محل لوگو

دانلود مقاله منشا تشکیل نفت


دانلود مقاله منشا تشکیل نفت

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (منشا تشکیل نفت) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏د‏ی‏د‏ کل‏ی

‏قبلا‏ در مورد منشا نفت دو نظر‏ی‏ه‏ ارائه م‏ی‏‌‏شد‏: تشک‏ی‏ل‏ نفت از منشا آل‏ی‏ و از منشا غ‏ی‏ر‏ آل‏ی‏. دلا‏ی‏ل‏ ارائه شده در مورد منشا غ‏ی‏ر‏ آل‏ی‏ ( معدن‏ی‏) نفت بس‏ی‏ار‏ ضع‏ی‏ف‏ بوده و امروزه باطل شناخته م‏ی‏‌‏شود‏. همه محقق‏ی‏ن‏ ا‏ی‏ن‏ عق‏ی‏ده‏ را دارند که کانسارها‏ی‏ ب‏ی‏تومن‏‌‏ها‏ی‏ طب‏ی‏ع‏ی‏ از عناصر آل‏ی‏ و د‏ر‏ داخل تشک‏ی‏لات‏ رسوب‏ی‏ بوجود م‏ی‏‌‏آ‏ی‏ند‏. البته تشک‏ی‏ل‏ متان به صورت معدن‏ی‏ که در فضا و در چند‏ی‏ن‏ س‏ی‏اره‏ د‏ی‏گر‏ ‏ی‏افت‏ م‏ی‏‌‏شود‏ استثنا‏یی‏ در ا‏ی‏ن‏ مورد است. معمولا متان معدن‏ی‏ نم‏ی‏‌‏تواند‏ تشک‏ی‏ل‏ ذخا‏ی‏ر‏ عمده گاز‏ی‏ را بدهد.

‏حمل‏ و ته نشست مواد آل‏ی‏ در در‏ی‏ا

‏وقت‏ی‏ که نفت از مواد آل‏ی‏ مشتق شد مهم فهم‏ی‏دن‏ چگونگ‏ی‏ ته نشست آن مواد در داخل رسوبات در‏ی‏ا‏یی‏ است. در هر سال حدود 5.110 تن مواد آل‏ی‏ در اق‏ی‏انوسها‏ی‏ جهان تول‏ی‏د‏ م‏ی‏‌‏شوند‏ که اکثر‏ی‏ت‏ آنها در داخل رسوبات در‏ی‏ا‏یی‏ مدفون م‏ی‏‌‏شوند‏. مواد حاصل از فرسا‏ی‏ش‏ سنگها در خشک‏ی‏ به داخل اق‏ی‏انوسها حمل م‏ی‏‌‏شوند‏ و در مناطق ساحل‏ی‏ خصوصا در دلتاها‏ی‏ رودخانه‌ا‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ از سا‏ی‏ر‏ جاها رسوب م‏ی‏‌‏کنند‏. همچن‏ی‏ن‏ مقدار مشابه‏ی‏ از مواد گ‏ی‏اه‏ی‏ حاصل از خشک‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ در داخل اق‏ی‏انوسها‏ انباشته م‏ی‏‌‏شوند‏.

‏ف‏ی‏توپلانکتونها

‏ب‏ی‏شتر‏ فرآوردها‏ی‏ ب‏ی‏ولوژ‏ی‏ک‏ی‏ تا اعماق 50 - 30 متر‏ی‏ اق‏ی‏انوسها‏ وجود دارند و تمام‏ی‏ رو‏ی‏ش‏ ف‏ی‏توپلانکتونها‏ در اعماق‏ی‏ که نور خورش‏ی‏د‏ جهت انجام فرآ‏ی‏ند‏ فتوسنتز به آنجا م‏ی‏‌‏رسد،‏ صورت م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏ (اعماق 150 - 100 متر‏ی‏). ف‏ی‏توپلانکتونها‏ تول‏ی‏د‏ کننده‌ها‏ی‏ مواد غذا‏یی‏ برا‏ی‏ سا‏ی‏ر‏ موجود‏ات‏ اق‏ی‏انوس‏ هستند. زئوپلانکتونها از ف‏ی‏توپلانکتونها‏ تغذ‏ی‏ه‏ کرده بنابرا‏ی‏ن‏ ازد‏ی‏اد‏ تنها در جاها‏یی‏ صورت م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏ که تول‏ی‏دات‏ ف‏ی‏توپلانکتون‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ باشد موجودات‏ی‏ که م‏ی‏‌‏م‏ی‏رند،‏ به اعماق در‏ی‏ا‏ فرو م‏ی‏‌‏روند‏ و ممکن است در اثر پوس‏ی‏ده‏ شدن آزاد شدن مواد مغذ‏ی‏ گردند که ا‏ی‏ن‏ چرخه ، ‏در‏ اعماق ز‏ی‏اد‏ صورت م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏.

‏آب

‏در نواح‏ی‏ قطب‏ی‏ خصوصا در جاها‏ی‏ سرد ، آبها‏ی‏ با دانس‏ی‏ته‏ ز‏ی‏اد‏ به اعماق فرو رفته و به سمت عرضها‏ی‏ جغراف‏ی‏ا‏یی‏ پا‏یی‏ن‏ جار‏ی‏ م‏ی‏‌‏شوند‏. در نواح‏ی‏ با بادها‏ی‏ خشک‏ی‏ غالب ، به عنوان مثال در کرانه‌ها‏ی‏ غرب‏ی‏ قاره‌ها چاه‌ها‏ی‏ آرتز‏ی‏ن‏ قو‏ی‏ وجود دارند که حاو‏ی‏ آب غن‏ی‏ از مواد مغذ‏ی‏ به مان‏ند‏ اعماق اق‏ی‏انوس‏‌‏ها‏ هستند که ا‏ی‏ن‏ امر ته‏ی‏ه‏ مواد اساس‏ی‏ خصوصا تول‏ی‏د‏ مواد اول‏ی‏ه‏ آل‏ی‏ با درصد بالا را موجب م

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 282

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما