محل لوگو

دانلود مقاله نقش تغذیه در ورزش


دانلود مقاله نقش تغذیه در ورزش

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (نقش تغذیه در ورزش) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏2

‏تغذیه مناسب پایه و اساس عملکرد جسمانی را تشکیل می دهد؛ زیرا علاوه بر فراهم کردن سوخت‏ ‏برای اعمال زیستی، مواد شیمیایی موردنیاز برای استخراج و استفاده از انرژی بالقوه موجود در این سوخت را نیز مهیا می کند. غذا، همچنین تأمین کننده عناصر ضروری برای تشکیل ب‏ا‏فت ‏ج‏دید و ترمیم یاخته های موجود است. شاید بعضی چنین پندارند که چون تغذیه مناسب برای تمرینهای ورزشی رامی‏ ‏توان به آسانی از طریق رعایت رژیم غذایی کاملاً متعادل به دست آورد، در مطالعه عملکردهای ورزشی تغذیه مناسب چندان اهمیتی ندارد. با این حال این موضوع مورد تأکید است که وقتی مطالعه تمرینهای ورزشی از بعد ظرفیتهای انرژی مورد ‏توجه‏ قر‏ار می گیرد، باید ازمنابع انرژی غذایی و نقش مواد غذایی در مراحل آزادسازی انرژی آگاه بود بااین دیدگاه برای کارشناس علوم ورزشی این امکان وجود دارد که اهمیت‏«‏ تغذیه مناسب‏»‏ رادر ک نماید و اعتبار ادعاهای مر‏ب‏وط به مکملهای غذایی و اصلاحات تغذیه وی‏ژ‏ه ای برای کمک به عملکردهای جسمانی را به شکل نقادانه ای ارزیابی کند. چون مواد غذایی مختلف عامل ایجاد انرژی و تنظیم مراحل فیزیولوژیک مربوط به تمرینهای ورزشی هستند، بنابراین می توان اصلاحات رژیم غذایی را با بهبود عملکرد ورزشی مرتبط دانست. اغلب افراد وقت وانرژی چشمگیری را صرف دستیابی به عملکرد و رزشی بهینه می کنند. تنه‏ا‏ به دلیل پیروی از یک برنامه تغذیه ای ناکافی مغایر و گاه مضر با شکست روبرو می ش‏و‏ ند. سرانجام اینکه اکنون مشخص شده است ‏ک‏ه روش های گوناگون تغذیه صحیح با امراض مختلف مقابله کند و تمرینهای ورزشی منظم دراین امر سهم مهم و مثبتی دارد.

‏2

‏تغذیه بهینه‏ ‏برای فعالیتهای ورزشی

‏از لحاظ تعریف برن‏ا‏مه‏ ‏غذایی بهینه برنامه ای است که بدون دریافت انرژی اضافی تغذیه ای لا‏ز‏م را برای حفظ ترمیم و رشد بافت تأمین می‏ ‏کند. برآورد معقول از نیازهای تغذیه ای ویژه برای افراد در سنین و اندازه های بدنی مختلف با توجه به تفاوتهای فردی در گوارش غذا، ظرفیت ذخیره سازی ، سوخت و ساز مواد غذایی و میزان دف‏ع‏ انرژی روزانه تنها در چند سال گذشته امکان پذیر شده اس‏ت‏. توصیه های تغذیه ای برای ورزشکاران ممکن‏ ‏ا ست به دلیل نیازهای انرژی ویژه مربوط به یک رشته ورزشی خاصی و نیز ارجح بودن یک برنامه غذایی از نظر ورزشکاران دارای پیچیدگی های بیشتری باشد. درواقع هیچ نوع برنامه غذایی ویژه ای برای عملکرد ورزشی بهینه وجود ندارد با این حال در طرح و ارزیابی غذای مصرفی باید از دستورالعملهای تغذیه ای صحیح پیروی کند.

‏ نیاز تغذیه ای

‏بسیاری از مرب‏ی‏ا‏ن به جای اتکا‏ء‏ به شواهد موجود توصیه های تغذیه ای را برپایه

‏«‏ احساسات‏»‏ و تجارب گذشه خودشان بنا می نهند. این معضل بزرگی است؛ زیرا ورزشکاران اغلب اطلاع‏ا‏ت کافی یا‏ ‏درستی درباره تجارب تغذیه ای محتاطانه و نیز نقش مواد غذایی دربرنامه‏ ‏غذایی ندارند(23). هر چند تحقیقات در این زمینه بسیارناقص است باور عمومی براین است

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 232

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما