محل لوگو

دانلود تحقیق مجلس شورای اسلامی


دانلود تحقیق مجلس شورای اسلامی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 11 صفحه


 قسمتی از متن word (..docx) : 

 

1

‏مجلس شورای اسلامی

‏دومین ساختمان مجلس که پس از‏ ‏انقلاب‏ ‏بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۲ محل مجلس شورای اسلامی بود. این ساختمان پیش از انقلاب مرکز‏ ‏مجلس سنا‏ ‏بود. در حال حاضر از آن برای برگزاری اجلاس‌های مختلف از جمله‏ ‏خبرگان رهبری‏ ‏استفاده می‌شود.

‏مجلس شورای اسلامی‏ ‏رکن اصلی‏ ‏قوّه مقننه‏ ‏در‏ ‏نظام جمهوری اسلامی ایران‏ ‏است که از نمایندگان منتخب مردم تشکیل شده و مصوبات آن در صورت تأیید‏ ‏شورای نگهبان‏ ‏برای اجرا به‏ ‏قوه مجریه ایران‏ ‏و‏ ‏قوه قضائیه‏ ‏ابلاغ خواهد شد.‏[۱]‏ ‏در برخی مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه‏ ‏همه‌پرسی‏ ‏و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد که در خواست این مراجعه به آراء عمومی نیز باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.‏[۲]‏ ‏مجلس ایران از سایر قوا مستقل است و به‌طور قانونی نباید هیچ اثرگذاری از بیرون بر تصمیمات مجلس وجود داشته باشد.‏[۳]

‏هم‌اینک در‏ ‏دوره نهم مجلس شورای اسلامی‏ ‏تعداد نمایندگان مجلس ۲۹۰ نفر است و ریاست این دوره از مجلس به عهده‏ ‏علی اردشیر لاریجانی‏ ‏است.

2

‏محتویات

‏۱‏ ‏پیشینه مجلس در ایران

‏۲‏ ‏تعریف مجلس شورای اسلامی

‏۳‏ ‏وظایف و اختیارات و محدودیت‌های مجلس

‏۴‏ ‏شرایط داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی

‏۴.۱‏ ‏نمایندگان اقلیت‌های مذهبی

‏۵‏ ‏شرایط، حقوق و محدودیت‌های نمایندگان

‏۶‏ ‏رؤسای مجلس پس ازانقلاب

‏۷‏ ‏نهادهای وابسته مجلس شورای اسلامی

‏۸‏ ‏نمایندگان مجلس شورای اسلامی

‏۹‏ ‏جستارهای وابسته

‏۱۰‏ ‏آیین نامه داخلی مجلس

‏۱۱‏ ‏منابع

‏۱۲‏ ‏پیوند به بیرون

‏پیشینه مجلس در ایران

‏اولین مجلس شناخته شده در تاریخ‏ ‏ایران‏ ‏به زمان‏ ‏اشکانیان‏ ‏باز می‌گردد. در این دوران مجلس‏ ‏مهستان‏ ‏از میان بزرگان و اشراف ایرانی به دو دسته بزرگان و شاهی تقسیم می‌شده‌است. پس از‏ ‏حمله اعراب به ایران‏ ‏بساط مجلس در حکومت‌های ایران برای بیش از ۱۲ قرن برچیده شد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 279

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما