محل لوگو

دانلود تحقیق در موردتحقیق خشکبار


دانلود تحقیق در موردتحقیق خشکبار

نام فایل : تحقیق خشکبار

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 0 مگابایت


موضوع : تحقیق خشکبار  (لوبیا)  
چگونه لوبیای خشک را پرورش دهیم
لوبیای خشک باید در زمین حاصل خیزی کاشته شود. خاک آن ها نباید خیلی سنگین باشد و نباید خیلی خیس باشد، هر چند که لوبیای خشک دارای خوشه های بلندی است آن ها باید در یک مزرعه با خاک خوب کاشته شوند. برای اینکه مشکلات آفت را کم کنیم بهتر است که لوبیای خشک را مانند ذرت، گندم، یا گل آفتاب کردان کاشته شوند و آن ها را نباید در همان مزرعه دو باره کاشت.
در جنوب غربی میسوری می توانند به صورت ساده ای دو برابر شود بعد از کاشت گندم در قسمت مرکزی میسوری دو برابر کردن محصول لوبیای سفید می تواند دو برابر شود که قابل سوال است. دو برابر کردن محصول لوبیا قابل انجام است ولی با کلی تامل. برای بیشتر سال ها لوبیای خشک می تواند آن را ذخیره کرد و در اول جولای آن را کاشت ولی لایه های خاک باید نازک تر باشد. برای اینکه لوبیای خشک فواید خوبی دارد مناسب است که به عنوان کاشت تابستانه باشد.
در قسمت مرکزی و شمال ایالت اگر در جون کاشته شود بین 85 تا 115 روز بار می دهد.

منابع بذری و گوناگونی
بذر های گوناگونی از لوبیای خشک موجود است. اولین قدم در انتخاب گونه ها باید بر اساس بازار باشد که بدانیم که کدام یک سوددهی بیشتری دارد. برای مثال اگر شما فکر می کنید بهترین نوع لوبیای سیاه است 80% از بهترین لوبیا برای شما مناسب است و بعد شما فکر می کنید شاید لوبیای سیاه دو برابر ارزش داشته باشد نسبت به لوبیای آبی و این از نظر رنگ و قیمت مناسب تر خواهد بود و این نظر شما عوض می کند.

کاشتن
در میسوری لوبیای خشک می تواند در اواسط ماه می و جون کاشته شود.کاشته شدن در ماه می محصول بیشتری نسبت به ماه جون می دهد. در عمق 1 تا 2 اینچ کاشته شود. بوته ها به صورت افقی و در 15 اینجی هم کاشته شود در ردیف. رشد آنها در ردیف 30 اینچ یا بیشتر باعث می شود علف هرز کنترل شود، اما در این فضا لوبیا ها در ردیفهای نزدیک عملکرد خوبی ندارد. اگر نزدیک هم کاشته شوند لوبیا ها می توانند ردیفها را پر کنند به سرعت و باعث سایه انداختن شوند و باعث علف هرز زیاد می شود.

باروری
لوبیای خشک باید مایه کوبی شود برای ضمانت ریزوبیوم فائولی. آنها باعث ثابت شدن نیتروژن می شود. لوبیا ممکن است با اضافه شدن نیتروژن حاصل خیزتر شود. برای بیشتر حاصل خیز شدن و بار دادن می توان 40 تا 50 پوند نیتروژن در هر اکر اضافه کرد.

مدیریت با آفت ( علف هرز )
برای توانمندی کم محصول لوبیای خشک، قابلیت مقابله با علف هرز را ندارد. آنها چون در ماه جون کاشته می شود وقت برای کشت و زراعت زمان دارد که علف هرز را کمی به عقب بیندازد. کاشتن آنها در ردیف نزدیک می تواند علفها را کنترل کند. علف کشهای زیادی هستند مثل آسور – باساکاران ، دوال....

حشرات
در چندین مرحله حشرات می توانند به لوبیا صدمه بزنند. نظافت هفتگی مزرعه پیشنهاد می شود. مانند لوبیای سویا، لوبیای خشک آسیب پذیر است بخاطر سوسک برگهای لوبیا. همان طور که گیاه رشد می کند ممکن است مگسهای سفید به گیاه حمله کنند و آن را خراب کنند و باعث خرابی دانه شوند. چون بیرون آمدن لانه روی پوسته لوبیا مهم تر است تا در لوبیای سویا باید از خرابی جلوگیری کرد. 40 گونه آفت کش وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

بیماریها
لوبیای خشک آسیب پذیر است تا انواع دیگر حبوبات بخصوص در هوای مرطوب مثل میسوری امریکا کهرطوبت زیادی دارد. ویروس- قارچ – باکتری ها از موضوعات مهم است. اگر ویروس یا باکتری حمله کند کاری نمی توان کرد. اما 3 نوع قارچ کش برای مقابله با قارچها هست.

درو محصول و انبار کردن
کاشت - بوته ای محصول می تواند همان بوته سویا را درو می کند از همان وسایل استفاده کرد. از قطع کننده های انعطاف پذیر باید استفاده کرد تا بتواند به زمین نزدیک شود چون غلاف های لوبیا نزدیک زمین می رسند. دستگاه کمباین دو سیلندر می تواند دانه ها را سوا کند بدون اینکه به لوبیا صدمه بزند. باید بدانید که دانه های لوبیا نباید صدمه ببینند چون در فروش موثر است. برداشت را می توان وقتی که دانه ها تا 18 % رطوبت دارند شروع کرد. وقتی که دانه ها قهوه ای شده و غلاف زرد شده . یکی از احتیاط ها برای درو کردن در میسوری زمان باران است که باعث خرابی می شود. بخصوص در لوبیای سرمه ای

راه دیگر برداشت محصول :دید کلی
لوبیای خشک خوراکی، مزرعه لوبیا ها، بصورت متنوع و گسترده می باشد و شامل لوبیای کلیه ای ، لوبیای سرمه ای، لوبیای چیتی و لوبیای سیاه است. این لوبیا ها، حتی در سایز هسته ها و رنگ همگی مختلف می باشند. فاسولوس و لگاریس ال. اصلیتش در مرکز و جنوب آفریقا در 7000 سال پیش آمده است.

لوبیای خشک راهش را به طرف شمال مکزیک باز کرد و به بیشتر قاره امریکا رفت. این لوبیا ها بطور کلی بصورت خوشه ای می رویند یا بصورت کدویی. حالا بجای کاشتن لوبیا خشک و بوته آن یک نوع دیگر لوبیا ( لوبیای سویا از چین ) جایش را به غله باز کرده. یک اختلاف کلیدی دیگر ، این است که غله جدید ما و لوبیای سویا بطور ابتدایی غذارسانی می کنند، بجای این که فقط برای انسان کارآیی غذایی داشته باشند. مثل لوبیای قدیم و لوبیای خشک هزاران سال است که مورد استفاده قرار دارد.
در امریکا هر چند لوبیا بر خلاف سویا در زمین کوچکتری نسبت به لوبیا می روید ولی هنوز مهمترین گروه غذایی غلات است.

داکوتای شمالی- میشیگان – نبراسکا- اکورادو- کالیفرنیا- ایداهو از مراکز عمده تولید لوبیا هستند. مجموعا در امریکا تولید تقریبی 2 میلیون اکر ( مساحت ) است. لوبیای چیتی و لوبیای سیاه بیشترین مقدار کاشت را دارند. در ایالت میسوری طبق قراداد کاشته می شود. بعضی از انواع لوبیا ها برای شرایط میسوری مناسب هستند. این لوبیا ها از نظر قیمت مناسبتر هستند تا لوبیای سویا – اکر چه امتیازات لوبیای خشک و شرایط آن دارای قیمت بالایی است نرخی مابین 9$ تا 20$ در هر پیمانه است.

شرح کاشته شدن :
لوبیای خشک مانند بقیه ی شاخه ها مانند لوبیای سبز در باغچه می رویند. اگر شما رشد لوبیای سبز را دیده باشید شما تصور مناصبی از لوبیای خشک خواهید داشت چون شبیه هم هستند. غیر از اینکه لوبیای خشک دارای هسته های زیادتری در هز غلاف است. بعضی ازگونه های لوبیای خشک شبیه درخت مو ( انگور) می باشند در حالیکه بعضی دیگر بوته ای هستند مانند بوته ی لوبیای سویا، لوبیای خشک به صورت بوته ای می روید و به سفتی بوته های سویا نیست.

آن ها معمولا بین 18 تا 24 Inch بلندی دارند. هر غلاف شامل 2 تا 4 هسته است که روی بوته ی لوبیا قرار دارد. هسته ی لوبیای خشک شامل 22% پروتیین است، اسید آمینه لوبیای خشک بسیار مناسب است و برای همین است که از لوبیا برای رژیم در امریکا استفاده می شود.
لوبیای خشک به صورت های مختلفی فروخته می شود
....


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 108

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما