محل لوگو

دانلود مقاله nirogah


دانلود مقاله nirogah

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

nirogah

قسمتی از متن :

 

‏تعريف انرژي :

‏در تعريف انرژي مي توانيم بگوييم كه : انرژي توانايي انجام كار .

‏يعني تمامي موجودات براي انجام كار بايد غذا مصرف كنند تا اين غذا بصورت انرژي در ماهيچه هاي آنها ذخيره شود كه در موقع لازم بتوانند ا آن استفاده كنند.

‏با پيشرفت انقلاب تكنولوژيك تمامي دستگاه ها و ماشينها به نوعي از انرژي هاي مختلف استفاده كنند. مثلاً ماشين بنزين مصرف نكند براي ما نمي تواند كار انجام دهد يا يخچال انرژي الكتريكي مصرف نكند نمي تواند عمل ‏سرمايشي‏ انجام دهد.

‏سير تحولي و ر‏ش‏د استفاده از انرژي بادي :

‏دو در صد از انرژي خورشيد كه به زمين مي رسد به باد تبديل مي گردد .35% انرژي باد در ضخامت يك كيلومتري از سطح زمين موجود است. محاسبات نشان مي دهد، كه براي تمام سياره زمين ، انرژي موجود 1. 3×1014‏ وات بر متر مربع است كه بيست برابر انرژي مصرفي فعلي دنيا مي باشد.

‏ديد كلي

‏باد يكي از مظاهر انرژي خورشيدي و همان هواي متحرك است و پيوسته جزء كوچكي از تابش خورشيد كه خارج به اتمسفر مي رسد، به انرژي باد تبديل مي شود. گرم شدن زمين و جو آن بطور نامساوي سبب توليد جريانهاي همرفت (جابجايي)مي شود و نيز حركت نسبي جو نسبت به زمين سبب توليد باد است.

‏با توجه به اينكه مواد قابل احتراق فسيلي در زمين رو به كاهش است، اخيراً پيشرفتهاي زيادي در مورد استفاده از انرژي باد حاصل شده است. انرژي باد اغلب در دسترس بوده و هيچ نوع آلودگي بر جاي نمي گذارد و مي تواند از نظر اقتصادي نيز در دراز مدت قابل مقايسه با ساير منابع انرژي شود. در سالهاي اخير كوشش فراواني براي استفاده از انرژي باد بكار رفته و توليد انرژي از باد با استفاده از تكنولوژي پيشرفته در ابعاد بزرگ لازم و ضروري جلوه كرده است.

‏انرژي باد يك انرژي قابل استفاده است، زيرا كه به طور مستقيم با بازده زياد به الكتريسيته تبديل مي شود. در سوئد ، آلمان ، انگلستان ، دانمارك و استراليا ماشين هاي بادي بزرگ و كوچك ساخته شده و برنامه هايي را در جهت ادامه پژوهش ها و استفاده عملي از امكانات صنعتي انرژي باد مخصوصاً واحدهايي با توان بزرگ مورد مطالعه است.

‏انرژي باد نظير ‏ساير منابع انرژي تجديد پذير ، بطورگسترده ولي پراكنده در دسترس مي باشد. تابش نامساوي خورشيد در عرض هاي مختلف جغرافياي به سطح ناهموار زمين باعث تغيير دما و فشار شده و در نتيجه باد ايجاد مي شد. به علاوه ‏اتمسفر كره زمين به دليل چرخش ، گرما را از مناطق گرمسيري به مناطق قطبي انتقال مي دهد كه باعث ايجاد باد مي شود. انرژي باد طبيعتي نوسان و متناوب داشته و وزش دائمي ندارد.

‏از انرژي هاي بادي جهت توليد الكتريسيته و نيز پمپاژ آب از چاهها و رودخانه ها ، آرد كردن غلات ، كوبيدن گندم ، گرمايش خانه و مواردي ‏نظير اينها مي توان استفاده نمود. استفاده از انرژي بادي در توربين هاي بادي كه به منظور توليد الكتريسيته بكار گرفته مي شوند از نوع توربين هاي سريع محور افقي مي باشند. هزينه ساخت يك توربين بادي با قطر مشخص ، در صورت افزايش تعداد پره ها زياد مي شود.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 252

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما