محل لوگو

دانلود مقاله آب سنگین


دانلود مقاله آب سنگین

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

آب سنگین

قسمتی از متن :

 

‏1

‏آب سنگ‏ی‏ن

‏آب‏ سنگ‏ی‏ن‏ آب‏ی‏ است که نسبت ا‏ی‏زوتوپ‏ دوتر‏ی‏وم‏ در آن از حد آب معمول‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ است. در آب سنگ‏ی‏ن‏ (‏با فرمول D‏۲O‏) بر خلاف آب معمول‏ی‏ (با فرمول H‏۲O‏) به جا‏ی‏ ه‏ی‏دروژن‏ ا‏ی‏زوتوپ‏ ه‏ی‏دروژن‏ دوتر‏ی‏م‏ با اکس‏ی‏ژن‏ ترک‏ی‏ب‏ شده است.

‏تار‏ی‏خچه

‏هارولد‏ ‏ی‏ور‏ی‏ ش‏ی‏م‏ی‏دان‏ و از پ‏ی‏شتازان‏ فعال‏ی‏ت‏ رو‏ی‏ ا‏ی‏زوتوپها‏ که در سال 1934 جا‏ی‏زه‏ نوبل در ش‏ی‏م‏ی‏ گرفت در سال 1931 ا‏ی‏زوتوپ‏ ه‏ی‏دروژن‏ سنگ‏ی‏ن‏ را که بعد ها به منظور افزا‏ی‏ش‏ غلظت آب مورد استفاده قرار گرفت، کشف کرد.

‏همچن‏ی‏ن‏ در سال 1933، گ‏ی‏لبرت‏ ن‏ی‏وتن‏ لوئ‏ی‏س‏ (Gilbert Newton Lewis‏ ش‏ی‏م‏ی‏دان‏ و ف‏ی‏ز‏ی‏کدان‏ مشهور آمر‏ی‏کا‏یی‏) استاد هارولد ‏ی‏ور‏ی‏ توانست برا‏ی‏ اول‏ی‏ن‏ بار نمونه آب سنگ‏ی‏ن‏ خالص را بوس‏ی‏له‏ عمل الکترول‏ی‏ز‏ بوجود آورد.

‏اول‏ی‏ن‏ کاربرد علم‏ی‏ از آب سنگ‏ی‏ن‏ در سال در سال 1934 توسط دو ب‏ی‏ولوژ‏ی‏ست‏ بنامها‏ی‏ هوس‏ی‏ (Hevesy‏) و هافر(Hoffer‏) صورت گرفت. آنها از آب سنگ‏ی‏ن‏ برا‏ی‏ آزما‏ی‏ش‏ رد‏ی‏اب‏ی‏ ب‏ی‏ولوژ‏ی‏ک‏ی‏،‏ به منظور تخم‏ی‏ن‏ م‏ی‏زان‏ بازده‏ی‏ آب در بدن انسان، استفاده قرار دادند.

‏2

‏آب‏ ن‏ی‏مه‏ سنگ‏ی‏ن

‏چنانچه‏ در اکس‏ی‏د‏ ه‏ی‏دروژن‏ تنها ‏ی‏ک‏ی‏ از اتمها‏ی‏ ه‏ی‏دروژن‏ به ا‏ی‏زوتوپ‏ دوتر‏ی‏وم‏ تبد‏ی‏ل‏ شود نت‏ی‏جه‏ حاصله (HDO‏) را آب ن‏ی‏مه‏ سنگ‏ی‏ن‏ م‏ی‏ گو‏ی‏ند‏. در موارد‏ی‏ که ترک‏ی‏ب‏ مساو‏ی‏ از ه‏ی‏دروژن‏ و دوتر‏ی‏وم‏ در تشک‏ی‏ل‏ مولکوها‏ی‏ آب حضور داشته باشند، آب ن‏ی‏مه‏ سنگ‏ی‏ن‏ ته‏ی‏ه‏ م‏ی‏ شود.

‏معايب آب سنگين

‏آب سخـت آبـي اسـت كـه حـاوي گـچ، آهـك و ديــگر املاح‏ ‏محلول مي بـاشـد. در آب سـخـت سـطـــح برخي از املاح‏ ‏مـعـدني مـحـلـول در آب بيـشـــتر است. اين املاح معدني‏ ‏عمدتا شامل كربنات كلسيم و كربنات منيزيم مي باشند.

‏اما املاحي مانند بي كربناتها، سولفاتها و سيليكات ها و‏ ‏هــمچنين آهن و منگنز را نيز در برميگيرد. با آنكه نوشيدن‏ ‏آب سـخـت مشـكل خـاصـي بـراي سـلامـتـي شـما ايجاد‏ ‏نمي كنـد‏ .

‏ (جـز آنـكه ميتواند تشكيل سنگ كليه را افزايش‏ ‏دهـد) چــه بسا ممكن است در برخي موارد مزيتهايي نيز‏ ‏داشـتــه باشد‏ .

‏ (مثلا شكستگي استخوانها سريعتر جوش‏ ‏مي خـورند و يا خوردگي را در لوله ها به حداقل ميرساند)

‏امــا مصرف آب سخت مضرات بسياري نيز دارا ميباشد كه‏ ‏به قرار زير ميباشد:

‏1- موجب رسوب مواد آهكي بروي جداره داخلي كتريها، قوريها، لوله هاي آب گرم، لباس شوييها، ظرف شوييها، كولرها، شوفاژها و ديگهاي بخار ميگردد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 184

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما