محل لوگو

دانلود تحقیق مجلس سنای ایالات متحده آمریکا


دانلود تحقیق مجلس سنای ایالات متحده آمریکا

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 3 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

‏1

‏مجلس سنای ایالات متحده آمریکا (به ‏انگلیسی‏: United States‏ Senate‏) یکی از دو مجلس ‏کنگره ایالات متحده آمریکا‏ است. تعداد نمایندگان سنای ایالات متحده آمریکا ۱۰۰ نفر است و هر ایالت فارغ از بزرگی و یا کوچکی، دو نماینده در سنا دارد. سناتورها برای ۶ سال انتخاب می‌شوند وعضویت آنان محدودیتی ندارد.

‏مقدمه

‏در ‏قانون اساسی ایالات متحده آمریکا‏ گفته شده‌است که پس از انتخاب ‏سناتورها‏، براساس قرعه کشی، آنان به سه گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول تنها دو سال در سنا حضور دارند و در انتخابات بعدی مجدداً شرکت کنند . گروه دوم به مدت ۴ سال، و نهایتاً گروه سوم ۶ سال درسنا خواهند ماند. بدین ترتیب هردو سال یکبار و در جریان انتخابات عمومی و یا میاندوره‌ای، یک سوم نمایندگان سنا نیز تغییر می‌کنند.

‏صحنه‌ای از یک بحث در مجلس سنا بسال ۱۸۵۰

‏اصلاحیه هفدهم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا نحوه انتخاب سناتورها را تغییر داد . تا پیش از سال ۱۹۱۳، دو نماینده هر ایالت درسنا، توسط مجالس قانونگذاری همان ایالت برگزیده می‌شدند . اما اصلاحیه هفدهم وظیفه انتخاب سناتورها را بطور مستقیم برعهده شهروندان قرار داد. با این تصمیم، نقش و نفوذ مجالس ایالتی در شکل دهی به نهادهای فدرال، بویژه کنگره ایالات متحده کاهش یافت.

‏2

‏ریاست سنا بر اساس قانون اساسی بر عهده ‏معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا‏ است. این سمت تقریباً تشریفاتی است که درمراسم رسمی از جمله تشکیل جلسه کنگره بر دوش معاون رئیس جمهور گذاشته می‌شود. وی عمدتاً در جریان رای گیری در سنا حاضر نمی‌شود و تنها زمانی رای می‌دهد که آرای سناتورها به صورت مساوی تقسیم شده باشد. هرگاه در مجلس سنا، مصوبه‌ای ۵۰ رای مثبت و ۵۰ رای منفی داشته باشد، معاون رئیس جمهور به عنوان رئیس سنا رای خود را به صندوق می‌اندازد و به این شکل سرنوشت آن مصوبه را تعیین می‌کند.

‏در غیاب معاون رئیس جمهور که اغلب در هنگام مذاکرات سنا حاضر نیست، ارشدترین عضو حزب اکثریت، جلسات را اداره می‌کند. اصطلاحاً این شخص President Pro tempo‏ نامیده می‌شود.

‏درسنا نیز همانند مجلس نمایندگان، رهبر اقلیت به عنوان رهبر اپوزیسیون شناخته می‌شود.

‏شرط عضویت در سنای ایالات متحده آمریکا

‏حداقل ۳۰ سال سن

‏دارا بودن حداقل ۹ سال تابعیت ایالات متحده آمریکا

‏سکونت در ایالت مورد نظر درزمان بر پایی انتخابات

‏کمیته‌های اصلی

‏یکی از کمیته‌های مجلس سنا در حال کار

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 264

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما