محل لوگو

دانلود مقاله مواقف قیامت 38 ص


دانلود مقاله مواقف قیامت 38 ص

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (مواقف قیامت 38 ص) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

‏1

‏حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ‏فرمود:

‏«در قیامت پنجاه موقف (محل توقف برای رسیدگی به اعمال و حساب) خواهد ‏بود؛ و هر موقفی هزار سال به طول می‌انجامد. اولین موقف، هنگام خروج از ‏قبر است. مردگاه هزار سال با بدن برهنه و پای برهنه با حال گرسنگی و تشنگی ‏در قبر انتظار می‌کشند. هر که از قبر خود بیرون آید در حالی که به خدا و ‏بهشت و دوزخ و بعثت و حساب و قیامت ایمان داشته باشد و پیغمبر و آنچه را ‏از جانب خدا آمده تصدیق کند، از گرسنگی و تشنگی نجات خواهد یافت‏»‏.

‏امام صادق علیه السلام فرمود:

‏«روز قیامت پنجاه موقف دارد. هر موقفی به ‏اندازه هزار سال از سال‌های دنیاست.» سپس این آیه را تلاوت فرمود:« تعرج ‏الملائکه و الروح الیه فی یوم کان مقدارة خمسین الف سنة» (ملائکه و روح به ‏سوی خداوند عروج می‌کنند در روزی که پنجاه هزار سال به طول می‌انجامد‏).

‏3

‏مقدمه:

‏یکی ‏از مراحل قیامت عبور از صراط است که در آیات و روایات مورد توجه قرار ‏گرفته است، در این مقاله مراد از صراط و چگونگی عبور از آن مورد بحث قرار ‏گرفته است.

‏صراط در لغت به معنی راه و طریق است و در آیات قرآن نیز در همین معنی بکار رفته است چنانکه می‏فرماید:

‏«‏ ‏و الله یهدی من یشاء الی صراط مستقیم» (بقرة/213) .خدا هر کس را بخواهد به راه راست هدایت می‏کند.

‏و ‏به همین جهت گاهی در طریق منتهی به دوزخ نیز به کار می‏رود چنانکه ‏می‏فرماید: «احشروا الذین ظلموا و ازواجهم و ما کانوا یعبدون من دون الله ‏فاهدوهم الی صراط الجحیم» (صافات/22ـ 23‏)‏.

‏و همسران آنان و آنچه را که غیر از خدا پرستش می‏کردند، محشور نمائید آنگاه همگی را به سوی راه دوزخ راهنمائی کنید.

«‏راغب اصفهانی» در معنی صراط عنوان سهل و آسان بودن را نیز قید کرده است، ‏طبعا راه بهشت و دوزخ هر دو به گونه‏ای سهل و آسان می‏باشند اما راه بهشت ‏برای این که در گرو عمل به قوانین الهی است، که مطابق با آفرینش انسان ‏بوده و با بعد ملکوتی انسان هماهنگ است، و اما راه دوزخ برای این که در

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 294

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما