محل لوگو

دانلود مقاله گورخر ایرانی


دانلود مقاله گورخر ایرانی

گورخر ایرانی - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏گورخر ایرانی

‏ 

‏گورخر آسیایی (Equus hemionus)‏ پستاندار بزرگی متعلق به اسب سانان و بومی بیابانهای سوریه ، ایران ، هند وتبت است.

‏به این حیوان خر وحشی آسیایی نیز می گویند.مثل اکثر حیوانات بزرگ تیره چرندگان تعداد آن بعلت شکار و از بین رفتن محل سکونتشان کاهش یافته است.و از شش زیر گونه یکی کاملا از بین رفته و دو زیر گونه نیز در صورت بی توجهی تا مدتی دیگر نابود خواهد شد.که یکی از این گونه ها گورخر ایرانی است.

‏کیانگ یک گونه تبتی است که عموما به شاخه دیگری نسبت داده می شود هر چند به عنوان زیر گونه ای از گورخر آسیایی طبقه بندی شده است.

‏                     ‏

‏گورخر آسیایی از الاغ کمی بزرگتر است، در حدود 290 کیلو وزن داشته و طول بدن و سر حدودا 2.1 متر است و نسبت به الاغ شباهت بیشتری به اسب دارد. آنها نسبت به اسب پاهای کوتاهتری دارند و رنگشان نسبت به فصل تغییر می کند. در تابستان رنگشان قهوه ای مایل به سرخ و در زمستان قهوه ای مایل به زرد است و بر پشتشان نواری سیاه که با رنگ سفید احاطه شده قرار دارد.

‏از گورخر آسیایی در سومر باستان برای کشیدن ارابه استفاده می کردند.

‏گونه های مختلف:

‏-‏        ‏ ‏خر وحشی مغولی: آسیب پذیر

‏-‏        ‏ ‏خر وحشی هندی: در معرض خطر

‏-‏        ‏ Gobi kulan‏ : آسیب پذیر

‏-‏        ‏ Kulan‏ : شدیدا در معرض خطر

‏-‏        ‏ ‏خر وحشی ایرانی: شدیدا در معرض خطر

‏-‏        ‏ ‏خر وحشی سوری : در سال 1927 منقرض شده است

‏2

‏با نژادهای گربه بیشتر آشنا شویم

‏گربه حیوانات فروتنی هستد که خودشان ‏ ‏را بعنوان‏ ‏ یک همدم دوست داشتنی در محیط خانه سازگا کرده اند بر خلاف سگها اختلاف زیادی در اندازه و بزرگی نشان نمی دهند و دارای نظم زیادی هستند . آنها حیوانات کوچکی بوده به شدت به تمیزی خود و محیطشان هستند . زمان زیادی را صرف شستن و آراستن پوشش خود صرف میکنند‏ ‏ و حتی جهت دفع مزاج خود به یک جعبه کوچک در یک محل مشخص محدود مینمایند . این مشخصات آنها را مونس خوبی برای هر کس در یک آارپاتمان کوچک مینماید . با این وجود‏ ‏ تمامی نژادهای گربه به منظور نگهداری در منزل مناسب نمی باشد . و شما باید در انتخاب خود کمال دقت را نماید .

‏                        ‏

‏بعنوان مثال نژادهای مو بلند به رقم زیبایی و قانع بودنشان زمان قابل توجهی را صرف‏ ‏ آراستن خود میکنند . و نیاز به رسیدگی طولانی دارند .

‏اگر این عمل به طور مرتب و حد اقل چندین بار در روز تکرار نشود پوشش بدن آنها ژولیده‏ ‏ می شود که سبب ناراحتی و اذیت گربه شده و همچنین هزینه داامپزشکی زیادی برای صاحب ‏ ‏آن فراهم میکند .

‏در صورتی که در نژادهای مو کوتاه تنها به حد اقل رسیدگی‏ ‏ و برای نیاز دارند‏ ‏ ولی آنها نیز به نوعی دیگر سبب آزار احتمالی صاحب خود را فراهم میآورند . .گه این مسئله در نژادهای برمه ای . شرقی‏ ‏ و سیامی صدق میکند‏ ‏ و صداهای ناهنجار آنها چهره ای فراموش ناشدنی را در ذهن‏ ‏ صاحبان آنها فراهم میآورد‏ ‏ . نژادهای روسی و کورات‏ ‏ بعنوان نژادهای ساکت و آرام

 

دانلود,مقاله,گورخر,ایرانی,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 502

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما