محل لوگو

دانلود تحقیق در موردتحليل مخاطب در بسيج های اطلاع رسانی آموزشی


دانلود تحقیق در موردتحليل مخاطب در بسيج های اطلاع رسانی آموزشی

نام فایل : تحليل مخاطب در بسيج های اطلاع رسانی آموزشی

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 1 مگابایت


بنام خدا
تحليل مخاطب در بسيج های اطلاع رسانی آموزشی

اصل مخاطب محوری در بسيج های اطلاع رسانی آموزشی
بدون شناسايي نيازها، ديدگاه ها، باورها و ارزش های حاکم بر گروه مخاطب اثربخشی مداخله پايين خواهد بود.
توصيفی جامع و پژوهش محور از ويژگی های مخاطب شامل متغيرهای دموگرافيک، نيازها، ارزش ها، نگرش ها و رفتارها به شمار می رود.

دسته بندی مخاطب
دسته بندی گروه مخاطب کلی برنامه بسيج به گروه های کوچک و همگون تر باعث می شود تا اثربخشی برنامه افزايش يابد.
براساس موضوع بسيج از اين متغيرها استفاده می شود:
ويژگی های دموگرافيک: سن، جنس، نژاد، قوميت، زبان، وضعيت تاهل، تعداد فرزندان و سطح سواد
ويژگی های جغرافيايي: محل زندگی، روستايي يا شهری بودن، بزرگی شهر يا کشور، اقليم، امکانات حمل و نقل
عوامل اقتصادی اجتماعی: درآمد، آموزش، وضعيت شغلی
برنامه کشوری هدا
همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت
دسته بندی مخاطب
نگرش ها، باورها، ارزش ها و ديدگاه های مخاطبان نسبت به موضوع بسيج به ويژه موانع بر سر راه اتخاذ رفتار هدف
ويژگی های فرهنگی و سبک زندگی: ارزش های فرهنگی، باورهای مذهبی، ديدگاه نسبت به بيماری و سلامتی، ديدگاه رسانه ای، کانال های رسانه ای ترجيح وضعيت رفتاری به ويژه رفتارهای مخاطره آميز
عوامل جسمی و پزشکی: وضعيت سلامت فعلی، سابقه پزشکی، عوامل خطر فردی يا گروهی
برنامه کشوری هدا
همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت
انواع مخاطب در يک برنامه بسيج
مخاطبانی که اطلاع کافی درباره موضوع برنامه ندارند
مخاطبانی که درباره موضوع برنامه می دانند ولی موانع قابل توجهی بر سر راه پذيرش پيام احساس می کنند
مخاطبانی که درباره موضوع برنامه می داند، موانع جدی در برابر خود نمی بيند ولی منفعت قابل توجهی نيز احساس نمی کنند
مخاطبانی که درباره موضوع برنامه می داند، موانعی در برابر خود نمی بيند، منافع انجام رفتار را احساس می کنند ولی با اين حال رفتار مورد نظر را انجام نمی دهند
برنامه کشوری هدا
همسان سازی دوره های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت
مراحل تحليل مخاطب در برنامه بسيج اطلاع رسانی آموزشی
تعيين مخاطب کلی تعيين معيارهای دسته بندی مخاطب کلی
شناسايي دسته های اختصاصی مخاطب برنامه(مخاطبان اوليه و مخاطبان ثانويه)
شناسايي تصميم گيرندگان برای برنامه
شناسايي شرکای برنامه
شناسايي مخالفان برنامه
شناخت ويژگی های هر دسته اختصاصی شامل ديدگاه آنها نسبت به برنامه، افراد و گروه های موثر بر آنها
برگزاری جلسه بحث گروهي متمرکز با حضور افراد منتخب از بين گروه هدف، براي شناخت درست گروه مخاطب. در اين جلسات، نظرات مخاطبان درباره موضوع، نوع و ميزان اطلاعات مورد نياز گروه هدف برای اقدام مناسب و باورهای نادرست مرتبط با موضوع، مشخص خواهد شد.


مخاطبان اوليه و ثانويهPrimary and Secondary Audiences
مخاطبان اوليه افراد يا گروه هايی هستند که برنامه بسيج برای تاثيرگذاری بر آنها طراحی و اجرا می شود.
....


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 179

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما