محل لوگو

دانلود تحقیق در موردبرند یا نام تجاری


دانلود تحقیق در موردبرند یا نام تجاری

نام فایل : برند یا نام تجاری

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 34

حجم : 1 مگابایت


بنام خدا
www.parsdigishop.ir
برند یا نام تجاری




فهرست
www.parsdigishop.ir
چکیده:
یکی از با ارزشترین دارایی‏های هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت می‏باشد. ارزش ویژه برند هر ساله توسط موسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف اندازه‏گیری می‏شود، اما در این میان این ارزش گذاری از دید مشتری از اهمیت بالایی برای شرکت‏ها برخوردار است. زیرا در نهایت موفقیت و ماندگاری آنها در گرو مشتریان آنها است. به همین دلیل ارزش ویژه برند از ارزش دارایی‏های فیزیکی به مراتب بیشتر بوده که این امر نشانگر اهمیت بالای آن است.
تحقیق حاضر با هدف ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری انجام گرفته است که این ابعاد شامل : تداعی برند، آگاهی از برند، کیفیت درک شده و وفاداری به برند می‏باشد که این عوامل به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند موثر می‏باشند. البته در این میان وفاداری به برند بیشترین تاثیر را بر ارزش برند دارا می‏باشد.
www.parsdigishop.ir
برند:
طبق تعریف انجمن بازاریابی امریکا، مارک، برند یا نمانام، به انگلیسی: Brand یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است.
برند مجموعه گره‌های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده‌است. تداعی معانی پیوند دادن تصاویر و نشانه ها با برند یا مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم گیری برای خرید آن واقع خواهد شد.
برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس‏کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند. برند شامل همه احساسات، ویژگی ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است.
برند در فارسی معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی به‌کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر «برند» دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و برای مثال می‌گویند: «این مارک، اسم مارک دلخواه من است». نمانام‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.
www.parsdigishop.ir
کالا چيزی است که در يک کارخانه توليد می شود، اما يک برند آن چيزی است که مشتری آن را می خرد. يک کالا ممکن است از سوی يک رقيب تقليد شود، اما يک برند چيزی منحصر به فرد است. يک کالا خيلی زود از رده خارج می شود، ولی يک برند موفق پايدار می ماند. استفن کينگ
خلق يک برند به نبوغ، ايمان، و پشتکار نياز دارد. ديويد آگيلوی
یک برند معتبر ”مجموعه‏ای از تداعی‏های ذهنی خاص (منحصر به فرد)، قوی (برتر از رقبا) و مثبت (ایده آلی) است که توسط مشتری به ارزش ادراک شده از محصولات و خدمات اضافه می‏شود.” کاپفر 1998
برندسازی حاصل پیامها و گزارشهای رسانه‏ها است. هرقدر تعداد این پیامها بیشتر و مطالب آنها مطلوب‏تر باشد، نام تجاری قوی‏تر خواهد شد. آل‏ریس – لورا ریس
برندسازی فعالیتی است که با برتری دادن به یک نام باعث افزایش اعتبار، شهرت و قیمت آن می‏گردد. برند سازی روش سریع تولید ثروت است. مهدی اطهری
www.parsdigishop.ir
برندینگ چیست؟
واژه برندینگ برای اولین بار در مورد گله‏های گاو به کار رفت. از آنجا که گاوهای ماده و گاوهای اخته (پرواری) شبیه به هم هستند، آنها را با داغ کردن از هم تشخیص می‏دهند. شرکت‏هایی که در یک صنعت واحد فعالیت می‏کنند، کما بیش مثل هم هستند. تنها یک برند استثنایی می تواند آنها را از رقبایشان متمایز نماید.
برندینگ فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‏گردد. بدینوسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذینفعان افزایش می‏یابد.
برندینگ بیش از یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت است. برندینگ مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات یا خدمات یک شرکت را درک و تجربه می‏نمایند.
www.parsdigishop.ir
موارد استفاده از برند:
هرجایی که مردم می توانند انتخاب کنند برند قابل استفاده است.
محصول فیزیکی (پراید، اپل، آسپرین، کوکاکولا، سونی)
خدمت (هواپیمایی ماهان، بانک سامان، بیمه آسیا، دانشگاه آزاد)
فروشگاه (سپه ، رفاه ، شهروند)
یک فرد (علی دایی ، گاندی)
مکان (اصفهان ، استان گلستان، کشور مصر)
یک سازمان (یونیسف، انجمن دیابت ایران)
یک ایده (تنظیم خانواده ، تجارت آزاد ، آزادی بیان)
www.parsdigishop.ir
....


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 64

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما