محل لوگو

دانلود تحقیق عمليات رواني


دانلود تحقیق عمليات رواني

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 44 صفحه


 قسمتی از متن word (..docx) : 

 

1

‏عمليات رواني

‏مقدمه :

‏عمليات رواني پديده‌ي جديدي نيست و در طول تاريخ وجود داشته است ، اما امروزه گستردگي و عمق بيشتري يافته است. در صدر اسلام نيز از سوي مسلمانان، پيامبر(ص)، ياران پيامبر(ص) و حكومت اسلامي و در مقابل مشركين، منافقين و اهل كتاب انجام شد. در قرآن كريم تقابل دو جبهه ايمان و كفر را از سپيده‌دم تاريخ از بعد عمليات رواني نیز ترسيم مي‌شود و در سيره‌ي پيامبر اكرم(ص) و معصومين(ع) درس‌هاي ارزشمندي وجود دارد كه بايد در شرايط كنوني و در رويارويي با استكبار جهاني و صهيونيسم غاصب از آن بهره بگيريم. سلسله مباحث عمليات رواني با اين هدف پيگيري مي‌شود و در بخش اول به كليات بحث مي‌پردازيم:

‏تعريف عمليات رواني :

‏تعريف واحد ، جامع و دقيقي از عمليات رواني وجود ندارد و تاكنون تعاريف متعددي از آن شده است كه از آن جمله است :

‏« عمليات رواني ، عمليات طراحي شده‌اي براي انتقال اطلاعات و شاخص‌هاي انتخاب شده به مخاطبان خارجي به منظور تأثيرگذاري بر احساسات ( هيجانات ، انگيزه‌ه ، استدلال بي‌طرفانه و در نهايت رفتار حكومت‌ه ، سازمان‌ها و گروه‌ها و افراد خارجي است) تعريف فوق از پنتاگون است و تمامي پژوهشگران عمليات رواني در نوشته‌هاي خود به تعريف فوق استناد و رجوع مي‌كنند. تعريف ديگر از عمليات رواني عبارت است از: استفاده دقيق و طراحي شده از تبليغات و ساير امكانات به منظور تأثيرگذاري بر افكار، احساسات و تمايلات گروه‌هاي دوست ، دشمن و بي‌طرف براي دستيابي به اهداف ملي و داراي دو بُعد است..

‏ 

‏اهداف عمليات رواني :

‏اهداف اصلي عمليات رواني عبارتند از:

‏1- برقراري شرايطي براي تسليم دشمن و پافشاري نكردن آنها براي مبارزه .

‏2- درخواست از آنها براي ارائه اطلاعات و تحويل سلاح‌هاي جنگي .

‏3- اطلاع‌رساني به غيرنظاميان و دور نگه‌داشتن آنها از صحنه نبرد .

‏4- ارائه چهره‌اي مطلوب از نيروهاي خودي .

‏5- منحرف كردن تبليغات دشمن .

‏6- حمايت از فعاليت‌ واحدهاي غيرنظامي در شرايط اضطراري و مرحله تثبيت و تحكيم .

‏به بيان ديگر: هدف عمليات رواني، افزايش سطح عمليات جنگي و كاهش تلفات هر دو طرف است.

‏ 

‏ابزارهاي عمليات رواني :

‏ابزارهاي عمليات رواني در طول قرون و اعصار دستخوش تغيير و تحول زيادي نشدند هرچند از لحاظ فناوري كاربردهاي روزآمدتر و گسترده‌تري پيدا كرده‌اند. علت اصلي ثابت ماندن تقريبي ابزارهاي عمليات رواني در طول قرون و

2

‏اعصار اين بود كه هدف‌هاي محدود و مشخصي را پيگیري كرده‌اند كه مهم‌ترين آن هدف‌ه ، تصرف اذهان مردم جامعه آماج و مورد هجوم بوده است. اين ابزارها عبارت بودند از:

‏1- پیش از جنگ جهانی دوم زبان گفتاري: نامه‌ه ، كتاب‌ه ، مجلات ، روزنامه‌ها.

‏2- سال‌هاي جنگ جهاني دوم : كتاب‌ه ، مجلات ، روزنامه‌ه ، تلفن ، راديو.

‏3- دوران جنگ سرد : كتاب‌ه ، مجلات ، روزنامه‌ه ، تلفن ، راديو و تلويزيون.

‏4- دوران پس از جنگ سرد : كتاب‌ه ، مجلات ، روزنامه‌ه ، تلفن ، تلفن همراه ، دستگاه‌هاي دورنگار نامه‌هاي الكترونيك ، سي‌دي‌ه ، اينترنت و ماهواره .

‏انواع عمليات رواني :

‏عمليات رواني با توجه به شرايط زماني، مكاني و موقعيتي متنوع است. در تمام زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي ، فرهنگي و حتي اجتماعي قابل اجرا است و براي تحقق اهداف مي‌توان آن را در قالب هر يك از زمينه‌هاي مذكور طراحي و اجرا كرد.

‏                                     

‏ابزارهای نوین در عملیات روانی و اطلاعاتی‏

‏تحقیقاتی که تاکنون در زمینه عملیات روانی یا جنگ‌های روانی صورت گرفته‌اند، اغلب نگرشی عملکردی ‏نسبت به عملیات روانی داشته و که کار یا هدف طبیعی و واقعی آنها را بررسی کرده‌اند بدون اینکه توجه گسترده و شایسته‌ای، به دینامیک یا شکل‌گیری نیروها و عوامل به وجود‏ آورنده آن عملیات داشته باشند. شمار نسبتاً کمی از تحقیقات مربوط به عملیات روانی، رهیافت دینامیک و ساختارگرایانه را دنبال کرده‌اند. به این معنا که کار تحقیق را طوری پیش برده‌اند که هر بخش به طور مناسب با بخش‌های دیگر ارتباط پیدا کند و سرانجام اجزاء به هم مرتبط تشکیل کل را دهند. با این همه، جای تحقیقات ساختاری در عملیات روانی نسبتاً محدود و رفع این محدودیت معاضدت پژوهشگران و ترجمه آثار بیشتر را می‌طلبد.

‏مقاله‌ای که ترجمه آن از نظر می‌گذرد از جمله کارهایی است که می‌توان آن را به مثابه مقدمه‌ای با رهیافت ساختارگرایانه برای عملیات روانی در نظر گرفت تا دانشمندان ایرانی با ابزارهای نوین و راه‌های مقابله با آن آشنا گردند. نویسنده این مقاله، مجمیر بابکک، بنیانگذار جنبش بین‌المللی برای ممنوع ساختن دستکاری و کنترل روی سامانه سیستم عصبی انسان از طریق فنی می‌باشد.

‏در اکتبر 2000م. دنیس جی.کوسینیچ([3]) عضو مجلس نمایندگان امریکا طرحی را به مجلس مزبور پیشنهاد داد که در آن رئیس‌جمهوری این کشور موظف می‌شد، برای ممنوع کردن سلاح‌های مستقر در فضا با کشورها و یا سازمان‌های ذی‌ربط وارد مذاکره شود. در طرح مذکور، سامانه‌ای از تجهیزات و سلاح‌های مستقر در فضا را به صورت زیر تعریف کرده است: «هر نوع ابزاری، موجود یا فاش نشده و یا توسعه نیافته، که باعث مرگ و یا صدمات دیگر شود (و یا در حالت کلی به حیات زیستی -

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 201

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما