محل لوگو

دانلود مقاله لویی پاستور، از شیمی‌دانان و زیست‌شناسان مشهور فرانسوی است


دانلود مقاله لویی پاستور، از شیمی‌دانان و زیست‌شناسان مشهور فرانسوی است

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (لویی پاستور، از شیمی‌دانان و زیست‌شناسان مشهور فرانسوی است ) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

‏1

‏لویی پاستور

‏ 

‏لویی پاستور‏، از شیمی‌دانان و زیست‌شناسان مشهور فرانسوی است.

‏اشتهار وی مدیون شناخت نقش ‏باکتری‌ها‏ در بروز بیماری و کشف ‏واکسن‏ ضد ‏هاری‏ می‌باشد. همچنین عمل پاستوریزه‌کردن که مأخوذ از نام اوست، اختراع این دانشمند می‌باشد. لویی پاستور در تاریخ (‏۲۷‏ دسامبر‏ ‏۱۸۲۲‏ (میلادی)‏) در شاتو ویله نوولتان از ایالت ژورا زاده شد و در تاریخ (‏۲۸‏ سپتامبر‏ ‏۱۸۹۵‏ (میلادی)‏) در نزدیکی پاریس درگذشت.

‏3

‏لویی پاستور در خانواده یک ‏گروهبان‏ مستعفی ِ ارتش شکست خورده ‏ناپلئون‏ بنام ژان ژوزف پاستور به‌دنیا آمد. جد او به‌شغل دباغی مشغول بود، لوئی پس از گذراندن دو سال تحصیل در دوره دبستان به‌عنوان شاگرد روزانه وارد کولژآربوا شد. او دانش‌آموزی متوسط ِ خوب بااستعدادی چشم‌گیر در رشته هنر شناخته می‌شد. در سال ‏۱۸۴۳‏ برای بار دوم در آزمون ورودی مدرسه عالی ‏فرانسه‏ شرکت و پس از اتمام تحصیلات، در سن ‏۲۶‏ سالگی (‏۱۸۴۸) ‏به سمت ِ استاد در رشته شیمی دانشگاه ‏استراسبورگ‏ پذیرفته شد. او با تهیه و نوشتن رساله‌هایی درباره ‏فیزیک‏ و ‏شیمی‏ درجه دکترای ِ خود را گرفت. وی در این زمان با نوشتن نامه‌ای به‌رئیس ‏دانشگاه اشتراسبورگ‏ و کسب ِ موافقت وی، در روز (‏۲۹‏ مه‏ ‏۱۸۴۹‏) با دختر ‏۲۲‏ ساله وی ازدواج می‌نماید. لویی پاستور در این هنگام ‏۲۶‏ سال داشت. همسر جوان لویی پاستور، با حمایت از فعالیت‌های علمی شوهرش، مسؤلیت کارهای اداری و دفتری را نیز به‌عهده می‌گیرد.

‏آنها دارای سه دختر می‌‌شوند که هرسه قبل از رسیدن به‌سن بلوغ می‌‌میرند، دختر چهارم و پسری بنام ژان باتیست از آن ها پا می‌گیرد که آن پسر بعدها سیاست‌مدار می‌‌شود. (ژان بابتیست در کودکی به‌وسیله پدرش از مرگ نجات یافته ولی ‏۵۰‏ سال بعد در سال ‏۱۹۴۰‏ که آلمان‌ها به‌فرانسه تاختند و می‌‌خواستند به‌سردابی که مقبره پاستور بود و پسرش نگهبانی آن را به‌عهده داشت به‌زور وارد شوند، با مقاومت روبرو شده و در این برخورد، ژان بابتیست جانش را از دست می‌دهد.)

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 192

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما