محل لوگو

دانلود مقاله هنر ایران


دانلود مقاله هنر ایران

هنر ایران - word (..doc) - عمران -

قسمتی از متن :

 

1

‏پيشگفتار:

‏با سپاس از خداي مهربان كه هميشه در كنارم بوده و بنده را مورد لطف و عنايت قرار داده است؛ جمع شدن اين مطالب و نوشتن اين كتاب با كمك هاي عظيم پروردگار ميسر شده است.

‏باز از پروردگارم كمال تشكر را دارم كه مردي بزرگوار را در جلوي راهم قرار داد، تا بتوانم بعد از كمك از او از اين مرد نازنين كمك بخواهم.

‏با تشكر و قدرداني از استاد بزرگوارم جناب آقاي امير احمد ذريه زهرا.

‏در آخر از كليه كسانيكه در اين تحقيق مرا ياري دادند كمال تشكر را دارم.

‏سارا ايران نژاد

‏آذر 1383

2

‏مقدمه

‏مي توان ايران و روح ايران را در سه چيز كلي بشناسيم

‏1) در هنر Ù‏ قالي بافي

‏2) در صنعت Ù‏ كاشي

‏3) در شعر Ù‏ رباعي

‏اما اين را هم مي دانيم كه هميشه و در همة ادوار مختلف ايرانيان ذوق و سليقه قابل ستايشي را داشته اند كه تنها اين سه گزينه بلكه بسياري از هنرهاي ديگر معرف اين سخن است.

‏البته آن چيزي كه همه ما ايرانيان به آن باليده و آن را شناسنامة اين سرزمين نازنين مي دانيم چيزي جز قالي و فرش هاي ما نمي تواند باشد.

‏قالي، ميراث گرانقدري است كه از ديرباز به جا مانده و در شناسنامه ملت ما، مهر تأييد خورده است. از اين رو حفظ و بالندگي به اين ميراث نه يك ‏«‏تفنن‏»‏ بلكه يك ‏«‏وظيفه‏»‏ است.

‏ما مردم ايران زمين بايد در جهت رشد و ارتقاء اين ميراث گرانقدر هميشه كوشا باشيم.

‏يكي از بزرگترين آثار فعاليت بشري، هنر و هنرمند بودن است. هنر و هنرمندان ايران زمين يكي از بزرگترين و شايسته ترين سرمايه ها و افتخارات اين كشور بوده اند. زيرا نه فقط ثروت بلكه حيثيت براي آن به وجود آورده و دوستان بسياري و خواهان زيادي در همه ادوار براي ايرانيان به وجود آورده اند و امروزه همة كشورهاي جهان كه از تمدن خوبي برخوردارند از مجموعه آثار اين مردم هنرمند و كارهاي هنري ايران در مجموعه آثار هنري خود استفاده مي برند.

‏قالي بر كف سنگها و مرمرهاي تالار كاخها.

‏قالي بر كف كاهگل كلبه ها و كومه ها

‏همه جا به شكل باغي نمايان است كه گل ها و درختان و ... خود را مي آرايد و همة دلها و چشم ها را به دنيايي دگر كشانده و به سمت تفرج گاه سوق مي دهد.

‏منظرة اين تفرج گاه ها كه برروي قالي نشسته و نمايان است تا حدي براي مردم اين مرز و بوم آشناست. زيرا فرهنگ و تمدن ما ايرانيان با اينگونه طرحها و نقش ها عجين شده است.

‏هر گلي و هر طرحي از اين تفرج گاه، انعكاسي از گل هاي آن باغي است كه در آبادي هاي سرسبز روئيده اتند.

‏انعكاس اين طرحها تا ژرفاي جان آدمي خطور مي كند.

 

دانلود,مقاله,هنر,ایران,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 212

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما