محل لوگو

دانلود تحقیق هفته بسیج را به دلاور مردان بسیجی تبریک عرض می نمایم


دانلود تحقیق هفته بسیج را به دلاور مردان بسیجی تبریک عرض می نمایم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 6 صفحه


 قسمتی از متن word (..docx) : 

 

1

‏هفته بسیج را به دلاور مردان بسیجی تبریک عرض می نمایم .

‏بسیج چیست ؟ و بسیجی کیست ؟

‏بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد و بسیجی شاخ برگ درختیست که با ایثار و فداکاری تمام مجاهدان از صدر اسلام تاکنون پیوسته مراقبت شده تا بوی دل انگیز آن بهار صلح و امنیت را برای میهن اسلامی مان به ارمغان بیاورد و بسیجی بر بالای آن حدیث عشق را سروده است .

‏بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند ‏و بسیجی دانش آموخته مکتبی است که فارغ التحصیلان آن در جنت رضوان سکنی گزیده و ثمره رشادتهای خود را در لقاء پروردگار خویش یافته اند .

‏بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشان گرفته‌اند و بسیجی سرباز گمنان امام زمان(عج) است که در مکتب عاشورا تربیت یافته و در دفاع مقدس خود مدرس سلسه رهجویان شهادت گشت .

‏بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند و بسیجی آن رزمنده پاکبازیست که شبها در فراق مولای خود نجوا می کند و روز در جهادی حضور دارد که یک روز در برابر هجوم نظام سلطه ایستادگی کرده و اینک در برابر تهاجم فرهنگی اش خاکریز زده است .

‏و تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیة خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد . چرا که اگر بسیج نبود در دفاع مقدس نمی توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم و هرجا که نوای دلنشین بسیج طنین انداز شده تحول عظیم ببار آورده که ثمرات آن در همه زمینه ها آشکار شده است .

‏بسیجی کسی است که شور و شعور را در هم آمیخته و پیوندی ناگسستنی با مولای خوبان دارد که در قالب زمان محدود نشده و همچنان ادامه دارد. تا زمانیکه کشور محتاج امنیت است حضور بسیج و بسیجی لازم و ضروری است و هیچ کشوری در هیچ زمانی بدون امنیت نمی تواند به حیات خود ادامه دهد .

‏بسیج یک نیروی مردمی است و به طبقه خاصی تعلق ندارد و بسیجی را می توان در هر قشری از اجتماع جستجو کردو یافت . بسیجی با ایمان عمیق توام با عواطفی که از خصوصیات ملت ایران سرچشمه می گیرد رفتار و عملکرد دشمن را رصد کرده و هرزمان لازم شد وارد میدان شده و با تفکری که از اسلام ناب محمدی(ص) نشات می گیرد به مقابله با خطرات می رود .

‏در یک کلام بسیجی نیرویی کارآمد و سرمایه ای گرانبها برای اسلام و انقلاب و کشور است که باوجود آن ، کشور از گزند دشمنان مصون مانده و راههای ترقی و پیشرفت با سرعتی بیشتر طی می شود و هرکس که این نیروی عظیم را انکار کند در خرد و یا صداقت او باید شک کرد

‏***************

‏فرهنگ بسيجي

‏مقام معظم رهبری درباره فرهنگ بسیجی و ارتباط آن با مشکلات کشور فرموده‌اند:«فرهنگ بسیجى است که مى‌تواند بر همه‌ى تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند» و در بیانی دیگر خواستگاه این فرهنگ را چنین تبیین کردند:« فرهنگ بسیجى... نشأت گرفته از روحیه‌ى ایمان و ایثار توأم با تلاش انقلابى عزیزان بسیجى مى‌باشد».

2

‏اما دقیق‌ترین تعریف از فرهنگ بسیجی را در دیدار دانشجویان بسیجى در پنجم خردادماه سال 1384بیان داشته و فرهنگ بسیجی را در چند محور ترسیم نمودند. در این شماره متن این ترسیم از نظر خوانندگان گرامی خواهد گذشت و از شماره اینده محورهای بیان شده توسط مقام عظمای ولایت را به تفضیل مورد بحث قرار خواهیم داد.

‏پیشرو بودن

‏بسیجى یک فرهنگ است و اگر بخواهیم این فرهنگ را در یک جمله تعریف کنیم، بايد بگوييم پیشرو بودن در همه‌ى عرصه‌هاى اساسى زندگى. درست است که بعضى‌ها اصرار دارند بسیجى را در محیط دانشگاه و بیرون دانشگاه بد معنا کنند؛ اما از کسانى که حرف‌هاى بوق‌هاى تبلیغاتى دشمنان این ملت را تکرار مى‌کنند، انتظار زیادى نیست. مسأله این است که خود ما بفهمیم بسیجى یعنى چه.

‏به میدان آمدن

‏بسیج یعنى به صحنه آمدن و به میدان آمدن. چه میدانى؟ میدان چالش‌هاى حیاتى و اساسى. میدان‌ها و چالش‌هاى اساسى زندگى چیست؟ فقط آن وقتى است که به کشورى حمله شود و مردم آن کشور به صحنه بیایند تا از مرزهاى خودشان دفاع کنند؟ البته که نه؛ این فقط یکى از موارد به میدان آمدن است. آن وقتى هم که هویت ملى و سیاسى یک ملت مورد مناقشه قرار مى‌گیرد، جاى به میدان آمدن است. آن وقتى هم که به فرهنگ و اعتقادات و باورهاى ریشه‌دار یک ملت اهانت مى‌شود و آن را تحقیر مى‌کنند، جاى به میدان آمدن است. آن وقتى هم که نسل برگزیده‌ى یک ملت احساس مى‌کنند از غافله‌ى دانش عقب مانده‌اند و باید علاجى بکنند، جاى به میدان آمدن است. آن وقتى هم که احساس بشود پایه‌هاى یک زندگى مطلوب و عادلانه در کشور احتیاج به تلاش دارد تا ترمیم و یا استوار شود، جاى به میدان آمدن است. آن وقتى هم که جبهه‌هاى فکرى و فرهنگى دنیا براى تسخیر ملت‌ها با ابزارهاى فوق مدرن مى‌آیند تا ملتى را از سابقه و فرهنگ و ریشه‌ى خود جدا کنند و براحتى آن را زیر دامن خودشان بگیرند، جاى به میدان آمدن است.

‏احساس نیاز

‏همه‌ى این‌ها انسان‌هایى را مى‌طلبد که نیاز را احساس کنند؛ آدم‌هاى گیج و غافل و سرگرم نیازهاى حقیر اصلاً این نیازها را احساس نمى‌کنند. آن روزى هم که مرزهاى ما به‌وسیله‌ى هزاران چکمه‌پوش نظامى تهدید مى‌شد، در کشور ما کسانى بودند که اگر به آنها گفته مى‌شد خاک و وطن و ملت و حیثیت و غیرت ما را دارند لگدکوب مى‌کنند، تو هم بیا کارى بکن، مى‌گفت برو بابا، دلت خوش است! حواس‌اش به این نیاز نبود و حس نمى‌کرد که چنین نیازى وجود دارد. پس اول، احساس نیاز است.

‏آمادگى

‏بعد از احساس نیاز، آمادگى است. همه آماده نیستند از راحتى و حضور پاى بخارى گرم در زمستان یا کولر خنک در تابستان صرف‌نظر کنند؛ همه حاضر نیستند براى خودشان دشمن بتراشند؛ همه حاضر نیستند در یک راه دشوار عرق بریزند و سنگلاخ‌ها را بنوردند؛ انسانى با همت و با اراده مى‌خواهد. پس عزم و اراده‌ى کار کردن و گذشت از راحتى و آسایش هم یک شرط است.

‏نخواستن مزد

‏شرط دیگر این است که در مقابل این حرکت و کار، از کسى مزد نخواهد. مزد، مربوط به جایى است که کسى از بیرون به ما انگیزه مى‌دهد این کار را بکن، این پول را بگیر وقتى ما از درون و عمق جان و از عشقمان انگیزه مى‌گیریم، از چه کسى مى‌خواهیم مزد بگیریم؟ مزد دادن، تحقیر ماست؛ تحقیر انسانى است که از درون دارد مى‌جوشد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 301

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما