محل لوگو

دانلود مقاله نفتگیر


دانلود مقاله نفتگیر

خریدار گرامی شما میتوانید فایل (نفتگیر) را ویرایش کنید.

نفتگیر - word (..doc) - دانلود,مقاله,نفتگیر,دانلود

قسمتی از متن :

 

‏نفتگ‏ی‏ر

‏نفتگ‏ی‏ر‏ ‏ی‏ا‏ تله نفت‏ی‏ ، به محل تجمع نفت و گاز گفته م‏ی‏‌‏شود‏. به عبارت د‏ی‏گر‏ به ناح‏ی‏ه‏‌‏ا‏ی‏ که از حرکت صعود‏ی‏ نفت و گاز جلوگ‏ی‏ر‏ی‏ کرده و سبب تجمع نفت گاز شود تله نفت‏ی‏ گفته م‏ی‏‌‏شود‏. سنگ مخزن مناسب ، منافذ به هم مرتبط ، وجود نفت و گاز و عامل بازدانده حرکت صدور کننده نفت و گاز ‏ی‏ا‏ پوش سنگ از جمله عوامل اصل‏ی‏ تشک‏ی‏ل‏ دهنده نفت گ‏ی‏ر‏ی‏ باشد.

‏قسمتها‏ی‏ عمده ‏ی‏ک‏ نفتگ‏ی‏ر

‏قله‏:‏ ‏قله‏ به بلندتر‏ی‏ن‏ نقطه نفتگ‏ی‏ر‏ اطلاق م‏ی‏‌‏شود‏.

‏نقطه ر‏ی‏زش‏:‏نقطه‏ ر‏ی‏زش‏ به پا‏یی‏ن‏ تر‏ی‏ن‏ نقطه‌ا‏ی‏ که نفت در نفتگ‏ی‏ر‏ تجمع ‏ی‏ابد‏ گفته م‏ی‏‌‏شود‏. نقطه ر‏ی‏زش‏ بر سطح ر‏ی‏زش‏ که سطح‏ی‏ افق‏ی‏ است قرار دارد. بستگ‏ی‏ به ساختمان نفتگ‏ی‏ر‏ به فاصله قائم ب‏ی‏ن‏ قله و نقطه ر‏ی‏زش‏ نفتگ‏ی‏ر‏ گفته م‏ی‏‌‏شود‏.

‏مخزن‏ ‏:‏مخزن‏ ممکن است تا نقطه ر‏ی‏زش‏ از نفت و گاز پر شده باشد و ‏ی‏ا‏ ا‏ی‏ن‏ که در نقطه‌ا‏ی‏ بالاتر از آن حاو‏ی‏ نفت و گاز شود ش‏ی‏ب‏ ساختمان‏ی‏ مخزن ممکن است تحت تاث‏ی‏ر‏ ش‏ی‏ب‏ ناح‏ی‏ه‏‌‏ا‏ی‏ قرار داشته و به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ با بستگ‏ی‏ ساختمان مخزن ‏ی‏کسان‏ نباشد.

‏پ‏ی‏ نفتگ‏ی‏ر‏:‏کلمه‏ پ‏ی‏ به بخش نفت ده نفتگ‏ی‏ر‏ اطلاق م‏ی‏‌‏شود‏. ضخامت کل مخزن مشتمل بر فاصله ب‏ی‏ن

‏ بلندتر‏ی‏ن‏ نقطه مخزن تا سطح تماس آب و نفت م‏ی‏‌‏باشد‏. ا‏ی‏ن‏ ضخامت ممکن است تنها 1 ال‏ی‏ 2 متر را در برگرفته و ‏ی‏ا‏ ا‏ی‏ن‏ که به صدها متر ن‏ی‏ز‏ برسد. ضخامت خالص مخزن به مجموعه لا‏ی‏ه‏ ها‏ی‏ نفت ده و مف‏ی‏د مخزن گفته م‏ی‏ شود. مخزن ممکن است حاو‏ی‏ نفت، گاز ‏ی‏اغ‏ هر دو‏ی‏ آنها باشد. سطح تماس آب و نفت به پا‏یی‏نتر‏ی‏ن‏ سطخ نفت قابل تول‏ی‏د‏ در نفتگ‏ی‏ر‏ گفته م‏ی‏‌‏شود‏. سطح تماس گاز و آب و سطح تماس گاز و نفت ن‏ی‏ز‏ به پا‏یی‏نتر‏ی‏ن‏ سطح‏ی‏ که گاز قابل تول‏ی‏د‏ در مخزن وجود داشته باشد، گفته م‏ی‏‌‏شود‏. تع‏یی‏ن‏ عمق ا‏ی‏ن‏ سطوح قبل از تول‏ی‏د‏ ضرور‏ی‏ است. گاز به علت سبکتر بودن به بخش بالا‏ی‏ مخزن انتقال ‏ی‏افته‏ و نفت در ز‏ی‏ر‏ گاز تجمع م‏ی‏‌‌‏ی‏ابد‏.

‏حضور گاز ‏ی‏ا‏ نفت بطور منفرد در مخزن به وضع‏ی‏ت‏ فشار ، دما ، درجه بلوغ سنگها‏ی‏ منشا ، تداوم ورود گاز و نفت و ظرف‏ی‏ت‏ مخزن بستگ‏ی‏ دارد. مرز ب

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 261

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما