‏ ‏پژوهش‏ ‏اشاره‏ ‏کرد‏. ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏دستوری،‏ ‏یعنی‏ ‏آنچه‏ ‏باید‏ ‏شخص‏ ‏انجام‏ ‏دهد‏ ‏و‏ ‏اخلاق‏ ‏توصیفی‏ ‏یعنی‏ ‏اینکه‏ ‏اشخاص‏ ‏چگونه‏ ‏تصمیم‏ ‏می‌گیرند،‏ ‏با‏ ‏هم‏ ‏تفاوت‏ ‏دارند.

‏توجه‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏مقوله‏ ‏یعنی‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏توصیفی‏ ‏و‏ ‏دستوری‏ ‏باید‏ ‏در‏ ‏آموزش‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏مورد‏ ‏نظر‏ ‏قرار‏ ‏گیرد‏ ‏و‏ ‏دانشجویان‏ ‏تنها‏ ‏در‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏مقوله‌ها‏ ‏آموزش‏ ‏داده‏ ‏نشوند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏دو‏ ‏مقوله‏ ‏آموزشهای‏ ‏لازم‏ ‏را‏ ‏بگیرند.

‏طبقه‏ ‏دوم‏ ‏در‏ ‏مدل‏ ‏تورن،‏ ‏فضیلت‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏خود‏ ‏شامل‏ ‏دو‏ ‏عنصر‏ ‏انگیزه‏ ‏و‏ ‏هدف‏ ‏اخلاقی‏ ‏و‏ ‏شخصیت‏ ‏و‏ ‏رفتار‏ ‏اخلاقی‏ ‏است‏. ‏پینفکس (Pincoffs, 1986) ‏فضائل‏ ‏اخلاقی‏ ‏را‏ ‏به‌عنوان‏ ‏خصایص‏ ‏مثبت‏ ‏شخصیتی‏ ‏یاد‏ ‏کرده‏ ‏و‏ ‏معتقد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏وجود‏ ‏چنین‏ ‏خصایصی‏ ‏باعث‏ ‏می‌شود‏ ‏فرد‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏منافع‏ ‏دیگران‏ ‏گام‏ ‏بردارد‏. ‏همچنین‏ ‏رست (Rest, 1986) ‏بر‏ ‏این‏ ‏باور‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏انگیزه‏ ‏اخلاقی‏ ‏باعث‏ ‏می‌شود‏ ‏فرد‏ ‏ارزشهای‏ ‏اخلاقی‏ ‏را‏ ‏بالاترین‏ ‏ارزشها‏ ‏بداند‏ ‏و‏ ‏شخصاً‏ ‏مسئولیت‏ ‏تمام‏ ‏پیامدهای‏ ‏اخلاقی‏ ‏را‏ ‏بپذیرد‏. ‏اغلب‏ ‏اولین‏ ‏برخورد‏ ‏حرفه‌ای‏ ‏دانشجویان‏ ‏حسابداری‏ ‏تعامل‏ ‏با‏ ‏بخش‏ ‏دانشگاهی‏ ‏است.

‏جامعه‏ ‏دانشگاهی‏ ‏حسابداری‏ ‏برای‏ ‏شکوفایی‏ ‏فضائل‏ ‏به‏ ‏شهر‏ ‏آرزوها‏ ‏یا‏ ‏مدینه‏ ‏فاضله‏ ‏تبدیل‏ ‏می‌شود‏ ‏و‏ ‏استادان‏ ‏به‏ ‏نقش‏ ‏راهبران‏ ‏این‏ ‏شهر‏ ‏در‏ ‏می‌آیند،‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏رو‏ ‏دانشجویان‏ ‏در‏ ‏رفتار‏ ‏استادان‏ ‏و‏ ‏آنچه‏ ‏آنان‏ ‏انجام‏ ‏می‌دهند،‏ ‏دقیق‏ ‏می‌شوند‏ ‏و‏ ‏چنانچه‏ ‏صداقت‏ ‏و‏ ‏صراحت‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏رفتار‏ ‏استادان‏ ‏با‏ ‏دیگران‏ ‏مشاهده‏ ‏کنند،‏ ‏به‌طور‏ ‏تلویحی‏ ‏می‌آموزند‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏همان‏ ‏صورت‏ ‏رفتار‏ ‏کنند‏. ‏بر‏ ‏عکس‏ ‏اگر‏ ‏استادان‏ ‏به‏ ‏تعهدات‏ ‏خود‏ ‏عمل‏ ‏نکنند،‏ ‏دانشجویان‏ ‏نیز‏ ‏اخلاق‏ ‏را‏ ‏بی‌اهمیت‏ ‏تلقی‏ ‏خواهند‏ ‏کرد.

‏عنصر‏ ‏چهارم‏ ‏مدل‏ ‏تورن،‏ ‏شخصیت‏ ‏اخلاقی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏رفتار‏ ‏اخلاقی‏ ‏می‌انجامد‏. ‏رست‏ ‏اعتقاد‏ ‏دارد‏ ‏شهامت‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏ویژگیهای‏ ‏مطلوب‏ ‏اساسی‏ ‏در‏ ‏عنصر‏ ‏چهارم‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏فرد‏ ‏کمک‏ ‏می‌کند‏ ‏هدفهای‏ ‏اخلاقی‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏رفتار‏ ‏اخلاقی‏ ‏تبدیل‏ ‏کند‏. ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏مطالب‏ ‏بالا،‏ ‏استادان‏ ‏حسابداری‏ ‏می‌توانند‏ ‏با‏ ‏افزایش‏ ‏حساسیت‏ ‏اخلاقی،‏ ‏استدلال‏ ‏اخلاقی‏ ‏و‏ ‏انگیزه‏ ‏اخلاقی‏ ‏دانشجویان‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏رفتار‏ ‏اخلاقی‏ ‏تشویق‏ ‏کنند‏. ‏همان‌طوری‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏مدل‏ ‏تورن‏ ‏بر‏ ‏می‌آید‏ ‏آموزش‏ ‏در‏ ‏چهار‏ ‏حوزه‏ ‏حساسیت،‏ ‏استدلال،‏ ‏انگیزه‏ ‏و‏ ‏شخصیت‏ ‏اخلاقی‏ ‏می‌تواند‏ ‏دانشجویان‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏قضاوت،‏ ‏شناسایی‏ ‏مسئله،‏ ‏هدفهای‏ ‏اخلاقی‏ ‏و‏ ‏رفتار‏ ‏اخلاقی‏ ‏کمک‏ ‏کند‏ (‏کرمی‏ ‏و‏ ‏مرادی،‏1387).

‏عواملی‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏ایجاد‏ ‏نیاز‏ ‏به‏ ‏آموزش‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏حسابداری‏ ‏انجامید:

‏تسلیم‏ ‏شدن‏ ‏حسابداران‏ ‏شرکتها‏ ‏در‏ ‏مقابل‏ ‏انتظارات‏ ‏مدیران‏ ‏داخلی‏ ‏ارشد‏ ‏و‏ ‏اقدام‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏یافتن‏ ‏راههایی‏ ‏برای‏ ‏ایجاد‏ ‏ارقام‏ ‏ساختگی،

‏شکستن‏ ‏مرزهای‏ ‏اصول‏ ‏اخلاقی‏ ‏و‏ ‏رعایت‏ ‏نکردن‏ ‏تعهدات‏ ‏اخلاقی‏ ‏و‏ ‏بروز‏ ‏تضاد‏ ‏منافع،‏

‏عمل‏ ‏نکردن‏ ‏حسابرسان‏ ‏و‏ ‏حسابداران‏ ‏به‏ ‏مسئولیتهایی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏قبال‏ ‏مردم‏ ‏دارند‏ ‏و‏ ‏موجه‏ ‏جلوه‏ ‏دادن‏ ‏شکل‏ ‏معاملات‏ ‏به‌رغم‏ ‏درست‏ ‏نبودن‏ ‏ماهیت‏ ‏اقتصادی‏ ‏معاملات،‏

‏ایجاد‏ ‏شکاف‏ ‏ادراکی‏ ‏بین‏ ‏آنچه‏ ‏در‏ ‏صورتهای‏ ‏مالی‏ ‏ارائه‏ ‏می‌شود‏ ‏و‏ ‏آنچه‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏انتظار‏ ‏می‌رود‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏خود‏ ‏باعث‏ ‏برخی‏ ‏سرخوردگی‌ها‏ ‏و‏ ‏تشکیکها‏ ‏در‏ ‏کیفیت‏ ‏گزارشگری‏ ‏مالی‏ ‏می‌شود،

‏پیچیدگی‏ ‏روزافزون‏ ‏فعالیتهای‏ ‏تجاری‏ ‏و‏ ‏مبادلات‏ ‏مالی‏ ‏که‏ ‏با‏ ‏ابزار‏ ‏مالی‏ ‏طراحی‏ ‏شده‏ ‏جهت‏ ‏مقابله‏ ‏با‏ ‏آن‏ ‏مشکل،‏ ‏پیچیده‌تر‏ ‏نیز‏ ‏می‌شود،

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 195

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما