محل لوگو

دانلود مقاله معاد 114 ص


دانلود مقاله معاد 114 ص

خریدار گرامی شما میتوانید فایل (معاد 114 ص) را ویرایش کنید.

معاد 114 ص - word (..doc) - دانلود,مقاله,معاد,114,ص,دانلود

قسمتی از متن :

 

‏مقدمه

‏ بسـم‌ الله‌ الـرّحمن‌ الـرّحيم‌ 

‏سپاس‌ و حمد بي‌اندازه‌ و قياس‌ از ويژگيهاي‌ حضرت‌ ربّ ودود ذوالجلال‌ و الاءكرام‌، خداي‌ منّان‌ است‌ كه‌ بشر را بعد از آفرينش‌ و هدايت‌ تكوينيّه‌ به‌ خلعت‌ حركت‌ بسوي‌ كمال‌ به‌ هدايت‌ تشريعيّه‌ راهنمائي‌ و مخلَّع‌ فرمود؛ اللَهُ وَلِيُّ الَّذِينَ ءَامَنُوا يُخْرِجُهُم‌ مِّنَ الظُّلُمَـتِ إِلَي‌ النُّورِ. [1]

‏ ‏و پاكترين‌ درود و تحيّت‌ و اكرام‌ بر پيامبران‌ و برگزيدگان‌ راه‌ خدا و طريق‌ هدايت‌ بسوي‌ معارف‌ حقّة‌ او باد، كه‌ با ارشاد خود بشر را از ظلمتكدة‌ جهل‌ به‌ وادي‌ ايمن‌ انوار علم‌ و دانش‌ الهيّه‌ رهبري‌ نمودند، و از جمود و ركود به‌ مقام‌ سعة‌ اطلاق‌ و گشايش‌ حقائق‌ و واقعيّات‌ به‌ پرواز درآوردند.

‏ خاصّه‌ خاتم‌ پيمبران‌ حضرت‌ سيّدالمرسلين‌ محمّد بن‌ عبدالله‌ صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ و جانشينان‌ او حضرت‌ سيّد الوصيّين‌، أميرالمؤمنين‌ عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ و يازده‌ فرزند امجد او كه‌ يكي‌ پس‌ از ديگري‌ عالم‌ را به‌ نور وجود خود منوّر، و با تحمّل‌ أعباء خلافت‌ و امانت‌ الهي‌ كاروان‌ بشريّت‌ را به‌ ميقات‌ خدا و لقاء او رهنمون‌ شدند، و صداي‌ پر طنين‌ جرس‌ قافله‌ را به‌ گوش‌ جهانيان‌ رساندند.

‏ در دلهاي‌ مردم‌ از نفحات‌ قدسيّه‌، نور و سرور و حبور وارد كرده‌، و آن‌ دلها را به‌ مقام‌ عزّ خدا پيوستند. و راه‌ عبور از عقبات‌ مخوفه‌ و كريوه‌هاي‌ مهولة‌ نفس‌ را به‌ راستي‌ و درستي‌ نشان‌ داده‌، به‌ مراحل‌ و منازل‌ واقعة‌ در طيّ طريق‌ آشنا نمودند. و انسان‌ را به‌ آخرين‌ منزل‌ خود كه‌ مقام‌ مقرَّبين‌ و صدّيقين‌ و مخلَصين‌ است‌ به‌ حرم‌ امن‌ و امان‌ حضرت‌ پروردگار جميل‌ و جليل‌ رهبري‌ كردند؛ فَلِلّهِ دَرُّهُم‌ و علَيه‌ أجرُهم‌ و سلامُه‌ علَيهم‌ أجمَعين‌. از آنجائي‌ كه‌ توفيق‌ الهي‌ شامل‌ حال‌ اين‌ بندة‌ ناچيز شد، تا در روزهاي‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ از سنة‌ 1396 و در شب‌هاي‌ اين‌ ماه‌ از سنة‌ 1399 هجريّة‌ قمريّه‌ با بسياري‌ از برادران‌ ايماني‌ و اخلاّء روحاني‌ بحث‌ معاد كه‌ از جمله‌ شريف‌ترين‌ و زيباترين‌ بحث‌هاي‌ اعتقادي‌ است‌ مرتّباً و مسلسلاً بازگو شود؛ خداوند رحمن‌ و رحيم‌ را سپاسگزارم‌ كه‌ با تأييدات‌ بي‌نهايت‌ و تسديدات‌ بي‌دريغ‌ خود باز بذل‌ مرحمت‌ و عنايت‌ نمود تا مذاكرات‌ را به‌ رشتة‌ تحرير آورده‌ و به‌ صورت‌ مجالسي‌ تدوين‌ شود، و بالنّتيجه‌ براي‌ خود حقير و برادران‌ ايماني‌ عزيز و ارجمند موجب‌ يادآوري‌ گردد.

‏ اين‌ مجالس‌ كه‌ در حدود شصت‌ و اندي‌ خواهد بود، كيفيّت‌ سير و حركت‌ انسان‌ را در دنيا و عالم‌ غرور و اعتبار، و نحوة‌ تبدّل‌ نشأة‌ غرور را به‌ عالم‌ حقائق‌ و واقعيّات‌، و ارتحال‌ او را بسوي‌ خدا و غاية‌ الغايات‌ نشان‌ مي‌دهد؛ و در ابحاثي‌ مرتّباً از عالم‌ صورت‌ و برزخ‌ و نحوة‌ ارتباط‌ ارواح‌ در آنجا با اين‌ عالم‌، و كيفيّت‌ خلقت‌ فرشتگان‌ و وظائف‌ آنها، و نفخ‌ صور و مردن‌ تمام‌ موجودات‌ و سپس‌ زنده‌ شدن‌ همة‌ آنها و قيام‌ انسان‌ در پيشگاه‌ حضرت‌ احديّت‌، و عالم‌ حشر و نشر و حساب‌ و كتاب‌ و جزاء و عرض‌ و سؤال‌ و ميزان‌ و صراط‌ و شفاعت‌ و أعراف‌ و بهشت‌ و دوزخ‌ بحث‌ مي‌نمايد. از آيات‌ قرآن‌ و اخبار معصومين‌ و ادلّة‌ عقليّه‌ و فلسفيّه‌ و مطالب‌ ذوقيّه‌ و عرفانيّه‌ به‌ نحو أوفي‌ و اوفر آمده‌، و از ذكر اخلاقيّات‌ و مواعظ‌ نيز در حدود امكان‌ كوتاهي‌ نشده‌ است‌.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 291

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما