محل لوگو

دانلود مقاله ماهواره


دانلود مقاله ماهواره

ماهواره - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

1

‏ماهواره‏ یا ‏«‏قمر مصنوعی‏»‏ به دستگاه‏‌‏های ساخت بشر گفته می‏‌‏شود که در ‏مدار‏هایی در فضا به گرد زمین یا ‏سیارات‏ دیگر می‏‌‏چرخند.

‏نخستین ماهواره ‏اسپوتنیک ۱‏ بود که در سال ۱۹۵۷ در مدار زمین قرار گرفت.

‏اهمیت ماهواره‏‌‏ها برای مخابرات و بررسی منابع زمینی و پژوهش و کاربردهای نظامی و جاسوسی روزافزون است.

‏نخستین ماهواره مخابراتی ‏تله‏‌‏استار‏ بود که در سال ۱۹۶۲ در مدار قرار گرفت و ارسال و دریافت برنامه‏‌‏های تلویزیونی را بین آمریکا و اروپا ممکن کرد.

‏ماهواره‏‌‏ها از نظر کاربرد به چهار دسته تقسیم بندی می‏‌‌‏شوند.

‏ماهواره‏‌‏های جاسوسی یا نظامی

‏ماهوارهای منابع طبیعی که شامل ماهواره‏‌‏های هواشناسی و ماهواره‏‌‏های منابع زمینی می‏‌‏باشد.

‏ماهواره‏‌‏های تعیین موقعیت جهانی مانند ‏جی پی اس‏

‏ماهواره‏‌‏های مخابراتی

3

‏ماهواره

‏ايده استفاده از ماهواره هاي ساخت دست بشر، براي اولين بار در پايان جنگ جهاني دوم بر سر زبان ها افتاد .دانشمند، رياضي دان و نويسنده مشهور انگليسي آرتور سي كلارك Arthur C Clarke‏ يكي از بزرگترين خالقان داستان هاي تخيلي، براي اولين بار پيشنهاد قرار دادن يك ماهواره ارتباطي را در مدار ژيوسنكرون زمين Geostationary‏ Orbit‏ يا مدار كلارك كه در فاصله تقريبا 36000 كيلومتري سطح زمين و بالاي خط استوا ( جايي كه قابليت دسترسي به تقريبا 40‏٪‏ سطح زمين در آن مكان وجود دارد ) قراردارد، را جهت پوشش سيگنال هاي راديو يي و تلوزيوني را داد.

‏ماهواره اي كه در مدار ژيوسنكرون زمين و در بالاي خط استوا و هماهنگ با سرعت زمين و با زاويه اي ثابت، حركت مي كند، قسمت مشخصي از سطح زمين را بطور ثابت پوشش مي دهد.از يك ايستگاه زميني نيز بصورت يك نقطه ثابت، قابل رويت است .ماه، خورشيد، و ديگر ستارگان و سيارات منظومه شمسي باعث تا ثير گذاري بروي ماهواره در مدار خود می‏‌‏شود كه احتمال جابخايي از مكان خود را دارد. براي جلوگيري از اين مسيله، موتور هاي مخصوصي كه بوسيله ايستگاه هاي زميني كنترل مي شوند، كمك مي كنند كه ماهواره ها در مكان خود ثابت باقي بمانند.

 

دانلود,مقاله,ماهواره,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 202

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما