محل لوگو

دانلود مقاله سيستم موقعيت ياب چهانی و کاربرد آن در مريخ


دانلود مقاله سيستم موقعيت ياب چهانی و کاربرد آن در مريخ

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (سيستم موقعيت ياب چهانی و کاربرد آن در مريخ) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

2

‏سيستم موقعيت ياب چهانی و کاربرد آن در مريخ

‏ 

‏شايد بارها در مقالات علمی و اخبار با نام‏ (‏ GPS‏ ‏(‏ Global‏ Positioning System‏ ‏ برخورد کرده باشيد.GPS‏ ‏ ابزاريست جهت تعيين موقعيت نقاط. با توجه به پيشرفت های تکنولوژی GPS‏ و استفاده از اين ابزار مهم در دنيا آگاهي از روشهاي مختلف تعيين موقعيت توسط اين سيستم ضروري بنظر مي رسد.دقت بالاي اين سيستم و جهاني بودن آن دليلي بر استفاده از اين سيستم در علوم مختلف مي باشد. اين سيستم از سال 1983 با پرتاب نخستين ماهواره GPS‏ آغاز بکار نمود. با روي کار آمدن سيستم GPS‏ تمام سيستم های قبلي تعيين موقعيت ماهواره اي از قبيل دور بين های بالستيک،داپلر،N.N.S.S‏ ،‏ ‏ SLR‏ ،LLR‏ ،LONG-C‏ ،SECOR‏، به تدريج از دور خارج شدند.GPS‏ يک سيستم عملياتي و هميشه در حال آماده باش است که در تمامي شرايط آب و هوايي دارای کارآيي مي باشد؛ زيرا فرکانس امواجي که توسط ماهواره هاي GPS‏ ارسال مي شوند در حد گيگا هرتز است و شرايط آب و هوايي (مه وباران و نزولات جوي ) اثري روي اين امواج ندارند. اين سيستم در طول 24 ساعت شبانه روز فعال است ودر هر زمان ودر هر مکان که لازم باشد مي توان توسط آن تعيين موقعيت کرد.به وسيله گيرنده های سيستم

2

‏ GPS‏ مي توان هم به روش مطلق و هم به روش نسبي تعيين موقعيت کرد و براي تعيين موقعيت در هر يک از دو روش فوق می توان از روش هاي ايستا (Static‏) ، متحرک(Kinematics‏) و نيمه متحرک (Semi-Kinematics‏) استفاده کرد.

‏در روش مطلق ، موقعيت نسبي نقطه نسبت به يک نقطه مختصات دار معلوم‏ ‏((DELTA(X),DELTA(Y),DELTA(Z‏)) بدست مي آيد. روش تعيين موقعيت نسبي به علت حذف خطاهاي سيستماتيک موجود در اندازه گيري هاي GPS‏ از اهميت خاصي برخوردار است و براي انجام آن نياز به دو گيرنده GPS‏ ‏ ‏مي باشدکه بطور همزمان ماهواره هاي مشترک را مشاهده و اندازه گيري نمايند. منظور از همزماني ،‏ ‏بدين معنی است که شرايط اندازه گيري براي هر دو گيرنده مستقر در ايستگاه های استقرار، يکي با مختصات معلوم و ديگري با مختصات مجهول،يکسان باشد. از روش تعيين موقعيت نسبي با GPS‏ اکثرا در کارهاي نقشه برداري و گسترش شبکه هاي ژئودزی استفاده مي شود.دقت تعيين مختصات مطلق با سيستم GPS‏ ‏ ‏در حال حاضر در بهترين حالت 3 ‏±‏ متر مي باشد و دقت تعيين مختصات نسبي با اين سيستم در حد ميليمتر مي باشد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 201

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما