محل لوگو

دانلود تحقیق شورای نگهبان قانون اساسی


دانلود تحقیق شورای نگهبان قانون اساسی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 4 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

‏1

‏شورای نگهبان قانون اساسی

‏شورای نگهبان قانون اساسی از نهادهای نظارتی ‏نظام جمهوری اسلامی ایران‏ است که از دوازده عضو تشکیل شده‌است. شش عضو از این دوازده تن فقهایی هستند که با حکم ‏رهبر‏ عزل و نصب می‌شوند و شش عضو دیگر ‏حقوقدانانی‏ هستند که با معرفی رییس ‏قوه قضاییه‏ و اعلام نظر نمایندگان ‏مجلس شورای اسلامی‏ انتخاب می‌شوند.

‏تمامی قوانین ‏مجلس شورای اسلامی‏ و صلاحیت نامزدهای تمامی ‏انتخابات‏ سراسری کشور به استثنای ‏انتخابات شوراهای شهر و روستا‏ باید به تایید این شورا برسند.

‏فهرست مندرجات

‏۱ ‏وظایف

‏۲ ‏دوره‌ها

‏۲.۱ ‏دوره اول (‏۲۶/۴/۱۳۵۹‏ تا ‏۲۶/۴/۱۳۶۵ ‏)

‏۲.۲ ‏دوره دوم (‏۲۶/۴/۶۵‏ تا ‏۲۶/۴/۷۱‏)

‏۲.۳ ‏دوره سوم، سه ساله اول (‏۲۶/۴/۷۱‏ تا ‏۲۶/۴/۷۷ ‏)

‏۲.۴ ‏دوره چهارم (‏۲۶/۴/۷۷‏ تا ‏۲۶/۴/۸۳‏)

‏۲.۵ ‏دوره پنجم

‏۳ ‏پیوند به بیرون

‏وظایف

‏نخستین وظیفه شورای نگهبان، نظارت بر تدوین قوانین در ‏مجلس شورای اسلامی‏ است. این شورا وظیفه دارد که هر ‏قانون‏ تصویب شده در مجلس را با ‏قانون اساسی‏ و قوانین ‏شرعی‏ ‏اسلام‏ مطابقت دهد که در صورت مطابقت داشتن، ‏لایحه‏ یا طرح مجلس را تایید می‌کند. در صورت عدم مطابقت، آن لایحه یا طرح به مجلس برگردانده می‌شود تا مجلس اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان را بررسی کند. در صورت پافشاری مجلس بر نظر خود، طرح یا لایحه مورد نظر به ‏مجمع تشخیص مصلحت نظام‏ فرستاده می‌شود.

‏3

‏دومین وظیفه شورا نظارت بر کلیه ‏انتخابات‏ کشور است. شورای نگهبان موظف است صلاحیت همه نامزدهایی که جهت شرکت در هر ‏انتخابات‏ به جز انتخابات ‏شوراهای اسلامی شهر و روستا‏ در ‏وزارت کشور‏ ثبت نام می‌کنند را بررسی نموده و پس از آن اجازه شرکت در ‏انتخابات‏ را به آن ‏کاندیدا‏ بدهد.

‏دوره‌ها

‏دوره فعالیت فقهای شورای نگهبان شش سال می‌باشد.

‏دوره اول (۲۶/۴/۱۳۵۹ تا ۲۶/۴/۱۳۶۵)

‏فقهای دوره اول در اول اسفندماه سال ۱۳۵۸ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آیت الله خمینی انتخاب و فعالیت آنها از تاریخ ۲۶/۴/۱۳۵۹ آغاز گردید که عبارت بودند از:

‏۱- ‏احمد جنتی‏

۲- ‏عبدالرحیم ربانی شیرازی‏

۳- ‏غلامرضا رضوانی‏

۴- ‏لطف‌الله صافی گلپایگانی‏

۵- ‏یوسف صانعی‏

۶- ‏محمدرضا مهدوی کنی

‏در تاریخ ۱۲/۹/۱۳۵۹ آیت‌آلله ابوالقاسم خزعلی به جای آیت‌آلله محمدرضا مهدوی کنی به عضویت شورا درآمد.در تاریخ ۲۱/۱۲/۱۳۶۰ آیت‌آلله مهدوی کنی مجدداً به جای مرحوم آیت‌آلله ربانی شیرازی به عضویت شورا در آمد. در تاریخ ۲۸/۱۰/۱۳۶۱ مرحوم آیت‌آلله محمدمهدی ربانی املشی به جای آیت‌آلله یوسف صانعی به عضویت شورا درآمد.

‏همچنین محمد امامی کاشانی، محمد مؤمن قمی و محمد محمدی گیلانی در سه سال دوم، دوره اول به جای محمدمهدی ربانی املشی، محمدرضا مهدوی کنی و غلامرضا رضوانی به عضویت شورا درآمدند.

‏دوره دوم (۲۶/۴/۶۵ تا ۲۶/۴/۷۱)

‏۱- ‏احمد جنتی‏

۲- ‏محمد امامی کاشانی‏

۳- ‏محمد مؤمن قمی‏

۴-

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 219

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما